Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Het zit vanbinnen...

Gestart door Milie, september 10, 2014, 12:51:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milie

Gedichtje dat ik vanmorgen op de trein schreef...

Jij denkt dat je mij ziet
maar vanbinnen ben ik anders.
Zijn wie je bent
hoe overleef je iemand als ik
in een wereld vol
snelheid en lust
drukte en verwachtingen.
Ik hou van je
al ben ik anders,
diep vanbinnen ben ik anders...
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

Dutchamoeba


AniMeshorer

 :cheerleader:
Geweldig geschreven! Kort, maar zeer krachtig, de lezer ietwat in het ongewisse laten, maar toch duidelijk de emotie van vervreemding laten voelen... Heel goed gedaan!

Ik ben niet zo vertrouwd met Nederlandstalige poëzie, ik schrijf normaal in het Engels, maar kijk, soms zitten er aangename verrassingen in de poëzie in eigen taal. Teksten als dit maken me het Nederlandstalige werk meer waarderen.

Ik weet niet of je vaker poëzie schrijft, maar je hebt er duidelijk wel het talent voor.  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Milie

Stuk of honderd gedichten en één kortverhaal  :klap:
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

AniMeshorer

Heb je ooit gepubliceerd?

Ik hoop me ook wat vaker aan kortverhalen te wagen, maar merk dat mijn talent toch meer in de poëzie ligt dan in de andere literaire vormen. Ik zou bv graag een boek schrijven maar betwijfel of ik er de aanleg voor heb. Je kan een prima poëet zijn maar volledig de mist in gaan als je een roman probeert te schrijven. Misschien ben ik ergens onbewust nerveus om mijn "comfort zone" (poëzie) te verlaten en andere literaire stijlen te proberen.

Een kortverhaal is misschien een goede test , hoe lang zijn zulke verhalen doorgaans om als kortverhaal te worden beschouwd?
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Milie

Mijn enigste kortverhaal is slechts een 2-tal blz. Het heet daarom ook Kortverhaal  :klap:

Ook een beetje semi-autobiografisch, leest misschien héél melig maar niet als je de achtergronden kent.
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

Briggy

Mooi geschreven Milie, ik word er wel beetje mistroostig van.
12-1-2015 <3 MarkA

Milie

Citaat van: Briggy op september 15, 2014, 10:45:37 PM
Mooi geschreven Milie, ik word er wel beetje mistroostig van.

Niet doen, we zijn allemaal fantastische mensen  :grouphug:
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....