Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waar leef je voor?

Gestart door ThirdMagus, juli 31, 2006, 10:33:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ann

Citaat van: Willem op juli 18, 2007, 06:20:40 PM
Citaat van: Ann op juli 14, 2007, 09:02:54 AM
Ik leef om de wereld te "verbeteren". Ik wil zoveel mogelik bijdragen om hier een betere wereld voor iedereen van te maken

Dat vind ik moedig !!!   :klap: :klap:

Ja en nu hopen dat ik het kan volhouden :P Ik kan toch ni anders want mijn hersens dwingen mij. Het is wel pijnlijk maarja,misschien moet ik een beetje meer zoals de dalai lama gaan denken. Die is altijd gelukkig.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Misschien slaat en schopt hij zijn hond wel... :P En bedenkt hij in zijn hoofd allemaal boze, hele boze brieven die hij in gedachte aan mensen schrijft, maar niet verstuurt omdat hij nou eenmaal de Dalai Lama is.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

ROFL ;D dat betwijfel ik toch sterk. Maar soms voelt hij ook wel eens frustratie dat geeft hij toe. Maar budhisten gaan daar anders mee om. Spijtig dat ik ni als budhistische monnik ben geboren, zou allesinds wel makkelijker zijn.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Sismo

Je kunt toch gaan leven als Boeddhist? Enne, Peter, de Dalai Lama doodt nog geen regenworm, dus zijn hond schoppen...nee!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ann

Ja ik leef al zo, dat probeer ik toch.
Ik dood zelf ook geen insecten enzo (ben ook vegetarier). Als iemand een mug doodslaat dan voel ik verdriet.

Maar het is natuurlijk allemaal makkelijker als je erin wordt geboren he. Je bekleed al meteen een functie, wordt zo opgevoed, alles gaat vlotter en je zit meteen in heel die sfeer. Ook een zeer mooie streek daar!
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Sismo

Dat zeker! Heerlijk om er te zijn! Ik heb het geluk dat af en toe te mogen ervaren!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Willem

Citaat van: peter1963 op juli 29, 2007, 11:02:33 AM
Misschien slaat en schopt hij zijn hond wel... :P En bedenkt hij in zijn hoofd allemaal boze, hele boze brieven die hij in gedachte aan mensen schrijft, maar niet verstuurt omdat hij nou eenmaal de Dalai Lama is.. ;D

Kijk-kijk, Peter, wat een nuchtere kijk op de mens !!    :rollol:
Ik kan van de Dalai Lama alleen maar zeggen dat hij beroepsmatig in de eerste plaats diplomaat is.  DON'T FORGET !
Hij vertegenwoordigd zijn volk dat hem afgepakt is.
Of althans, hij STELT dat hij zijn volk vertegenwoordigd dat hem afgepakt is.
Of althans, hoe kan je iemand een volk "afpakken" als naar algemeen mensenrecht gemeten, een volk niet meer toebehoort aan een leider?
(Zelfs als Chinezen je land bezetten)
Het zal wellicht een klein stukje van de Tibetaanse bevolking zijn dat hem steunt.. (undercover steunt) omdat ze in hem "geloven".
Het zal wellicht een ander stukje van de Tibetaanse bevolking zijn dat hem steunt.. (undercover steunt) omwille van zichzelf. (Anti Chinees, bedoel ik)
Er zal wellicht OOK een stuk van de Tibetaanse bevolking zijn dat hem NIET steunt.. omwille van de meest uiteenlopende redenen.

... Niets is eenvoudig en rechtlijnig.  ;D
De gedachte van Peter is plots héééééél helder.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ann

Nee, gewoon pessimistisch  ;D

Ik zie wel wie ik kan geloven. Het is ook weinig geloofwaardig dat je zoveel boeken schrijft, op elkaar ingestemd, zonder het ook echt te menen.

Maar zo zijn al die monniken daar he, liefdevol en geduldig etc... Anyway het is een mens met een goed hart, en zolang hij niks anders laat zien moet niemand hem ook daarvan beschuldigen want dat kan je niet weten. Ik heb ook graag dat mensen geloven dat ik echt ben wie ik ben.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Nee hoor, gewoon mijn cynische gevoel voor humor.  ;D

Verder vind ik de Dalai Lama zelf zeer geloofwaardig. Al vermoed ik wel dat bij hem, net als bij iedereen, het plaatje in de media anders is dan iemad in de dagelijkse omgang. Maar dat is normaal. En verder sta ik achter het streven van de Tibetanen om van de Chinese bezetting en overheersing af te komen. Al zullen er inmiddels inderdaad ook wel Tibetanen zijn die persoonlijk voordeel hebben van de Chinese bezetting, en daarom graag willen dat de Chinezen blijven.

Trouwens, Willem, hoe kom jij op het idee dat ik geen realist zou zijn ? Of niet helder zou kunnen denken ?  ;D Ik kan hooguit constateren dat we het niet altijd/ meestal ( doorstrepen wat niet van toepassing is :D ) met elkaar eens zjn. Verder: insjallah... ( Maar oh ja, daar geloofde jij niet in he, in God  ;D )
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Nog even: de Chinese communistische partij  heeft sinds 1949 40 miljoen doden op zijn geweten. Gestorven door bewust veroorzaakte hongersnoden  en grootschalige terreur tegen de bevolking. En daarnaast nog onvoorstelbare culturele schade met name in Tibet. De communistische partij is daardoor in mijn ogen nog steeds een criminele organisatie die helaas in China de staatsmacht heeft veroverd, opnieuw: met grof geweld. Dat de Tibetanen daar vanaf willen, kan ik me maar al te goed voorstellen.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Willem

Ik kwam helemaal niet op het idee dat jij géén realist zou zijn.
Ik kwam enkel wel op het idee dat je even een heel nuchtere kijk op de mens gaf !   :rollol:

Dat hij "van beroep" diplomaat is, is mijn eigen nuchtere invalshoek. Hij kan best een hééééééél goeie diplomaat zijn.

De meeste Tibetanen willer "ervanaf".
Maar niet alle willen enkel maar van de Chinezen af. Er zijn Tibetanen die én van de Chinezen af willen (die vormen qua bevolking inmiddels ook bijna de meerderheid in Tibet... hoe los je DAT op??) én geen zin om terug in het oude regime te vervallen.  De derde weg dus.

Het zal evenwel niet gebeuren binnen het kader van de huidige wereldpolitiek, nietwaar?
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Anthea

Citaat van: ThirdMagus op juli 31, 2006, 10:33:12 PM
Aan zij die nog niet gekozen hebben, en zij die hun antwoord al klaar hebben vraag ik, waar leef je voor, voor jezelf of voor de wereld?

Wat een leuk onderwerp! Hm...ik denk dat ik een beetje voor allebei zou willen leven: Aan de ene kant wil ik van het leven kunnen genieten een al mijn dromen proberen te verwerkelijken, maar aan de andere kant zou het voor mij ook belangrijk zijn de wereld iets terug te geven. Je hoeft niet "eenzaam, met een zwaard door je hard" (zoals jij hebt geschreven) doodgaan en je eigene dromen opgeven om iets in de wereld te kunnen veranderen. Er zijn zoveel mogelijkheden om jezelf voor de wereld nuttig te maken, bijvoorbeeld één mens helpen die jouw hulp nodig heeft of een boek over een belangrijk onderwerp te schrijven om tenminste een paar mensen te bereiken en hun bewustzijn erover te veranderen zodat zij wederom in de wereld iets willen veranderen enzovoort.

Mannetje

Ik leef ervoor om toe te geven aan mijn gevoel. En om over mezelf te leren. Das tot nu toe aardig gelukt en mag dan ook niet klagen.

Bubble

Waar ik voor leef? Geen idee. Ik vind het een heerlijk geruststellend idee een miniem deel van de wereld te zijn. Dat vind ik zo'n mooi ontzagwekkend iets om daaraan te denken. Ik denk dat ook wanneer je niet je best doet om de wereld te veranderen, je dat op microniveau toch gewoon doet. Door je zijn, je ideeën, je gedragingen. Die gedachte vind ik fijn: Ik maar ook ieder ander doet ertoe, op ieders eigen microniveau. Grote veranderingen zijn klein geboren.
Anders goed is ook goed