Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

notificaties als spam aangemerkt

Gestart door Edewecht, oktober 13, 2014, 08:09:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Lieve medeforumleden,

Ik ontving de notificaties voor nieuwe berichten altijd via de email.
Maar: sinds enkele weken blijken deze notificaties allemaal naar mijn spambox te worden gestuurd.
Nou heb ik de afzender , nl. aseksueel@gmail.com , op de zg. greenlist gezet, maar dat hielp niet.
Navraag bij xs4all, waar ik tot op heden tevreden klant ben, leverde een vaag antwoord op, dat een greenlist niet altijd hoeft te werken.
Nou! Dáár heb ik wat aan!  :geezer:

Mijn vraag aan jullie: hebben jullie ook dergelijke ervaringen?

Een  :banghead:  Edewecht
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Nee, maar ik heb ook geen spamfilter meer. ;)
Irritant en ik ben zo ongeveer het tegenovergestelde van een nerd, ik heb geen idee wat je hieraan kunt doen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Dat is erg vervelend, ik heb er zelf (bij xs4all) geen ervaring mee. Ik heb wel de ervaring dat xs4all op de helpdesk over het algemeen kundige mensen heeft zitten.

Ik zou ook niet weten wat je hieraan kan doen  :(


53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Inmiddels lijkt het probleem te zijn verholpen.  Op hun advies heb ik toch iets met spamboxen, spamfilters enzo anders kunnen instellen en ... het werkt!  :klap:

CiteerIk heb wel de ervaring dat xs4all op de helpdesk over het algemeen kundige mensen heeft zitten.

Klopt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Ik ervaar de afgelopen maanden hetzelfde probleem. De afzender staat allang in veilige mail, het blijft gebeuren.

Heb een Hotmail adres, ben benieuwd of iemand anders er ook last van heeft?
En in Hotmail lijkt geen instelling mogelijk die het spamfilter versoepelt...

Vraag me af of dit te maken heeft met het woord 'seks' dat in 'aseksualiteit' verborgen zit? ???

AceVentura

Voor zover ik de situatie vanaf hier kan beoordelen lijkt mij de voornaamste reden dat we mailen mail een email adres waarvoor we niet gerechtigd zijn om dat te doen.
Volgens mij gebruiken we inmiddels een adres @xs4all.nl (in tegenstelling tot @gmail.com in Edewecht's eerste bericht), maar het technische verhaal blijft het zelfde: De mailserver van asexuality.org mag eigenlijk geen berichten versturen voor @xs4all.nl. "Vroeger" zat daar totaal geen controle op, tegenwoordig komt dat steeds meer. Doordat we niet als legitiem door de controles heen komen wordt de mail soms helemaal niet afgeleverd of als spam gemarkeerd. Als je meer over de achterliggende technieken wil weten kan je op internet zoeken naar SPF, DKIM en DMARC.

De enige houdbare oplossing hiervoor is @asexuality.org als afzender gebruiken, dat is namelijk echt van AVEN. Maar ja, dat betekend ook dat we daar de mogelijkheid moeten krijgen om antwoorden te ontvangen, en dat is er nu niet, en dat is ook buiten mijn invloed.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

#6
Interessant! :)

Gelukkig is het niet heel erg, zolang ik het forum regelmatig check. Mijn ongewenste mail ga ik niet regelmatig checken... xD

Edewecht

Citaat van: AceVentura op oktober 03, 2017, 08:25:20 PM

Voor zover ik de situatie vanaf hier kan beoordelen lijkt mij de voornaamste reden dat we mailen mail een email adres waarvoor we niet gerechtigd zijn om dat te doen.
(...) De mailserver van asexuality.org mag eigenlijk geen berichten versturen voor @xs4all.nl.


'niet gerechtigd' ... 'mag niet' Hoezo dat dan ???
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Wat wij met emails doen kan je vergelijken met dat ik een brief naar iemand stuur en zeg dat jij de afzender bent. Dat dit "vroeger" kon was een grote bron van spam, en daar zijn de controles dan ook op gericht. Die controles zou je dan kunnen vergelijken met dat de ontvanger jou dan gaat bellen om te checken of jij daadwerkelijk die brief hebt gestuurd. Als jij dan zegt "Nee, die heb ik niet gestuurd" dan vertrouwd de ontvanger de brief niet of gooit de brief bij het oud papier.

Wij zijn niet xs4all.nl en wij zijn niet gmail.com, dus mogen we ook niet uit hun naam berichten het internet op sturen, althans, dat kunnen we wel, maar de ontvangende kant zal dit opmerken en daardoor het bericht als vals/spam markeren.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Bubble

dit topic verklaart een hoop. Ook hotmail en berichten af en aan in de 'gewenste' en 'ongewenste' mail de afgelopen periode. Duurde even voor ik daarachter was.
Anders goed is ook goed

AnnikaBout

Ik had vandaag alle berichten van dit forum in mijn "Ongewenste email" map. Maar gelukkig check ik die elke dag anyway haha