Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Tattoos

Gestart door AniMeshorer, september 27, 2014, 09:34:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

Omdat sommigen onder ons niet van aanrakingen houden, sommigen hoogsensitief zijn ook (oa ikzelf), en omdat sommige tattoos worden aangebracht op ietwat erotiserende plaatsen van het lichaam ... Wat is jullie opinie rond tattoos? Ik kan me voorstellen dat het laten plaatsen van een tattoo, zeker door de aanraking van je huid door de tattoo artist, onaangenaam kan zijn. Anderzijds, als de tattoo een betekenis heeft en smaakvol is aangebracht kan het na dat ene onaangename moment wel mooi zijn...



Ikzelf zou graag op mijn bovenarm laten zetten:  עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ

Het is een zin uit de Israelische nationale hymne, en betekent "onze hoop is nog niet verloren". Ik zou het erg fraai vinden omdat hoop iets enorm belangrijks is voor me en me al vaak door depressies heeft gesleurd, en het gebruik van een Hebreeuwse zin symboliseert ook mijn liefde voor het Midden Oosten.
Probleem is dat ik heel graag nog wat meer Midden Oosterse landen wil bezoeken, niet enkel Israel. En ik kan me voorstellen dat ze op de douanecontrole in Libanon of Jemen niet echt blij gaan zijn met een Hebreeuwse tattoo. Met de nodige pech is er eentje die weet dat het uit de hymne van Israel komt, en krijg je het etiket "zionist" ongewild opgeplakt, en dan zet men je op het eerste vliegtuig terug... Indien de douane ambtenaren ietwat streng zijn zouden ze in het Hebreeuwse geschrift een zionistisch iets kunnen zien, zelfs al begrijpen ze niet wat er precies staat.


Ik dacht er ook aan een zeer hoopgevende zin uit 1 van m'n favoriete Orphaned Land nummers te zetten op de arm, in gewoon Engels maar dan van dat sierlijke schrift zoals op oude perkamenten. Probleem: Orphaned Land is een Israelische band (dat ze zingen over vrede in het Midden Oosten en pro-verbroedering tussen mensen van alle religies moet je zo'n douanepersoneel niet proberen uitleggen) en in Iran is een tattoo hebben an sich verboden, ongeacht wat er precies staat. Gezien Iran de bakermat van de poëzie is, en gezien Iraniërs enorm vriendelijke mensen zijn als je even hun presidenten van de laatste jaren negeert, zou ik ooit wel in Iran willen komen. Nu zijn er wel vaker mensen met tattoos die gewoon naar daar reizen, maar goed, een wat nukkige bediende bij de douane en je hebt misschien toch problemen. Die scanners die beweren zogezegd doorheen je kleren te kunnen scannen maken me ook onzeker over het argument "zet die tattoo op je schouder en doe een shirt met lange mouwen aan"


Maar an sich vind ik sommige tattoos wel erg mooi, vooral citaten eigenlijk. Meer nog dan tekeningen, een betekenisvol citaat vind ik erg mooi om altijd met je mee te dragen. Ik ben geen fan van naalden, maar volgens vrienden die recent een tattoo lieten zetten is het niets vergeleken met een injectienaald in een hospitaal, en prikt het tattoeëren niet echt, ze zeiden dat het geen pijn doet en eerder een soort jeuk-achtig gevoel geeft. Maar geen echte pijn, tenzij je het net daar laat zetten waar de huid vlakbij het bot komt. Normaal krijg je nog verzorgende creme en na een paar dagen is alle risico op infecties (die sowieso al miniem zijn) verdwenen.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Anemone

Ik zou graag een tattoo nemen, al zal ik er, wel goed op letten dat hij op een plek komt te staan waar ik hem makkelijk kan verbergen. Ik heb van een vriend van mij de tip gekregen om eerst een ontwerp te maken en dat een jaartje te laten rusten. Als je hem dan nog steeds mooi vind kan je hem laten zetten. Ofcje kanceen tijdelijke laten zetten. Die worden opervlakkiger gezet waardoor ze naar 6 maanden weer weg zijn.

Ik zou graag een tattoo (of eigenlijk 2) over mijn littekens van mijn opperaties willen laten zetten. Deels omdat ik dat gedeelte grag zocwil afsluiten, maar ook deels omdat ik liever heb dat mensen naar een tattoo vragen dan naar de littekens. Mijn plan nu is om een draak op mijn schouder en gedeeltelijk sleutelbeen en een feniks op mijn heup. Vooral om de aesthetische waarden voornamelijk, al vind ik de symboliek ook wel tof.
I would if I could, but I can't so I shan't.

Briggy

AniMeshorer, dan zou je hem eventueel kunnen verbergen onder laagje make-up.

Ik wil graag een tattoo, maar omdat ik de kans om ooit nog eens stewardess te worden niet wil vergooien, kan die niet op zichtbare plaatsen.
Tegenwoordig lopen er in het ziekenhuis genoeg mensen rond met tattoo's, maar in de luchtvaart is dat echt nog een grote no no.

Al vind ik bijvoorbeeld bij het sleutelbeen of achterop de schouders, of bij het heupbeen ook mooi.

Wat ik dan precies wil, nog geen idee. Ik vind tattoo's met tekst erg mooi (maarja welke tekst dan!), en ben dol op katten.

Een andere fan van The Fray heeft de handtekening van de zanger op zijn onderarm staan. Gaaf, maar zou het zelf niet doen. Al vind ik het idee van een mooie songtekst van hun, of title van liedje wel super.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: Briggy op oktober 15, 2014, 03:45:09 PM
AniMeshorer, dan zou je hem eventueel kunnen verbergen onder laagje make-up.

Ik wil graag een tattoo, maar omdat ik de kans om ooit nog eens stewardess te worden niet wil vergooien, kan die niet op zichtbare plaatsen.
Tegenwoordig lopen er in het ziekenhuis genoeg mensen rond met tattoo's, maar in de luchtvaart is dat echt nog een grote no no.

Al vind ik bijvoorbeeld bij het sleutelbeen of achterop de schouders, of bij het heupbeen ook mooi.

Wat ik dan precies wil, nog geen idee. Ik vind tattoo's met tekst erg mooi (maarja welke tekst dan!), en ben dol op katten.

Een andere fan van The Fray heeft de handtekening van de zanger op zijn onderarm staan. Gaaf, maar zou het zelf niet doen. Al vind ik het idee van een mooie songtekst van hun, of title van liedje wel super.

Ik weet niet of make-up of andere vormen van bedekking volstaan, ik heb eigenlijk totaal geen idee hoe "naakt" je er uit ziet als je door zo'n scanner op een luchthaven moet. Ik vermoed dat het niet is alsof je daar echt naakt staat, maar dat men eerder de lichaamsvormen en ijzeren of metalen objecten scant. Maar of ze ook inkt in zo'n scanner zien?

Ik weet ook enkel van Iran dat tattoos verboden zijn (al is de vraag in hoeverre ze die wet strikt toepassen bij toeristen) terwijl ik dat land heel graag eens wil bezoeken, gezien het de bakermat van de poëzie is. Ik weet niet of er nog landen zijn waar tattoos verboden zijn, en in welke mate ook toeristen aan die wet onderhevig zijn. Het Midden Oosten boeit me enorm, en ik zou dolgraag ook de West Bank, Libanon en Jordanië eens bezoeken, misschien ook Oman. Ik weet niet of tattoos in die landen een probleem vormen... Ik heb wel gehoord van expats in Dubai dat het zetten van tattoos verboden is daar, maar dat expats die al een tattoo hadden nog voor ze er gingen wonen met rust gelaten worden (maar Dubai trekt me niet echt aan, het zijn eerder de meer historische plekken van het Midden Oosten waar ik heel graag heen wil: Libanon, Oman, Jordanië, misschien Syrië als de politieke rust daar zou terugkeren, ...)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Bedankt voor de link. Het is wel zo dat borst en onderarm beiden relatief moeilijke plekjes zijn: hoe dichter bij het bot, hoe meer je het voelt. Bovenarm is naar verluid een stuk minder pijnlijk omdat de lagen huid rondom het bot dikker zijn. Ik heb wel al eens gedacht aan zo'n oud lettertype zoals in oude perkamenten, en de bovenarm is dan de perkamentrol waarrond de tekst is geplaatst. Als een oude torahrol.

Moest ik geen rekening houden met politiek zou ik zeker voor die Hebreeuwse spreuk gaan, maar ik vrees dat een vakantie in Iran of Libanon dan erg lastig kan worden als een luchthavenambtenaar per sé moeilijk wil doen  :( In feite is het absurd dat men in een decoratie een politiek statement wil zoeken, maar de wereld lijkt zo nu eenmaal in elkaar te zitten spijtig genoeg  :(
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.