Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bizarre wetgevingen

Gestart door AniMeshorer, september 28, 2014, 03:00:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

- in 9 staten (oa Texas) van de VS mogen atheïsten nog steeds geen functie bij de overheid van de staat bekleden (wet wordt denk ik wel overruled door de federale wetgeving)
- in Alabama is het verboden voor mensen om geblinddoekt een auto te besturen
- in Alabama is het verboden om een valse snor te dragen in de kerk die mensen zou kunnen doen giechelen
- in Arizona is het verboden om iemand een glas water te weigeren
- in Arizona is het verboden een ezel in je bad te laten slapen
- in Arkansas mag een man zijn vrouw wettelijk 1x per maand slaan
- in Arkansas wordt orale seks beschouwd als een vorm van anale seks/sodomie
- in California bestaat een wet die zonneschijn als garantie belooft aan de bewoners
- in Georgia zijn alle seksspeelgoedjes verboden bij wet
- in Georgia is het op zondag verboden om een ijshoorntje in je achterzak van je broek te steken
- in Ohio mag je op zondag niet op walvissen vissen. Je mag er ook geen enkel type vis dronken voeren.
- in Tennessee wordt een huis waar meer dan 8 vrouwen wonen, beschouwd bij wet als een bordeel
- in Tennessee mag je geen vis vangen per lasso
- in Tennessee is de wettelijke betekenis van "dom dier" letterlijk "elk levend wezen"
- in Tennessee is orale seks bij wet verboden (dit wordt door de federale wet overruled uiteraard)
- in Texas is het verboden je oog te verkopen
- in Texas is het verboden andermans koe te melken
- in Texas (ik verzin dit NIET) moeten, als twee treinen in tegengestelde richting op hetzelfde spoor elkaar benaderen, beide treinen remmen en tot stilstand komen, en in stilstand blijven tot de andere trein weg is
- in het Britse York is het legaal om een Schot neer te schieten met pijl en boog
- Welshmen mogen ook neergeschoten worden maar enkel per pijl en boog, en enkel binnen de stadsmuren na middernacht
- in Florida mogen alleenstaande vrouwen niet parachutespringen op zondag
- in Minnesota mag je niet de staatsgrenzen oversteken met een kip of eend op je hoofd
- in Australië mogen enkel gekwalificeerde elektriciens een lamp vervangen
- de Australische wet laat kinderen niet toe om sigaretten te kopen, maar er is geen wet die hen verbiedt een sigaret te roken
- in het UK wordt een postzegel met afbeelding van de Queen ondersteboven op de brief kleven, aanzien als landsverraad
- in Canada wordt het als moord beschouwd als een zieke persoon sterft omdat je hem hebt doen schrikken
- in Canada wordt een stad beschouwd als een "niet-urineer" zone
- in Frankrijk mag je met een overledene trouwen indien documenten aantonen dat de overledene de intentie had om met je te trouwen
- in Frankrijk mag je je varken niet de naam Napoleon geven
- in Israel is het verboden om een beer naar het strand mee te nemen

"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AceVentura

Er zijn inderdaad wel heel wat bizarre regels gemaakt :)

Citeer
als twee treinen in tegengestelde richting op hetzelfde spoor elkaar benaderen, beide treinen remmen en tot stilstand komen, en in stilstand blijven tot de andere trein weg is
Ik hoop dat dit misschien wat "lost in translation is" (ik ga er even vanuit dat het origineel Engelstalig was), want als ze allebei moeten wachten tot de ander weg is, maar tot die tijd allebei stil moeten blijven staan kan het wel erg lang gaan duren  :schater:

Overigens hebben we hier zelf ook wat vreemde wetten, die ik gek genoeg alleen in Engels vond:
- It is illegal to impersonate a blind person after dark.
- It is against the law to urinate in a canal - unless you are pregnant.
Verder vinden ze het drugsbeleid hier vreemd, maar dat is toch een andere categorie vreemd vind ik :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Milie

GAS boetes, hoe verzinnen ze het...
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

AniMeshorer

Citaat van: Milie op september 28, 2014, 06:36:27 PM
GAS boetes, hoe verzinnen ze het...

Dat is justitie die zich er makkelijk vanaf wil maken. Geen juridische zaak, geen extra politiemensen nodig, gewoon iemand die de regels naar eigen goeddunken kan interpreteren en boetes uitdelen. Snel, goedkoop en voor justitie dus erg eenvoudig.

Voor de Nederlanders: in België hebben we sinds een 3-tal jaar het concept GAS boete = gemeentelijke administratieve sanctie. In principe moest dit het werk in de rechtbank verlichten door lichte misdrijven op een makkelijker manier af te handelen, maar het systeem staat op z'n zachtst gezegd niet op punt. ER zijn al GAS boetes uitgeschreven (telkens variërend van 100 tot 250 euro) voor oa:
- een boterham opeten op de trap van de kathedraal van Mechelen
- een bloempje plukken in een openbaar park
- op de leuning van een bank langs de straat zitten
- in Lokeren kreeg iemand een GAS boete wegens iemand te laten schrikken (leuke opmerking van komiek Michael Van Peel: krijg je je geld dan terug als je zelf schrikt van die boete?)
- twee kinderen die samen van de glijbaan gingen
- in Brussel hebben ze een incident met een in elkaar geslagen homo opgelost met een GAS boete (iets wat zwaar genoeg misdrijf is om wél naar de rechtbank mee te trekken)
- afval in een vuilnisbak langs de straat gooien (echt waar gebeurd)


Ik verzin bovenstaande absoluut NIET. Ik hoop dat die kerel die 250 euro boete kreeg voor een bloempje plukken nadien nog een hele reeks heeft geplukt en er een mooi boeket van gemaakt heeft, als het bij dat ene bloempje blijft is het wel een heel duur boeketje  :P 
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Uffie

Die GAS boetes slaan echt nergens op. Inderdaad een kwestie van willekeur.
Die andere bizarre wetten zijn werkelijk hilarisch!
Hier nog een verzameling vreemde wetten, geordend per staat: http://www.totallyuselessknowledge.com/laws.php
Is there any escape - A guy called Gerald

witteslang

Deze kan ongeloofwaardig klinken maar klopt dus wel; gezien als anekdote bij een rechtvak op de unief

In België is het niet strafbaar om een naast familielid te helpen met het verbergen van een lijk.

Zonnekind

Ik heb pas gehoord dat er ergens in Amerika een wet is waarbij het verboden is dat een dode persoon in de jury zit van een rechtszaak....

In de gemeente waar ik woon kan je een gasboete krijgen als je met een ladder de deur uitkomt zonder dat er eerst iemand buiten gaat staan om ervoor te zorgen dat je de ladder niet tegen iemand zijn kop slaagt.....
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

AniMeshorer

Citaat van: witteslang op oktober 28, 2014, 11:28:45 PM
Deze kan ongeloofwaardig klinken maar klopt dus wel; gezien als anekdote bij een rechtvak op de unief

In België is het niet strafbaar om een naast familielid te helpen met het verbergen van een lijk.

Helaas hebben we al enkele schandaaltjes gehad waarbij lijken op vreemde manier verdwenen in België en de verdachten lange tijd onopgemerkt bleven  :-X

Veel van die wetten, zoals met die ladder of de dode persoon in de jury, zijn er allicht gekomen na 1 enkel voorbeeld dat gebeurde, en nadien nooit meer uit het wetboek gehaald. Stel bv: in dagen dat men qua databases nog niet zo ver stond, inviteert men een persoon in de jury van wie men vergeten was dat ie al overleden was ... Om dit te vermijden naar de toekomst toe, verbied je dan dode mensen in de rechtbank, en nadien heeft niemand allicht er aandacht aan besteed dat die wet officiëel nog bestond. Ach ja, zo kan een juridisch boek nog even goede humor opleveren ...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Zonnekind

In België is een postbode verplicht om een stok, een vork en een schup bij te hebben.
De komt ook nog uit de goeie oude tijd.
De stok had hij soms nodig om een hond weg te jagen of op afstand te houden.
Als hij vast zou zitten met zijn fiets in de sneeuw, kon hij zichzelf vrij maken met de schup.
De vork had hij nodig omdat, stel dat hij verdwaald zou zijn, dan kon hij aan een huis aankloppen en vragen om te mogen blijven eten.
Maar omdat hij niet tot last mocht zijn, moest hij zijn eigen vork bijhebben. Feit dat hij dan die mensen hun eten mee op at, is blijkbaar geen last :P
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

AniMeshorer

Ik heb een postbode in de vriendenkring, en die heeft denk ik nooit rondgereden met een schop of stok (hoewel voor die kwade hond het vandaag de dag nog van pas kan komen) . Als je dan toch ergens binnen mag om te blijven eten, maakt die eigen vork dan zo'n verschil?  ;D
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Edewecht

Citaat van: AniMeshorer op december 25, 2014, 02:11:57 PM
Als je dan toch ergens binnen mag om te blijven eten, maakt die eigen vork dan zo'n verschil?  ;D

Nou ja, in de middeleeuwen was het gewoonte dat reizigers hun eigen lepel en kroes (beker) (en houten bord?) bij zich hadden. Ook in herbergen enzo maakten ze daar gebruik van. Zou anno nu geen gek idee zijn.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dwaze Sterveling

Op de ANWB website (http://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2014/maart/12-vreemde-wetten-uit-het-buitenland) staan ook enkele hele bizarre wetten.

1. Het is personen bij wet verboden te overlijden in de Britse parlementsgebouwen.

Dan moet ik er ook bij zeggen dat ik doorgaans ergens anders overlijd. Ik ben nog nooit overleden in een parlementsgebouw en probeer dat altijd te voorkomen. Dat is gewoon niet netjes. ;)


3. In Groot-Brittannië mag een zwangere vrouw overal waar ze maar wil haar behoefte doen, ook in de helm van een politieman.

Is het niet heel onhandig voor iemand om te wachten totdat de agent zijn/haar helm af doet?


7. Het is verboden beren mee naar het strand te nemen.

Eindelijk een begrijpelijke wet. Ik vraag mij alleen af wat er precies gebeurd is om iemand op het idee te brengen: "Hey, laten we beren op het strand vanaf nu voorkomen!"


10. In Cleveland (Ohio) is het voor vrouwen verboden leren schoenen te dragen, omdat mannen misschien hun ondergoed er in weerspiegeld zouden kunnen zien.

Ik denk dat je een man wel kan herkennen als hij met een zaklamp via de reflectie van een leren schoen in iemands broekspijp probeert te kijken. Gelukkig gebeurt dit buiten Cleveland niet zeg! :D


11. In Ashville (North Carolina, VS) is het verboden op straat te niezen.

Ok...

In wat een bijzondere wereld leven we toch. :P

Dwaze Sterveling

Citaat van: Schildpad op januari 21, 2015, 06:57:29 PM
Citaat van: Sterveling op januari 21, 2015, 05:56:19 PM

1. Het is personen bij wet verboden te overlijden in de Britse parlementsgebouwen.

Dan moet ik er ook bij zeggen dat ik doorgaans ergens anders overlijd. Ik ben nog nooit overleden in een parlementsgebouw en probeer dat altijd te voorkomen. Dat is gewoon niet netjes. ;)

:schater:

En je heet nog wel Sterveling! Dan kan het toch wel ook een keertje daar?

:schater:

Die naam heb ik gekozen om niet zo op te vallen. Als ik 'Onsterfelijke' zou heten, dan zouden mensen argwaan kunnen krijgen.

AniMeshorer

Ik vraag me nu wel af waar je nog beren vinden kan, want om een beer naar het strand mee te nemen moet je überhaupt een beer gaan vangen in het wild of een beer als huisdier hebben. Lijkt me vrij zeldzaam  :P  Tenzij dit een wet is uit landen als Tsjechië en Slowakije, waar je in het woud nog loslopende beren vindt ; maar die landen hebben geen kuststrook...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Edewecht

Over bizar gesproken -

Op het rustige Drentse platteland, bij een zandweggetje, staat dit bord:

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)