Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

recepten voor flexitariers/vegetariërs/veganisten

Gestart door Dutchamoeba, februari 01, 2015, 07:30:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Bij dezen open ik een topic waar mensen tips en recepten kunnen delen met betrekking tot eten zonder vlees en/of andere dierlijke producten. Je hoeft geen vegetariër/veganist te zijn om mee te doen; flexitariers en nieuwsgierigen zijn ook welkom.

Briggy

Banana nice cream. Snij bananen in stukjes en vries ze in. Doe ze dan in de blender. Ijs zonder melk!  ;D
12-1-2015 <3 MarkA

Dutchamoeba

Klinkt goed, Briggy! Bananen heb ik in huis, een blender helaas niet...


Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Dutchamoeba

Dank jullie wel voor jullie tips!

Wat de YouTube Playlist betreft: de "Healthy Breakfast Smoothie - Lose Weight!" sla ik maar even over... ;D

Briggy

Ja hoor. Natuurlijk mag dat. Uhm volgens mij niet 100%, maar wel overtuigend het meeste.
12-1-2015 <3 MarkA

Dutchamoeba

Wat ik voor vanavond klaar ga maken: gebakken aardappelen in een tomatensaus met aubergine, courgette, paprika, basilicum en peper. Hoeveelheid en kooktijd hangt af van je persoonlijke smaak...

AniMeshorer

Ben vegetariër al 27 jaar lang, quasi veganist ... Heel leuk topic  :klap:


M'n favorieten blijven toch de Libanese keuken en de Indische keuken. Een Indische dal tarka, dal saag, chanu alu schote, of een Libanese tabouleh salade met hummous, dat ga ik nooit afslaan. Tabouleh kan je heel eenvoudig zelf maken: gebruik kleine blaadjes sla (geen grote blaadjes, is onhandiger) en voeg heel kleine stukjes tomaat toe (heel klein, niet groter dan een rozijntje of zo). Maak dat geheel ietwat nat of voeg een plantaardige olie toe, goed mengen, en je hebt een verrukkelijk frisse salade  :cheerleader:
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Dutchamoeba

Bedankt voor de tip, AniMeshorer! Ik zal het eens proberen!

EnnaZus


In de kast

Op www.planteneter.nl veel tips en ook recepten. Hij heeft ook YouTube filmpjes en geeft lezingen door het land.
Sinds ik 's ochtends met een fruit shake ontbijt ben ik bijna niet meet verkouden geweest. Ik voel me er gezonder mee. Het mooiste zou zijn dat ik ook wat groente bij gooi. Maar goed dan moet ik eerst een betere blender kopen.

Dutchamoeba

Citaat van: In de kast op maart 18, 2015, 01:14:41 PM
Sinds ik 's ochtends met een fruit shake ontbijt ben ik bijna niet meet verkouden geweest. Ik voel me er gezonder mee. Het mooiste zou zijn dat ik ook wat groente bij gooi.
Ik eet zelf ook veel groenten en fruit. Ondanks het feit dat ik door mijn werk als lerares veel in aanraking kom met mensen/kinderen die verkouden zijn, ben ik zelf al lang niet meer verkouden geweest.

Lila2

Wat een leuk topic!

Ik vind het vooral leuk om recepten vegetarisch te maken, die normaal met vlees zouden zijn.Mijn favoriet is lasagne bolognese, maar dan met vegagehakt. Meestal neem ik dan een willekeurig recept van internet en dan doe ik er i.p.v. vlees 1 tot 2 bakjes vegagehakt (hangt van de hoeveelheid personen af)