Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexual Anthem?

Gestart door Imogen, februari 08, 2015, 04:42:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Dit vond ik per toeval op youtube:

http://youtu.be/IxJcg5CAe3o Wat lyics aanpassen en een iets andere video met Ace erin verwerkt en we hebben ons eigen Ace Anthem  :klap:

En deze:

http://youtu.be/T2MuREKfKDI

Misschien moet dit in een ander topic, maar weet niet zo goed welke....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

hobbitscones

Leuk!  :klap:  Vooral de eerste.

suzanina

Is er zo niemand op het forum dat zelf liedjes schrijft? Dan kunnen we misschien zelf ons liedje maken  :cheerleader:

Imogen

Edewecht is onze Aven-zanger  ;D Misschien dat hij een leuke aanpassing voor de tekst uit het eerste liedje weet...
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

#5
Ik ben zelf niet echt van het liedjes schrijven maar vandaag had ik wel ineens de ingeving dat je bij het lied YMCA van Village People op de letters YMCA ook a-seks-u-eel kan zingen. Uiteraard moet je dan nog de rest van het nummer verbouwen, maar misschien is het een leuk idee  ;D Ik vind het een vrolijk nummer en het heeft volgens mij normaal al iets te maken met homoseksualiteit dus het zit al een beetje in de goede richting  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op februari 11, 2015, 06:56:20 PM
Ik ben zelf niet echt van het liedjes schrijven maar vandaag had ik wel ineens de ingeving dat je bij het lied YMCA van Village People op de letters YMCA ook a-seks-u-eel kan zingen. Uiteraard moet je dan nog de rest van het nummer verbouwen, maar misschien is het een leuk idee  ;D Ik vind het een vrolijk nummer en het heeft volgens mij normaal al iets te maken met homoseksualiteit dus het zit al een beetje in de goede richting  ::)

:D  :cheerleader:  Leuk idee! De melodie is héél bekend, het is een lekkere meezinger, dus tja.

(Bij Edewecht begint iets te kriebelen)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik heb zelfs een poging gedaan om er een complete tekst voor te maken, het nummer heeft stiekem best wel veel tekst dus ik ben niet verder gekomen dan 1 couplet en refrein  ::)

* AceVentura moet zich alleen nog even over een drempel heen zetten om het ook daadwerkelijk te plaatsen
Normaal gesproken zit dit ver buiten mijn comfort zone, dus ik heb dan snel het idee dat het vast niet goed genoeg zal zijn ofzo.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

suzanina

Citaat van: AceVentura op februari 13, 2015, 06:41:49 PM
* AceVentura moet zich alleen nog even over een drempel heen zetten om het ook daadwerkelijk te plaatsen
Normaal gesproken zit dit ver buiten mijn comfort zone, dus ik heb dan snel het idee dat het vast niet goed genoeg zal zijn ofzo.

Kom AceVentura! We beitelen dat drempeltje weg, dan moet je geen schrik hebben om er over te stappen, al schuifelend kan je er dan ook komen!
En wie weet kunnen wij verder bouwen op datgene wat jij hebt geschreven (damned, dat worden dan ganse muren!  :D)

Edewecht

Ik nodig je van harte uit, AceVentura!  Hier is alvast een  :visibility:  .
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ok, vooruit dan maar  :bloos:

Om een beetje in de melodie te komen eerst de originele tekst:
Citaat van: YMCA
Young man, there's no need to feel down
I said young man, pick yourself off the ground
I said young man, 'cause you're in a new town
There's no need to be unhappy

Young man, there's a place you can go
I said young man, when you're short on your dough
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.
They have everything for young men to enjoy
You can hang out with all the boys

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.
You can get yourself clean, you can have a good meal
You can do whatever you feel

En dit is wat ik ervan gebakken heb  :bloos:
Citeer
Jij daar, je bent echt niet alleen
Ik zeg jij daar, waar je ook bent
Ik zeg jij daar, waar ga jij dan heen
Kom dan snel naar AVEN

Jij daar, heb jij AVEN gezien ?
Ik zeg jij daar, ons plekje voor jou
Het is leuk daar, en heel missschien
vind je daar een maatje

Zing met me mee ik ben a-seks-u-eel
Zing met me mee ik ben a-seks-u-eel
Wij zijn anders dan de meesten hier
met seks doe je ons geen plezier

Zing met me mee ik ben a-seks-u-eel
Zing met me mee ik ben a-seks-u-eel
Het maakt ons niet uit, hoe je ook bent,
weet dat je welkom bent !
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Mooi man!  :klap:  :klap:

Ik zal 'ns kijken of ik dit op de een of andere manier kan opnemen.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

suzanina

je schroom was onterecht AceVentura! Het zit al absoluut niet slecht in elkaar. Ik denk dat we hier en daar een klein beetje moeten bijschaven (woorden die niet met klank kloppen), maar het is al een fantastisch goed begin!! Dank je! :klap:

AceVentura

Bedankt voor de leuke reacties en het enthousiasme van Edewecht om het meteen op te nemen  :cake: :cake: :cake: :cake:

Op sommige punten loopt hij inderdaad niet helemaal lekker, maar hopelijk kunnen we er met z'n allen wat moois van maken. Het originele nummer heeft 3 coupletten dus we hebben nog wat te gaan  ;D Overigens vond ik het couplet ook het moeilijkst omdat de structuur al behoorlijk vast ligt en je niet veel ruimte hebt om goede zinnen te maken.

Ik zit ook nog even te kijken naar deze regel: Ik zeg jij daar, waar je ook bent
Die past niet helemaal lekker in het patroon, misschien moet dat iets zijn als: Ik zeg jij daar, we helpen jou er doorheen
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik geloof dat het ook niet net zo lang hoeft als het origineel, de boodschap is helemaal duidelijk! :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie