Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hij verdient een high five... In zijn gezicht.

Gestart door LauraTheAce, mei 10, 2015, 01:32:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LauraTheAce

Nee, ik weet niet wat mij bezielde. Ja, ik ben nog steeds boos en ja, dit is een lang verhaal. Dus hier zit ik aan de rand van het zwembad met mijn klas en een andere klas. (Ik doe een sport opleiding) een jongen die ik niet kende (uit de ander klas) kijkt me aan met zo'n lach waardoor ik meteen al weet dat hij 'geïnteresseerd' is. Op zijn kamer zitten we te kletsen (zit ik te kletsen) als hij steeds iets dichterbij komt met zijn gezicht. We liggen op bed dus ik schuif iets naar achter. Hij snapt de hint niet en schuift nog verder naar voren. Dit gaat zo door tot ik met mijn hoofd tegen de muur zit en ik miet verder naar achter kan. Perfect! Zal hij wel gedacht hebben want nu zijn we aan het zoenen. Blijkbaar is ons DNA lekker verschillend want de 3 volgende maanden ben ik hopeloos verliefd...

Nog nooit heb ik een jongen ontmoet die zo slecht was in hints oppikken. Maar ook ben ik nog nooit zo verliefd geweest. Dus kon hij eigelijk zo'n beetje met alles weg komen want ik vergaf hem toch wel. Stom achteraf maar gebeurt is gebeurt. Onthoud even dat ik in deze tijd nog nooit had gehoord van het woord asexueel en dat ik deze jongen had gevraagd op zijn minst nog 2 jaar te wachten met sex.

Ik als grote fan van knuffelen zit op zijn schoot blij met mijn handen te praten te praten als de rug van mijn hand per ongeluk zijn kruis raakt. Ik schrik enorm en stop meteen met praten en verontschuldig mij. Hij begint te lagen en brengt mijn had terug naar waar ik hem niet hebben wilde. Snel strek ik weer mijn had weg. Ik ben super verbaast als hij dan weer mijn hand wil pakken. Is deze jongen dan zo dom?

Eigelijk heeft hij het wel slim aangepakt. 'Ik hou niet van T-shirts, kriebelen op je blote rug is veel leuker' Ik als grote fan van kriebelen: 'ja oke' Shirt uit.  Helemaal tot ik hou niet van onderbroeken, overal was een smoesje voor. De ja oke veranderde in 'hmm'. Ik heb nooit nee gezecht en dat was mijn fout. Hij snapte al die duizenden hints niet en ik durfde geen nee te zeggen.

Hij zei dat hij graag wilde dat ik sex fijn zou vinden en dat gaf me zo' n enorm schuld gevoel. Ik noem hem dan wel graag onder andere dom, maar hij kreeg het wel voor elkaar. Ik deed het om hem een plezier te doen. Na 2/3 maanden stopte de hormonen ermee en kon ik eindelijk mijn ogen openen.

Ik kan niet geloven dat ik zo lang met zo'n manipulatieve rand debiel heb rond gelopen. Ik voel me zo gebruikt. Dat ik geen nee zeg wil niet zeggen dat je van ja kunt uit gaan. Deze jongen is totaal niet mijn type. Hij was nog net aardig. Onze gesprekken waren vooral mijn gesprekken omdat hij mijn interesses niet deelde. Ik moest hem constant helpen met dingen die hij niet wist of niet snapte. Hij maakte keuzes die een 3 jarig kind nog niet eens zou maken. Ik voel me zo verraden door mijn eigen lichaam. Hoe kunnen hormonen je zo iets aan doen?

2 van de 3 maanden heb ik dan ook zuchten doorgebracht. Als ik niet op zou passen zou ik nog vergeten hoe je normaal ademt. En durft hij nog te vragen (aan het einde van de 3 maanden) of er iets mis is, want ik zucht zo vaak. Ik zucht elke keer dat hij iets doms doet, iets doms zecht of ik hem iets moet uitleggen dat een 3 jarig kind nog zou weten/kunnen. Maar dat vertel ik hem niet. De arme ziel is depresief. Hij is zo stom dat hij zijn vrienden verliest, educatie vergooit en zijn thuis situatie er niet beter op maakt.

Nee ik heb de jongen verteld dat ik niets meer voor hem voelde. Sterker nog dat heb ik iedereen verteld want hoe zwaar ik me ook aan hem erger, ik wil zijn leven niet nog erger maken. Hij denkt nu nog dat hij slim is en nog iets kan met zijn leven en dat wil ik niet voor hem verpesten.

Heerlijk om hier even wat stoom af te blazen. Sinds ik weet dat ik ace ben vind ik het erg jammer dat ik me zo onder druk heb laten zetten door wat 'hoort'. Wat hoort was in dit geval je partner gelukkig maken met sex. Want sex in een relatie is normaal. Nou jongens, niet in de mijne! De groeten!

Ps: ik zoen niet meer voor ik iemand heb leren kennen. 1x was genoeg

Edewecht

Veel dingen in je verhaal zijn herkenbaar voor me, Laura, ondanks dat jij een meid van 18 bent en ik een kerel van 52. Kennelijk hebben we moeten leren om duidelijk 'nee' te zeggen, en dat ging niet vanzelf. In mijn twintiger jaren heb ik ook diverse ervaringen met (oudere) mannen gehad die méér wilden dan knuffelen. Ik vond knuffelen heerlijk, en snapte niet waarom er altijd meer moest. 'Moest.'
Ik dacht dat ik dat dan maar moest leren, dus ook ik kon geen 'nee' zeggen.

Hints geven werkt dus lang niet altijd. Misschien zijn vrouwen wel fijngevoeliger dan mannen wat dat betreft, in ieder geval fijngevoeliger dan :P geile mannen.
Soms werkt zelfs een duidelijk 'nee' niet. In mijn geval liep dat eens uit op een diskussie waarin me verweten werd dat ik een scheiding aanbracht tussen knuffelen en seks, dat hoorde ik niet te doen. Wist ik veel, en liet me weer het bed in praten. Schuldgevoel, ook ja. En: hij zal het wel beter weten dan ik. En: ik 'hoor' het zo te doen. Enzo.

Wat ik hiermee zeggen wil: maak jezelf geen verwijten. "Stom achteraf..." Inderdaad, achteraf weet je het altijd beter.
Gelukkig heb je voor jezelf al duidelijkheid en heb je je besluiten genomen.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Citaat van: Edewecht op mei 10, 2015, 07:40:47 AM
Wat ik hiermee zeggen wil: maak jezelf geen verwijten. "Stom achteraf..." Inderdaad, achteraf weet je het altijd beter.
Gelukkig heb je voor jezelf al duidelijkheid en heb je je besluiten genomen.  :)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Laura, je hebt al een hele grote stap gezet in de goede richting. Je bent op jouw leeftijd al tot een besef gekomen waar veel mensen veel meer tijd voor nodig hebben.

LauraTheAce

Citaat van: Edewecht op mei 10, 2015, 07:40:47 AM
Kennelijk hebben we moeten leren om duidelijk 'nee' te zeggen, en dat ging niet vanzelf.

Hints geven werkt dus lang niet altijd. Misschien zijn vrouwen wel fijngevoeliger dan mannen wat dat betreft, in ieder geval fijngevoeliger dan :P geile mannen.
Soms werkt zelfs een duidelijk 'nee' niet.

Lieve Edewecht,
Wat vervelend dat je ook moeite had met nee zeggen. Ik ben blij dat we dat nu wel kunnen.  Ik hoop dat het woord bekender word zodat anderen dit eerder herkennen en optijd nee kunnen zeggen. Zo dat we 'wat hoort' kunnen veranderen in wat je wil.

Gelukkig zegt mijn vriend altijd dat hij geen 'vies geil mannetje' is.  :D Daar kan ik niet blijer om zijn!
Dankjewel voor je reactie :)

Citaat van: Dutchamoeba op mei 10, 2015, 10:23:08 AM
Citaat van: Edewecht op mei 10, 2015, 07:40:47 AM
Wat ik hiermee zeggen wil: maak jezelf geen verwijten. "Stom achteraf..." Inderdaad, achteraf weet je het altijd beter.
Gelukkig heb je voor jezelf al duidelijkheid en heb je je besluiten genomen.  :)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Laura, je hebt al een hele grote stap gezet in de goede richting. Je bent op jouw leeftijd al tot een besef gekomen waar veel mensen veel meer tijd voor nodig hebben.

Lieve Dutchamoeba,
Daar ben ik zelf ook super blij mee. Ik vind één boos verhaal meer dan genoeg!
Jij ook dankjewel voor je reactie!

Edewecht

Citaat van: LauraTheAce op mei 10, 2015, 11:16:36 AM

Ik vind één boos verhaal meer dan genoeg!


Dan gaan we nu vrolijk verder!  :D :cheerleader:  :cake:  :cake:  :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Flying Ace

Hee Laura :)

Ook ik vind het een herkenbaar verhaal.
Maar niet perse omdat ik ace ben. Ik denk dat iedereen wel zo'n verhaal heeft -misschien mannen op een iets andere manier dan vrouwen.

Ik heb in onzekerheid, en niet assertief genoeg zijn, ook in bed gelegen met mannen waarvan ik nu denk "BRRRR!!!".
Maar ja. Aan de andere kant: ik was onzeker en ik wist het niet beter. Ik had blijkbaar zulke ervaringen nodig om te leren, dus ik neem het mezelf ook niet kwalijk.

Zelfs al had ik aseksualiteit niet ontdekt, dan zou ik nog niet blij zijn met de keuzes die ik in het verleden wel eens gemaakt heb ;-)
We laten ons allemaal wel eens onder druk zetten, "zoals het hoort" is nou eenmaal een hele sterke slogan, maar op een gegeven moment heb je meer ervaring,
en dan ontdek je ineens dat je je helemaal niet aan zoiets hoeft aan te passen. Zoals jij nu.

Dus goed bezig vind ik!  :cake:

Edewecht

Inderdaad, over je grenzen laten gaan en je grenzen stellen en die zelf ook respekteren heeft op zich niets met aseksualiteit te maken. Het is iets wat iedereen, seksueel of aseksueel, moet leren, vaak door schade en schande.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

LauraTheAce

Blij dat van jullie te horen. Dat ik niet de enige ben stelt me eigelijk minder gerust dan verwacht. Vervelend voor iedereen naruurlij. Maar ik ben heel blij dat ik nu precies weet wat ik wel en niet wil  :D

Briggy

"Don't apologize for saying no. You have every right to decline a request or refuse an opportunity. You should not feel like you are doing something wrong, being rude, disrespectful, or obstinate. No is the other option to yes. It is a neutral response, neither positive or negative (regardless of the requestor's reaction)." - rboylorn
12-1-2015 <3 MarkA

LauraTheAce

Citaat van: Briggy op mei 10, 2015, 10:49:56 PM
"Don't apologize for saying no. You have every right to decline a request or refuse an opportunity. You should not feel like you are doing something wrong, being rude, disrespectful, or obstinate. No is the other option to yes. It is a neutral response, neither positive or negative (regardless of the requestor's reaction)." - rboylorn

Je hebt helemaal gelijk!

Roberto

Anders maakt je niet minder. Meer maak je zelf!