Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Sergio.... aangenaam !

Gestart door Sergio, september 11, 2014, 05:06:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sergio

Hoi allemaal,

Ik zal mij als nieuweling even voorstellen....
Sergio, 40 jaar, single, hetero–romantisch (licht seksuele prikkel).

Sinds heel kort associeer ik mijzelf met het woord aseksueel, ik denk dat ik een bepaalde gradatie heb.
Ik heb hier en daar het forum gelezen en het kwartje gaat steeds meer vallen.
In mijn relaties heb ik altijd enorm veel problemen met sex gehad.
Mijn eerste relaties liepen door mijn "sexgedrag" behoorlijk mis, mijn gedachte was eigenlijk dat deze dames mij niet genoeg konden opwinden, dus het lag niet aan mij.
Maar goed, bij de relaties die daarop volgde was het probleem nog steeds hetzelfde, het koste mij te veel moeite om mij aan te zetten tot gemeenschap.

Mijn dieptepunt in dit alles was vorig jaar met mijn laatste ex-vriendin.
Bij een poging mij tot sex te verleiden heb ik haar van me afgegooid en met een kwade stem gezegd: "blijf nou een keer van mij af !".
In het begin van deze relatie had ik haar verteld dat ik wel sex zou willen maar dat dat wel minstens een half jaar zou gaan duren voordat ik daar klaar voor was, dat half jaartje werd 1,5 jaar. Ik dacht toen echt dat dat plan zou kunnen werken.
Ik heb haar hier zo enorm mee gekwetst, zo ver wil ik het in ieder geval nooit meer laten komen, dan maar single blijven.

Ook in eerdere relaties zal ik mensen zwaar gekwetst hebben door al die afwijzingen.
Eigenlijk door het bewust worden van mijn geaardheid(?) besef ik wat ik aangericht heb, niet alleen bij de mensen die van mij hielden maar ook bij mezelf.

Ehm... tot zover het voorstellen :)  ik heb volgens mij meer mijn hart even gelucht..sorry!  ::)

Ik hoop met mensen te kunnen praten die een beetje dezelfde type aseksualiteit hebben als ik.
Ben een beetje zoekende hoe ik hier nu verder mee moet.

See You !
S.

Bidanya

Welkom Sergio, ik hoop dat je iets aan het forum hebt. En je hart luchten is juist prima!
Bidanya, V 1962

Edewecht

Welkom Sergio!
Goed dat je je hart gelucht hebt.
Ik herken het wel dat je mensen 'hardhandig' op afstand moest houden omdat je geen seks wilt.
Nu ik weet dat ik aseksueel ben, is het van te voren al 'take it or leave it' naar de ander.
En mildheid naar mezelf.

Ik hoop dat dit ook voor jou zal kunnen zijn.  :handschudden:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sergio

Bedankt allen voor het welkom ! ik zal zeker veel aan dit forum hebben.

@ Edewecht,  heb je al is meegemaakt dat een niet aseksueel dit helemaal kon accepteren (dus het sex-gedeelte achterwegen kon laten)  ?

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Citaat van: Sergio op september 11, 2014, 08:56:06 PM
@ Edewecht,  heb je al is meegemaakt dat een niet aseksueel dit helemaal kon accepteren (dus het sex-gedeelte achterwegen kon laten)  ?

Ja.
Ik heb een paar vrienden (mannen; ik pas min of meer in het hokje 'homo') om me heen die met veel respekt met dit soort dingen omgaan.
En helemáál sinds ik voor mezelf duidelijk heb dat ik aseksueel ben, en ik daar duidelijk over kan zijn naar de ander toe. Ik hoef mijn grenzen nu niet meer met hand en tand te bewaken, maar deze duidelijkheid schept rust, naar beide kanten.
Knuffelen, strelen, soms zelfs bloot tegen elkaar aanliggen, maar géén seks.

Maar daarvóór moest ik door scha en schande wijs worden  :(  heb ik heel wat over m'n grenzen laten gaan...

En over 'kwetsen' gesproken: vroeger voelde ik me vaak schuldig als ik geen seks wilde, juist als het 'gezellig' werd. Ik was bang om de ander te kwetsen, dus liet ik 'het' maar weer gebeuren.
Het kwam niet in me op dat de ander mij  (onbedoeld) kwetste doordat hij seks met me wilde. Mensen zitten soms vol met goede bedoelingen, naast eigenbelang. Maar je kunt soms overweldigd worden door een overdosis tederheid...

Heb je hier wat aan, Sergio?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sergio

Jawel Edewecht, ik heb hier wel wat aan.

Ik heb 1 keer een soort van afspraak gemaakt, dat is hetgeen wat in mijn 1e bericht staat... ca. een half jaar wachten om sex te hebben.
Maar al na 3 maanden kreeg ik te horen, van mijn ex, dat ze dit waarschijnlijk niet vol zou houden (ik wist nog niet dat ik aseksueel was toen / kon dit nog niet benoemen).

Als ik kijk naar mijn ervaringen met mijn partners kan ik mij ook niet echt indenken dat ze een relatie zonder sex zouden kunnen accepteren.
De tijd zal het leren denk ik dan maar....   Bedankt voor je reactie !

Dutchamoeba


Biaggini

Hey Sergio,

Ik herken veel in wat je zegt.

Steeds beland ik in relaties met seksuele vrouwen. Op dit moment zit ik er ook weer middenin. Ik probeer duidelijk te zijn over mijn aseksualiteit, maar dat valt niet mee. Ze zegt me te begrijpen maar ze handelt er vervolgens niet naar. Als ik dan in een seksuele situatie terecht dreig te komen, gedraag ik me heel afstandelijk. Ik erger me dan ook aan haar, zo van "je weet toch dat ik daar niet van houd". Daardoor voelt zij zich afgewezen en onzeker. En dat op zijn beurt levert weer spanningen op binnen onze relatie.

Hoewel ik denk dat je niet altijd alleen zou moeten blijven, ben ik eerlijk gezegd op zijn gelukkigst als ik single ben. Tsja, het is niet altijd even makkelijk ...

Groet


Sergio


Hoi Biaggini,

Citaat van: Biaggini op september 29, 2014, 09:24:12 PM
Ik probeer duidelijk te zijn over mijn aseksualiteit, maar dat valt niet mee.

Mag ik vragen wat je dan duidelijk maakt, dat je helemaal niet wilt ? en wordt dat door haar geaccepteerd ?

Volgens mij heb ik op dit forum 1 of 2 voorbeelden gezien waarbij een relatie asexueel/sexueel min of meer lukt, hetzij met veel strijd(stress).

Ik maak voor mezelf een beetje een vergelijking... stel dat ik een relatie met iemand heb die niet van knuffelen houdt of vriendschappelijke aanraking.
Het zou mij, denk ik, niet lukken deze persoon ook echt nooit aan te raken, voor mij is dit echt een noodzaak vanuit mijn natuur.
Misschien gaat deze vergelijking niet helemaal op maar het helpt een beetje om me in de ander in te leven.


suwi

Goedenavond Sergio,

Herken veel in je verhaal!

Huwelijk mis gegaan door gebrek aan intimiteit/seks. Nu al weer een tijdje toch op zoek naar een relatie, want ik wil liever niet de rest van mijn leven alleen blijven. Daarvoor hou ik toch teveel van verbinding, samen zijn, gevoelens delen en voor elkaar zorgen, gezelligheid, samen dingen ondernemen, en toch ook knuffelen en fysiek contact. Maar de daadwerkelijke 'daad' (platte seks), ik merk dat ik daar weinig mee heb.

Ik denk dat ik het fijn zou vinden als ik een relatie en liefde op kan bouwen met iemand, zonder de must van seks. Klinkt misschien gek, maar ik vind het gewoon bijna vervelend dat mannen mij leuk en aantrekkelijk vinden, want ze willen dan tijdens een date de tijd steeds besteden aan intimiteit/seks, in plaats van samen iets anders gezelligs te doen om een band op te bouwen. Hier lijkt het steeds weer op vast te lopen en ik merk dat ik de moed begin te verliezen om een relatie te zoeken.

Nu maar op dit forum... in het verhaal van jou dus al herkenning gevonden. Hoop hier nog meer herkenning, steun, tips, wijsheden etcetera te vinden.

Realiseer mij dat ik reageer op een al wat ouder bericht van jou. Hoop dat het goed met je gaat Sergio!

Groetje, Suus

Edewecht

(Sergio staat vermeld als 'Gast'. Dat betekent dat hij zijn account beëindigd heeft, suwi.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)