Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

uiterlijke overeenkomsten onderzoek.

Gestart door Lana, oktober 13, 2014, 05:26:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lana


Ja, ik wil graag zelf een onderzoek doen!
Naar eventuele uiterlijke overeenkomsten van aseksuele mensen en
verschillende aseksuele sub geaardheden enz.

Waarom? Omdat we het hier toch over o.a. hormonen hebben,
deze zijn nog redelijk bepalend voor je uiterlijk naast je genen.
Natuurlijk zijn bepaalde vormen ook genen gerelateerd.
Dus nu is de vraag of er bepaalden uiterlijke kenmerken zijn die meer voorkomen bij aseksuele.

Ik weet niet of mensen comfortabel zijn met het delen van foto's van hun gezicht. Deze worden niet gepubliceerd of gedeeld. Wel worden er illustraties gemaakt op basis van de bevindingen.

Mijn voorstel is daarom om het puur op het forum te houden,
Via pm's.
Ook resultaten worden enkel op dit forum gepubliceerd,
tenzij de bevindingen wel erg specifiek zijn, dan moet hier misschien meer mee gedaan worden. Dit word natuurlijk niet zonder toestemming van alle deelnemers gedaan.

Wat wil ik nou precies?
-Een foto of 2, bij voorkeur een van semi voren en zijkant (profiel)
-Wat je werkelijke seksuele geaardheid is.
-Tot welke maten je aseksueel bent.
-Wat de waarschijnlijk oorzaak is. (Autisme, depressie, misbruik verleden enz. Gelieve het kort te houden)
-Wat is je subcultuur (Gamer, manga fan, hipster, casual enz)

Stuur deze informatie in een pm-etje,
Of stel je vragen in dit topic!

Bedankt voor het lezen.

Koffie

Ik weet het niet. Je zegt dat bv. hormonen met aseksualiteit te hebben. Is dat zo? In welke situaties dan? Wanneer niet?
En uiterlijke kenmerken: waarom gezichten, waarom niet handen, voeten, haarkleur, oogvorm, culturele en sociale achtergronden, geslacht?
Dus voor er allerlei voorbarige conclusies getrokken worden, zou je misschien beter contact kunnen zoeken met iemand die verstand heeft van onderzoeken (ik niet). Anders wordt het net zo'n topic als van dieren houden of er jong uitzien.

Wat niet verboden is hoor, maar ik zie er persoonlijk niet zo veel serieus nut in.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

" Wat de waarschijnlijk oorzaak is. (Autisme, depressie, misbruik verleden enz. Gelieve het kort te houden) "

Er zijn autistische mensen die homoseksueel, biseksueel, heteroseksueel en aseksueel zijn. Verder is er uit meerdere onderzoeken naar voren gekomen dat er niet meer sprake is van autisme, depressie, misbruik in het verleden onder aseksuelen dan onder mensen van andere seksuele geaardheden. Het komt wel eens voor dat mensen die bijv. misbruikt zijn daardoor geen zin meer hebben in seks en zelf ten onrechte gaan denken dat ze aseksueel zijn. Ze vertonen echter een kenmerk dat overeenkomt met aseksuelen (namelijk geen zin hebben in seks), zonder dat ze daadwerkelijk aseksueel zijn. Het komt wel eens voor dat sommige van deze mensen na behandeling weer seksueel zijn 'geworden'. In werkelijkheid zijn ze nooit aseksueel geweest, maar hebben ze met situaties te kampen gehad waardoor ze 'aseksuele kenmerken' zijn gaan vertonen...

O ja, hormonen hebben echt helemaal niks met aseksualiteit te maken. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat aseksuelen een normale hormoonhuishouding hebben. Het volgende filmpje van Dr. Lori Brotto en Morag Yule gaat over andere mogelijke biologische factoren die een rol spelen in aseksualiteit (de eerstgeborene zijn, linkshandig zijn en een andere verhouding tussen de lengte van de wijsvinger en de ringvinger t.o.v. mensen die niet aseksueel zijn): https://www.youtube.com/watch?v=GLGvdyGCSNE

Edewecht

Nee, dit voelt niet goed voor mij.
Ik struikel vooral over het zinnetje

Citaat van: Lana op oktober 13, 2014, 05:26:01 AM

-Wat de waarschijnlijk oorzaak is. (Autisme, depressie, misbruik verleden enz. Gelieve het kort te houden)


a. Weer een voorbeeld hoe aseksualiteit in verband gebracht wordt met autisme, misbruik, depressie...
b. Oorzaak? Waardoor wordt heteroseksualiteit eigenlijk veroorzaakt?

En hormonen? ???

Natuurlijk ben je vrij om op dit forum vragen te stellen en je mening te geven, Lana. Maar naar mijn gevoel gaat dit eventjes te ver.
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar ik wilde dit toch even zeggen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ook ik sluit me aan bij de opmerkingen van mijn voorgangers, daarnaast snap ik de vraag "Wat je werkelijke seksuele geaardheid is" niet ? Aseksueel IS mijn geaardheid, daar is niets onwerkelijks aan  ;D

Maar even voor de zekerheid:
Je merkt dat dit soort zaken hier nogal gevoelig kunnen liggen   ::), maar laat het je niet weerhouden vragen te stellen of zaken te onderzoeken. Vragen mag altijd, en je merkt aan de antwoorden vanzelf wel of de vragen de juiste waren  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler