Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

verliefde gevoelens

Gestart door femme1968unique, maart 23, 2015, 07:16:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femme1968unique

Ik heb sinds kort een man ontmoet waar ik wel iets voor voel. Maar als ik door denk dan wil ik eigenlijk geen relatie. Want dat beklemt mij. Ik moet er niet aan denken dat ik met een relatie al mijn vrijheden kwijt ben. Ik ben in dubio. En denk hier constant over na. En schrijf ook een aantal punten op om mijn gedachten op een rijtje te krijgen

Edewecht

Ik heb nauwelijks ervaring met liefdesrelaties - misschien omdat ik jouw verhaal wel herken, unique!

Maar: moet je het zo zwart-wit zien? Betekent een relatie dat je meteen je vrijheden kwijt bent? Dat zou wat zijn!
Je bepaalt toch zelf hoe je relatie er uit kan zien? Misschien wil ook hij zijn vrijheden behouden... (Daar zijn mannen nogal sterk in, geloof ik   ;D . )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

't Is inderdaad wel een spanningsveld. Aan de ene kant wil je (wil ik) me verbinden, aan de andere kant is dat vrije ook wel heel prettig. Ik moet rekening houden met mijn kinderen, maar verder is er niemand die 'last' heeft van wat ik doe en laat. (Ook niemand die daar de lusten van heeft ;)). Maar inderdaad, het ligt niet zwart-wit en je kunt rustig opbouwen en uitzoeken wat voor jullie fijn is.

Als het wederzijds is. :)

Of misschien ben je op dit moment in je leven niet toe aan een relatie.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Je kunt ook een lat relatie beginnen :) Dus niet samen wonen, je spreekt af wanneer het jullie goed uitkomt. En je hebt alsnog je eigen 'space'.  :)

Ik moet wel toegeven, ik dacht eerst ook: samenwonen lijkt mij vreselijk! Maar nu kan ik niet wachten  ;)
12-1-2015 <3 MarkA

MarkA

Ik denk dat een relatie waarbij je al je vrijheden kwijt bent ook geen goede relatie is. Het is zo'n cliché van "geven en nemen" maar dat is wel hoe het werkt. Je geeft een deel van je "vrijheid" op en krijgt daar liefde en geborgenheid voor terug. Maar dat gaat natuurlijk wel allemaal in goed overleg en er moet altijd tijd voor jezelf blijven.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Edewecht

Citaat van: Koffie op maart 23, 2015, 10:36:35 PM

Aan de ene kant wil je (wil ik) me verbinden, aan de andere kant is dat vrije ook wel heel prettig.


Je verbinden met iemand  is heel wat anders dan je binden aan iemand ...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dat is ook zo. Je kunt zelfs een relatie in stand houden zonder je verbonden te voelen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

In de kast

In een relatie mag je altijd aangeven wat je wel en niet wil. Wanneer en hoelang je elkaar ziet. Zo kun je rustig in je eigen tempo opbouwen. Of niet natuurlijk.

AniMeshorer

Citaat van: MarkA op maart 24, 2015, 06:55:28 AM
Ik denk dat een relatie waarbij je al je vrijheden kwijt bent ook geen goede relatie is. Het is zo'n cliché van "geven en nemen" maar dat is wel hoe het werkt. Je geeft een deel van je "vrijheid" op en krijgt daar liefde en geborgenheid voor terug. Maar dat gaat natuurlijk wel allemaal in goed overleg en er moet altijd tijd voor jezelf blijven.

Citaat van: Edewecht op maart 24, 2015, 07:14:04 AM
Citaat van: Koffie op maart 23, 2015, 10:36:35 PM

Aan de ene kant wil je (wil ik) me verbinden, aan de andere kant is dat vrije ook wel heel prettig.


Je verbinden met iemand  is heel wat anders dan je binden aan iemand ...


Bovenstaande quotes slaan de nagel op de kop!

@ femme1968unique : als je verliefde gevoelens hebt voor die man, moet je uitmaken voor jezelf of je samen verder wil of niet, leer hem wat beter kennen en neem daar je tijd voor. :)  Maar koppel het "relatie hebben" niet aan "vrijheid verliezen" want die twee staan echt los van elkaar. In een goede relatie staan twee mensen samen in het leven en voelen ze zich toch vrij. Samen vrij. En ik ken quasi geen enkel koppel waar beide partners niet nu en dan hun eigen hobby's uitoefenen ; dat beiden ook nu en dan met hun vrienden afspreken of eens in hun eentje een concert meepikken of zo... Het is niet omdat je een relatie hebt, dat je plots geen moment alleen meer hebt :)

Ik ben absoluut geen fan van het "levenslied" maar ik ga nu toch even De Kast quoten uit hun song "In nije dei":
"twa minsken bun, mar fugelfrij"
(en dat is Fries voor "twee mensen gebonden, maar vogelvrij"... misschien moeten we een Friese AVEN versie overwegen  :D)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

silver6471

#9
verwijderd door gebruiker.

Edewecht

Helaas, Silver, je zit er naast. Wat in dit topic besproken wordt, geldt voor alle relaties: seksuele en aseksuele. In dit topic gaat het erover hoe mensen zich tot elkaar kunnen verhouden in een relatie. Of ze nu seks hebben of niet.

Verder heb je het mis als je vind dat een aseksueel iemand binnenhaalt en haar/hem daarna haar/zijn seksuele gevoelens afleert.
Ik begrijp dat je zwaar gefrustreerd bent over je eigen relatie. Kennelijk is daar iets goed misgegaan, en dat spijt me voor je. Maar het is niet handig om jouw eigen ervaring te gebruiken om alle aseksuelen die op zoek zijn naar een relatie, zo neer te zetten.

Het is kan goed zijn om je hart te luchten, en dat mag ook op dit forum. Maar dan wel met enig respekt voor anderen. Wij hebben ook respekt voor jou, en voor andere seksuelen, die een relatie hebben met een aseksueel en daar moeite mee hebben.

Dus a.u.b. geen valse beschuldigingen en geen gescheld.

Welkom op het forum, Silver, en ik hoop dat je er uit komt. Hetzij alleen, hetzij met jullie tweeën. En dit meen ik.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)