Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe krijg je kinderen zonder 'de daad'?

Gestart door AniMeshorer, september 06, 2014, 02:34:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Inmiddels is het topic gesplitst en kunnen we hier wel gewoon verder praten over dit onderwerp hoor. Ik persoonlijk ben misschien een beetje overgevoelig als er over ejaculaties en penetraties wordt geboomd, maar het is natuurlijk wel gewoon een heel reëel onderwerp hier op het forum. Tenslotte is seks verbonden aan kinderen maken en wat als je nou geen seks wilt of kunt hebben?
Ik ben zelf ook over het spuitje begonnen. Dus praat maar gewoon hier door.

Sperma zwemt echt nog wel eventjes verder als het buiten het lichaam van de man is. Als je het opvangt en direct inbrengt heb je net zo veel kans om zwanger te raken als wanneer het op de meest natuurlijke manier gebeurt.

het kan natuurlijk zijn dat het lang duurt, maar dat heeft op zich niets met die methode te maken. Eicellen mankeren ook wel eens wat en veel innestelingen in de baarmoeder lukken gewoon niet, dus dan nestelt het bevruchte eicelletje niet in.

En het kan natuurlijk voorkomen dat een vrouw zomaar plompverloren na een keertje seks zwanger is, je loopt altijd een risico (of kans op een gelukje). Maar doorgaans moeten de partners er wat meer in investeren. Dus zorg altijd voor een methode die voorkomt dat er wat van komt, als je dat niet wilt.

En hoe je het opvangt: in een bakje of gewoon op de buik van de man... of zo. Sperma aan je vinger en dan inbrengen zou ook zelfs helpen las ik in een boek over vaginisme indertijd. Dit worden voor mij dus redelijk gedetailleerde dingen. ;) Maar zo zijn er wel wat tips aanwezig van de ervaringsdeskundoloog.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AniMeshorer

M'n psychologe zei me ooit dat als je nu urineren zou en dan ejaculeren zou op dat toilet (hoe ze bij zulk scenario kwam weet ik niet, dit terzijde) dat als je sperma op de bril zou belanden en er daarna een meisje naar datzelfde toilet gaat, dat er nog steeds geen kans op bevruchting is omdat het sperma al dood is het moment dat het die WC bril zou raken. Immers, een paar seconden buiten het mannen- of vrouwenlichaam en alle zaadcellen zijn morsdood. Nu zou ik nooit zo'n hufter zijn die gaat ejaculeren in een openbaar toilet en vertrekken meteen na het gebeuren (in die zin is het voorbeeld van de psychotherapeute nogal vreemd) maar goed, weten dat sperma geen overlevingskansen heeft buiten een lichaam is ergens wel geruststellend dat een ongelukje nog niet zo gauw gebeurd is.

Zo zei m'n therapeute het, en ik vond dat wel een opluchting. Het zal je maar overkomen dat je tijdens het knuffelen toch eens een kleine hoeveelheid ejaculaat verliest en op die manier ongewenst zwanger wordt ...
Ik heb ook wel eens gelezen dat je de week na de menstruatie ook quasi geen kans op bevruchting zou hebben.

Maar goed, ik speel het liever echt safe, een beetje extra gemoedsrust is mooi meegenomen, maar het moment dat ik m'n levensgezellin gevonden heb hoop ik me te laten steriliseren. Als zij dan ook nog de pil neemt, dan is de kans op een ongelukje denk ik wel helemaal uitgesloten.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Himawari

Waarom steriliseer je je niet nu dan?
En ik weet niet wat knuffelen voor jou inhoudt, maar voor zover ik weet moet dat sperma toch enigszins in de buurt komen van de vagina voordat een zwangerschap voor kan komen, dus de kans dat dat gebeurt lijkt me zo'n beetje nul.

Overigens heet het zwanger maken van vrouwen in een ziekenhuis met behulp van donorzaad kunstmatige inseminatie (KI), niet IVF. IVF heeft namelijk te maken met zwanger raken als er problemen zijn met ofwel het sperma of het eitje.
KI wordt gewoon vergoed, maar het aantal ziekenhuizen dat dit doet is beperkt: er zijn vaak voorwaarden aan verbonden.

AniMeshorer

Citaat van: Himawari op september 08, 2014, 10:12:27 PM
Waarom steriliseer je je niet nu dan?

Enerzijds omdat ik operaties niet zo'n leuke gedachte vind, maar ook omdat mijn toekomstige vriendin daar misschien bezwaar tegen heeft. Ik kan me dat moeilijk voorstellen want uiteindelijk is het wel eenvoudiger dan condoom+pil als we al seks zouden hebben (wat enkel kan als m'n fobie sterk zou verbeteren) dus ik zie het bezwaar niet meteen. Maar goed, ik denk dat ik er toch op zou aandringen eens in een relatie, just in case moest "het" ooit gebeuren, en hoe dan ook kan het geen kwaad. Naar ik hoor van mannen die het lieten doen is het op een kwartiertje of zo gedaan, moet men eigenlijk niet eens opereren, is lokale verdoving meer dan voldoende, en loop je meteen daarna alweer gewoon de praktijk uit. Dus misschien zie ik het verkeerd om aan operaties te denken bij het idee aan een vasectomie.

1 nuance: tijdens het eerste jaar na de sterilisatie is condoom of pil wel nodig als je überhaupt ooit seks zou hebben. Immers, tijdens het eerste jaar is er minieme kans dat de kleine hoeveelheid sperma die nog in je lichaam zit toch voldoende blijkt voor bevruchting. Gebeurt zeer zelden, en na een jaar ben je helemaal safe, maar om zelfs die minieme kans uit te schakelen wordt aangeraden het eerste jaar na sterilisatie toch nog een voorbehoudsmiddel te gebruiken (hetzij condoom en/of de pil nemen)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Koffie

Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik had altijd gehoord dat een man tot 3 maanden na de sterilisatie nog vruchtbaar zou zijn. Ik vind dat op internet ook terug: https://www.rijnland.nl/nl/p4f044fd090e85/FAQ---veelgestelde-vragen.html
Maar misschien worden in verschillende landen verschillende periodes gehanteerd, geen idee. :) (In dat laatste geval zou ik zelf het zekere voor het onzekere nemen het eerste jaar...).

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AniMeshorer

Citaat van: Koffie op september 09, 2014, 09:05:29 AM
Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik had altijd gehoord dat een man tot 3 maanden na de sterilisatie nog vruchtbaar zou zijn. Ik vind dat op internet ook terug: https://www.rijnland.nl/nl/p4f044fd090e85/FAQ---veelgestelde-vragen.html
Maar misschien worden in verschillende landen verschillende periodes gehanteerd, geen idee. :) (In dat laatste geval zou ik zelf het zekere voor het onzekere nemen het eerste jaar...).



Het kan ook dat 3 maanden realistisch is maar men een ruimere periode van condoomgebruik toch aanraadt zodat de arts zichzelf niets kan verwijten in die hoogst uitzonderlijke gevallen dat iemand na >3 maand alsnog een kind zou verwekken. Door "een jaar" te zeggen dekken ze zich ook juridisch in, en kan je bij de rechtbank niet lopen klagen dat de arts je een foute informatie had gegeven.

Welke moeite een mens allemaal doet om toch maar die twee lichaamsdelen te kunnen gebruiken (de "mannelijke en vrouwelijke delen", dat lijkt me qua omschrijving duidelijk genoeg  :P) terwijl er zoveel leuke én intieme dingen zijn die die ene handeling niet inhouden... Maar goed, stel dat m'n toekomstige vriendin toch ooit zou aandringen om die specifieke lichaamsdelen te gaan gebruiken, beter dat je qua contraceptie op zeker speelt.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

G86

Hoe krijg je kinderen zonder "de daad"....

Heeft er hier iemand ervaring met zelf inseminatie?

Mijn vriend en ik zijn daar aan het over nadenken. We willen allebei ontzettend graag kinderen, maar via de normale weg gaat dat niet lukken.
Ik heb nog nooit seks gehad, zelfs geen zelfbevrediging.
Het lijkt me doodeng als dat spuitje naar binnen moet. Dat moet mijn vriend maar proberen (ik durf dat niet).

Vraag me wel af hoe ik moet bevallen terwijl er nog nooit iets naar binnen is geweest...? En inwendige controles ???

Koffie

Ja, ik. Op zich vond ik het niet eng, ik reageerde (bij die partner) vaginistisch.
Ik ben nooit inwendig onderzocht toen ik zwanger was omdat ik nooit een andere partner had gehad en niet beter wist dan dat ik vaginistisch zou reageren, dus daar is men nooit aan begonnen.

Maar een spuitje inbrengen lukte bij mij goed en ik ben ook altijd heel snel zwanger geraakt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

G86

Als ik zou aangeven dat ik geen inwendig onderzoek wil dan doen ze dat niet?

Wat als er complicaties zijn...

Ik vraag me wel af hoe ik moet bevallen... Nooit iets er in, maar er wel uit? Doet dat dan niet extra pijn? Misschien een hele domme vraag...

Koffie

Misschien als er echt dringende redenen zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Met vaginaal bevallen ook niet, ik heb altijd keizersnedes gehad (om redenen die niets met het forum te maken hebben hoor).

Ik heb geen ervaring met het forum, ik weet ook niet of je vaginistisch bent, maar mogelijk vind je hier wel herkenning, ervaringen en tips. http://www.vaginismeforum.nl/

Zelf had ik de overtuiging dat een kind er gewoon uit zou kunnen komen. Eruit is een andere beleving dan iets erin... en bevallen heeft voor mij helemaal niets met seks te maken. Dan niet meer. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Rik

Mijn partner heeft bij de gynaecoloog een spuitje laten zetten dat de eisprong uitlokt.  Zo is de datum en uur van de daad gekend.  Dit is bij ons op die manier twee maal van de eerste keer gelukt.

G86

Ik weet niet of ik vaginisme heb.. Nog nooit geprobeerd  om iets naar binnen te brengen (alleen het idee al....)
Voordat we beginnen met zelf inseminatie kunnen we toch een gesprek aangaan met hoe en wat? Maar waar moet dat, de huisarts?

Ik zie het niet zitten om een vaginale bevalling te hebben. Mijn vriend ziet geen problemen, maar hij heeft makkelijk praten.

Koffie

Ik weet niet waar je dat zou moeten bespreken. Ik zelf heb dat nooit gedaan, maar ik kon wel een injectiespuitje gebruiken, dus dat hoefde ook niet. Inderdaad zou ik bij de huisarts beginnen, die kan misschien meer vertellen, ook omtrent je bevalling.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

G86

Dacht dat mijn relatie goed zat ,maar m'n vriend mist de seks toch wel en daardoor heeft hij twijfels. Doet me zoveel pijn, omdat ik zo graag wil dat het lukt.
Begrijp niet waarom ik niks naar binnen durf te brengen. Zelfs geen tampon. Het moet iets psychisch zijn lijkt mij....
ik weet niet hoe ik over die angst heen moet komen. Zou er een therapie voor zijn?

Wat voel ik me toch ellendig. M'n vriend betekent zo ontzettend veel voor mij, maar als het mij niet lukt om seks te hebben ben ik bang dat hij me weggaat.... :-(

AceVentura

Ik ken wel wat methodes om van angsten af te komen, ik weet alleen niet zeker of het hiervoor ook kan werken. Het is meer gericht op angst voor spinnen (om maar iets willekeurigs te noemen), mogelijk kan jij dat zelf het best beoordelen.

Wat technieken die ik ken:
RET: http://www.rationeelemotievetherapie.nl/?page_id=75

En uit NLP:
http://www.mindacademy.nl/nlp/swish-patronen
http://www.mindacademy.nl/nlp/veranderen-van-overtuigingen-techniek

Stuur maar een PM als je hier wat meer over wil weten of als ik je hiermee kan helpen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler