Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Groot onderhoud: Wiki

Gestart door AceVentura, april 28, 2015, 06:58:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

In een ander topic waar iets gezegd werd over software versies heb ik het al even laten vallen: Voor mij is dit het jaar van groot onderhoud op het Nederlandse AVEN.
Concreet betekend dit dat ik langzaam maar zeker (met nadruk op langzaam  :schater: ) alles aan het updaten ben. Ik ben begonnen bij delen die voor jullie niet zichtbaar zijn, maar nu komt dan het eerste deel waar jullie ook wat van gaan zien en merken: De Wiki

Komend weekeinde zal ik de wiki gaan vernieuwen, hierdoor zal gedurende de update de wiki niet beschikbaar zijn. Hoe lang dit precies gaat duren kan ik nu nog niet zeggen, in het meest gunstige geval slechts enkele minuten, in het slechtste geval ... waarschijnlijk een paar uur ofzo  ::)

Gedurende de upgrade zal ik de redirect op http://asexuality.org/du weghalen zodat je gewoon op het forum uit komt ipv. op een niet werkende wiki. Als je dan toch direct pagina's op de wiki aankiest zal je een foutmelding krijgen.

Qua uiterlijk zal de wiki wel iets veranderen maar die wijzigingen zullen minimaal zijn. Wie toch een indruk wil hebben hoe het word kan hier kijken: https://getlibre.org/wiki/index.php?title=Main_Page

Uiteraard laat ik hier van me horen als het zo ver is :)

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Succes Ace! We wachten in (ont?)spanning af...  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Alwynn

Super dat er zo hard aan gewerkt wordt. Ik merk wel dat de website er wat oud uitziet en soms blijft 'hangen' of vastloopt.

Succes komend weekend!

AceVentura

De volgende stap gaat het forum worden, dan zijn we waarschijnlijk ook van het wat gedateerde uiterlijk af.
Dat af en toe blijven hangen is een probleem wat groter is dan het Nederlandse deel, ook daar heb ik wel eens hulp aangeboden maar dat gaat blijkbaar niet zo makkelijk.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Off topic misschien, maar sinds ik Chrome i.p.v. Opera gebruik blijft het nooit meer hangen. Firefox geeft nog meer problemen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AniMeshorer

De inhoud van onze wiki bijdrages blijft wel onveranderd, het is enkel de layout die aangepast wordt? Of is er kans op een technische bug en aangewezen op voorhand een backup te maken van onze wiki bijdrage?
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AceVentura

Bij technische wijzigingen is er altijd een kans op fouten (hetzij door de uitvoerende persoon of door een probleem in de software), in dit specifieke geval heb ik de volledige wijziging al eens bij mij thuis uitgeprobeerd dus ik heb er voldoende vertrouwen in.
Een backup maken voordat ik aan wijzigingen begin is standaard procedure dus dat zal ik ook deze keer doen  ;D

De inhoud van de wiki blijft onveranderd, het is alleen de opmaak (het menu aan de linker kant en nog en die balk aan de bovenkant) die zichtbaar wijzigen. Onder water veranderd er veel meer maar daar ga je niets van merken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

* AceVentura is er helemaal klaar voor en gaat aan de wiki upgrade beginnen

Ik laat hier wel weer van me horen als het klaar is  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

#8
Na eerst een kleine tegenslag gehad te hebben bij het maken van de database backup is de upgrade verder soepel verlopen.
Voor zover ik kan controleren werkt alles zoals het moet, mochten jullie nog iets zien waarvan je denkt dat het niet klopt dan hoor ik het uiteraard graag.
Wellicht ten overvloede: De wiki kan je hier vinden: http://asexuality.org/du/wiki

* AceVentura pakt er wat  :cake: bij om de succesvolle upgrade te vieren  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba


Edewecht

Mooi Ace! Prachtig werk. Ik kom niet zo vaak op de wiki, maar ik zie toch wel een subtiel verschil met de oude. Mooie rustige heldere vormgeving.
En natuurlijk:  :cake: gefeliciteerd  :cake: dat het gelukt is!  :cheerleader:

Twee puntjes:
- de link die je hierboven geeft, werkt niet, je was één "/" vergeten; het is http://asexuality.org/du/wiki
- Bij de links > contactsites kan "datezonderdat" (helaas!!) weg.

Maar verder: Klasse. Je mag blijven.  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Beide puntjes heb ik meteen even aangepast Edewecht, bedankt.
Bij de links kunnen we volgens mij ook vooral de artikelen een stuk uitgebreider maken want dat is best hard gegaan afgelopen jaar.

Citaat van: Edewecht op mei 03, 2015, 08:03:17 AM
Maar verder: Klasse. Je mag blijven.  ;D
Gelukkig maar  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Het is mij opgevallen dat als je op de hoofdpagina komt, dat er dan in de 2e zin staat: "AVEN is de grootste aseksuele gemeenschap ter wereld, maar ook de grootste informatiebron over dit onderwerp."
Eigenlijk zou er moeten staan: "AVEN is NIET ALLEEN de grootste aseksuele gemeenschap ter wereld, maar ook de grootste informatiebron over dit onderwerp."

Ik geloof dat ik eerder nog een paar van dat soort 'schoonheidsfoutjes' heb gezien. Nu een technische ace de technische kant van de AVEN-wiki op orde heeft gebracht, is het misschien tijd dat een taalkundige ace de teksten gaat reviseren, waar nodig. Op die manier zal de gehele AVEN-wiki bijgewerkt kunnen worden. Momenteel heb ik het nog heel druk, maar vanaf juni zal het op het werk iets rustiger worden, en zal ik meer tijd kunnen inplannen om de teksten te reviseren. Ik weet het, het gaat vaak maar om kleine 'schoonheidsfoutjes', maar het verbeteren van kleine schoonheidsfoutjes kan vaak al wel helpen om een tekst nog 'soepeler' leesbaar te maken.

Edewecht

Citaat van: Dutchamoeba op mei 03, 2015, 12:16:54 PM
Ik weet het, het gaat vaak maar om kleine 'schoonheidsfoutjes', maar het verbeteren van kleine schoonheidsfoutjes kan vaak al wel helpen om een tekst nog 'soepeler' leesbaar te maken.

Zeker! 'n Nobel streven  :)  .
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Citaat van: AceVentura op mei 03, 2015, 10:05:53 AM

Bij de links kunnen we volgens mij ook vooral de artikelen een stuk uitgebreider maken want dat is best hard gegaan afgelopen jaar.


Ik zal komende tijd het forum nog eens doorpluizen op alle artikelen en interviews, en daar een lijst van maken.
Ook zag ik dat er bij de links een paar dode links zitten, die kunnen we dan ook proberen alsnog te laten linken, dan wel op te ruimen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)