Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

asexualiteit genoemd in boek Trends 2015

Gestart door Imogen, februari 08, 2015, 11:22:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Gisteren was ik aan het shoppen met mijn moeder bij een hele leuke winkel "Ieder zijn vak" in mijn stad. Daar kun je vanaf 1 week een schap of kast huren waar je spullen kunt verkopen. Alles is mogelijk, van boeken tot zelfgemaakte creaties.
In 1 van de schappen lag het boek "Trends 2015" (zie foto´s). Toen ik het doorbladerde zag ik een hoofdstuk over desexualisering. Heb er foto´s van gemaakt, hoefde ik niet het hele boek te kopen:



Niet zo duidelijk maar nog wel leesbaar



Toch interessant om te lezen dat asexualiteit steeds meer bekend wordt, maar of het in een boek thuis hoort dat Trends 2015 heet......wat vinden jullie. Over desexualisering kan ik nog niet zo veel vinden op internet.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Alwynn

Op zich is het interessant. Het zou fijn zijn als er maatschappelijk gezien op een andere manier over relaties, romantiek en seks wordt nagedacht. Dat seks niet als een graadmeter voor de status van je relatie of intimiteit wordt gezien.
Maar euhm... aseksualiteit als geaardheid is geen trend en het is zeker geen "vlucht voor menselijke intimiteit". Dat lijkt te stellen dat je letterlijk wegvlucht van lichamelijke intimiteit als aseksueel en dat seks gelijk staat aan intimiteit. En het kopje heet Generatie Gaap? Alsof het heel saai is als er minder belang wordt gehecht aan seks (en drugs blijkbaar). Dit zie ik wel als een belediging, niet alleen vanwege mijn aseksualiteit maar ook vanwege mijn leeftijd (begin 20) want er wordt al genoeg shit over deze generatie uitgestort heb ik soms het idee.
Ik ben ook wel benieuwd welke onderzoeken hier aangehaald worden, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord? Als dit waar is, ben ik toch niet zo raar als ik altijd dacht.

Imogen

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"