Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vakantie troubles

Gestart door Ace89, mei 16, 2015, 11:08:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

EDIT: rondvraag voor geïnteresseerden in de AVEN-vakantie staat in het topic in "Bijeenkomsten"

De vakantietijd komt er weer aan, jeuj! Helaas is er alleen nooit iemand die met me mee wil :( Mijn vriendinnen hebben geen geld of gaan met hun partner. Alleen op vakantie gaan ben ik ook een beetje beu, maar wat dan? Ik heb gekeken naar singles reizen of groepsreizen voor mijn leeftijdin Europa, maar daar heb je maar heel weinig smaken in. Singles: Strand parties (ofwel paarseizoen), extreme outdoor sporten of de hele tijd met een tentje op je rug rondsjouwen. De eerste twee dingen zijn niks voor mij, en ik heb geen zin om een gigantisch bedrag neer te tellen om vervolgens mijn eigen tentje te mogen sjouwen. Betaalbare natuurreizen zonder constant wandelen/fietsen met je zooi op je rug heb ik nog niet gevonden. Meer culturele (groeps) vakanties zijn meestal vol 50+ers, tenzij je helemaal naar Thailand of iets dergelijks wil of een torenhoog bedrag voor een tentje wil betalen (ik heb echt tig van die organisaties gemaild om naar hun groepssamenstelling te vragen). Als single zelf op vakantie gaan is ook vaak veel duurder dan nodig, vanwege single toeslagen. Ik wil zo graag eens een echt leuke vakantie met andere mensen samen, maar hoe? Hoe gaan jullie singles op vakantie? Het hoeft van mij echt niet luxe, een tentje in een natuurgebied in Europa is heerlijk, maar dan wil ik er geen 600 euro voor betalen en dan nog mijn eigen eten, toegang tot attracties enz. moeten bijleggen.

PS: Niks tegen 50+ers trouwens! Leuke mensen, maar ik zou graag ook (gedeeltelijk) mensen hebben van mijn eigen leeftijd.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Tempesta

Begrijp ik het goed dat je budget beperkt is, Nikkinda?

Ace89

Mijn budget is niet zozeer krap, maar ik wil wel een beetje waar voor mijn geld als ik een boel betaal. Dus geen 600 euro voor een kampeer tripje ecl eten en alles. Ik tel met liefde dat geld neer voor een verblijf in een huisje o.i.d. Het liefst zou ik met meerdere mensen ergens in bijv Duitsland kamperen of in een huisje ofzo.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

AceVentura

Dit herken ik wel, sowieso lijkt alleen op vakantie gaan me niets. Zoiets wil ik graag samen beleven.

Ik ben single maar heb enkele personen (die ook single zijn) waarmee ik af en toe wegga. Al voor de eerste reis was al duidelijk dat het gewoon voor de gezelligheid was om te voorkomen dat er meer verwacht werd. Meestal zijn dit stedentrips van een paar dagen tot een week, tot nu toe altijd binnen de Europese grenzen.
Ik weet niet of je zelf vrienden hebt die single zijn, dan is een kwestie van vragen. Als je wat gemeenschappelijke interesses hebt is het altijd wel mogelijk om iets te vinden wat jullie allebei leuk vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Happy

Voor mij is het (helaas) ook herkenbaar. Alleen op vakantie gaan is niet leuk, maar de mensen met wie ik in het verleden ging zijn inmiddels getrouwd.

Wat ik jammer vind is dat er zo weinig op dit gebied voor singles wordt gedaan. Als je bijvoorbeeld wel overweegt om een stedentrip alleen te doen word je geconfronteerd met veel en veel hogere kosten dan wanneer je met meerdere mensen gaat.
Nu is geld of het budget niet een probleem voor mij, maar het voelt gewoon niet prettig aan.
Misschien zijn er nog meer mensen die het herkennen en kunnen we vanuit het forum er wat aan doen  ;D.

Dutchamoeba

... en misschien reisjes voor singles organiseren via 'AVEN-travels'... ;D

In de kast

Ik ga al jaren naar een vriendin. Zij woont op een boerderij buiten af. We vinden het heerlijk. Met m'n zoon samen op vakantie gaan betekent dat alsnog alles om m'n zoon draait. En zo heb toch een volwassene om tegen te praten.

Merel

Ik heb dit jaar ook een beperkt budget (ben aan het afstuderen), maar kan wel naar caslefest voor een weekend, dus dat geeft al een heel erg vakantiegevoel. Ook ga ik dit jaar weer langs al mijn vrienden op de fiets en logeren  ;D, maar goed ik ben ook het type dat het ook leuk vind om zwaar bepakt door de bossen in Duitsland van camping naar camping te trekken (heb ik dit jaar helaas geen budget meer voor over :'() Maar een AVEN weekend of vakantie klinkt als een leuk idee, als ik jullie wat beter ken  :ange:

Tempesta

Ik ben inmiddels een paar keer op singlesvakantie geweest, maar heb wel uitdrukkelijk de strandvakanties vermeden, precies om het paargedrag te vermijden. Ik ben dan wel op wat langere vakanties geweest, ook ver, goedkoop zijn die zeker niet. Maar van het paargedrag heb ik nog nooit last gehad. Iedereen uit elke groep benaderde de reis juist met het idee dat ze gewoon met gelijkgestemden wilden reizen, waardoor dat altijd probleemloos verlopen is.

Ace89

Ik heb vrienden gevraagd, maar die hebben of geen geld of gaan met een partner. AVEN vakantie klinkt zo gek nog niet  :D beetje kamperen en doen waar je zin in hebt. Met anderen of lekker een keertje alleen een boek lezen...  :klap:
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Imogen

Ik ervaar ook dat ik reizen leuk vind, maar niet alleen. Daarom ga ik vaak couchsurfen. Je hebt de vrijheid van het alleen reizen maar verblijft low budget bij mensen thuis, waar je de cultuur en de stad veel beter leert kennen dan wanneer je naar een hotel/hostel zou gaan.
Nadeel is dat je vaak weinig tot geen privacy hebt, want je slaapt op de bank in de huiskamer. Toch heb ik er alleen maar positieve ervaringen mee.

In Nijmegen e.o. heb je de LesBische vrouwengroep Poink: http://poink.info/?page_id=27 Zij organiseren iedere maand uiteenlopende activiteiten, bedacht en uitgevoerd door de deelneemsters zelf. Low budget en low key. In de zomer hebben ze een kampeerweekend in een vakantieboerderij die ze hebben afgehuurd.
Misschien is dit in de toekomst een idee voor ons, maar dan een eigen groep die leuke dingen organiseert. Zoals al op hun site staat hoef je niet lid te worden en ook geen contributie te betalen. Ik ben een tijdje zelf actief geweest bij de groep en het was erg leuk.
Ik kan bij de kerngroep informeren hoe zij alles coördineren. En je moet vaak de kosten voor de activiteit een week van te voren overmaken dus misschien hebben ze wel een aparte bankrekening*

*Voor activiteiten binnen het Roze Huis in Belgie moet er een aparte (zakelijke) bankrekening komen. In Belgie kan dat alleen als je een stichting/vereniging enz. bent. Dat vonden Susanina en ik nog een stapje te ver, en bovendien is het opzetten van een vereniging veel werk....willen we dit en zo ja, wie gaat dit doen dan. Vandaar dat ik hier in NL aan het informeren ben voor een (zakelijke) bankrekening. Om daar betalingen mee te doen en evt. sponsoringsgeld op te storten.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Sismo

Om dezelfde reden ben ik vaak met groepsreizen meegeweest. Punt is dan idd dat je ver weg moet gaan om niet alleen  met senioren op pad te gaan. Zo heb ik wel half Azië al ontdekt  ;)
Dit najaar ga ik wandelen in Kent, met Aktiva Tours. Niet zo duur, verblijf in een oud klooster en van de 7 dagen gaan we er 4  lopen. Ben 1 x eerder met hen op vakantie geweest en dat beviel goed.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ace89

Ik wil best eens kijken of ik een weekje kamperen kan organiseren, maar dan moet er wel genoeg animo zijn. Heb wel vaker zulke dingen georganiseerd :D
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

AceVentura

Er is volgens mij wel eens eerder geprobeerd een weekeindje weg met een AVEN-groepje te organiseren, dat is toen helaas niet gelukt.
Maar als je wil mag je uiteraard een poging wagen om zoiets te organiseren, het forum is de laatste tijd een stuk actiever dus je hebt goede kans dat er voldoende animo is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

JM

dat lijkt me erg leuk, een weekendje weg. Ik heb zeker interesse!