Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe vaak horen jullie over aseksualiteit in het dagelijks leven?

Gestart door Eliza Harmony, juni 17, 2015, 12:39:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Citaat van: Eliza Harmony op oktober 19, 2016, 01:42:32 PM
Helaas komt dat er gewoon op neer dat ik eens in de zoveel tijd weer door iemand gevraagd wordt of ik soms toch op meisjes val. Soms op een subtiele manier, soms op een wat minder subtiele manier  ::)

Dat is er eentje voor de aseksuelenbingo. Ik kon 'm afgelopen week ook weer afstrepen.

Koffie

Tegenwoordig vraagt niemand me dat meer, maar toen ik in de 20 was kwam dat inderdaad vaker voor. Ik had nooit een vriendje, dus zou ik dan misschien lesbisch zijn?
Nee dus.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Somebody someome

Vanwege miin 2 beperkingen, pddnos en beetje falende motoriek speel ik in gteam bij union in Nijmegen. Super leuk team veel vrienden daarzo ? ;D ;D

vorig jaar speelde daar ook iemand die aseksueel was. Dus toen praatte we daar wel is over helaas is ze verhuist en uit het team. Sindsdien is t onderwerp wel stil gevallen. When the time comes pak ik t zelf wel op ? :D :D

Het is ook lastig om over te praten met leken. Die denken meteen dat je dan celibaat bent en heel gelovig enzo. ( dat was trouwens wat mijn team genote over kwam als zij t onder de aandacht wou brengen bij mensen )

IJskonijn

Grappig, ik ben al m'n hele leven vriendje-loos en toch heeft nog nooit iemand gevraagd of ik misschien op meisjes val.

Mijn baas weet in ieder geval waar de A in LHBTQIA+ voor staat (en de rest van de letters ook trouwens). Dat vond ik al heel fijn om te horen! Ik durfde er verder niet op in te gaan, overigens. Maar zijn twee kinderen zijn zelf ook alles behalve standaard, dus daardoor heeft hij wel wat meer oog voor het feit dat je er niet vanuit kan gaan dat iedereen maar hetero is.

Verder... nope. In mijn vriendengroep werd en wordt uberhaupt niet over seks of aanverwanten gesproken. Soms wel prettig, maar niet als je zit te wachten op een aanknopingspunt ;)

With Pen and Paint

Ik hoor er in de het dagelijks leven niet heel vaak iets over, maar het komt voor. Ik heb (volgens mij) twee vriendinnen die ook aseksueel zijn, dus die vriendengroep waar we alle drie bij horen weet in ieder geval een beetje wat het is, maar er wordt niet heel veel over gepraat. Ik geloof ook dat ik daardoor voor het eerst over de term hoorde, doordat een van die meisjes een bericht op Tumblr tagde met asexuality ofzo.

Ik volg heel veel youtubers die over boeken praten en laatst had iemand het in een video over een boek waarvan de hoofdpersoon aseksueel was, en dat was wel het eerste boek daarover waar ik van gehoord heb. Ik kan ook niet echt films of series ofzo bedenken waar een aseksueel personage in zit (waar het echt duidelijk is en niet alleen een vermoeden).
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Samoth

Citaat van: Eliza Harmony op juni 21, 2015, 11:57:40 AMIk vind het echt tegenvallen hoe vaak aseksualiteit in real life genoemd wordt.

Het is -volgens mij- ook een niet zo veelvoorkomend iets. Ik weet zelf zelfs nog niet eens of je het nu met of zonder verbindingsstreepje schrijft; aseksualiteit, a-seksualiteit. Misschien zit het tevens (nog) wel wat in het verdomhoekje der onuitgesproken taboes. Maar aan de andere kant; hoe vaak hoor je nu daadwerkelijk dat het gaat over homo-, bi- en/of heteroseksualiteit? Zeker als ik alleen met mannen op pad ben (voetbal, vrijgezellenfeest) dan zijn de grote seksuele verhalen niet van de lucht, maar anderszins hoor ik niet zoveel over seksualiteit. Mogelijk ook wel omdat ik me er (onbewust) wat van afsluit omdat het me weinig boeit.

Het is wel door erover te horen dat ik voor mezelf besefte dat ik (misschien wel) aseksueel ben. Een jaar of wat geleden, vertelde een vrouwelijke collega me eens dat een andere vrouwelijke collega gezegd had dat ze van zichzelf vermoede dat ze aseksueel was, ook omdat haar dates/scharrels steeds op niets uitliepen. Toen was ik nog in de veronderstelling dat aseksualiteit een haast afschuw van welke vorm van seks(ualiteit) dan ook was. En dat leek me in het geval van die collega wat stug; een prachtige jonge meid, die meer dan genoeg attentie kreeg van mannen op het werk, maar ook niets te klagen had als we buiten werktijd eens in de kroeg waren. Mede doordat ik de term toen hoorde en zelf al flinke tijd over mijn (gebrek aan) seksualiteit aan het twijfelen was, ging ik me er eens in verdiepen. Toen kwam ik pas tot de conclusie dat ook mensen die seksueel actief zijn, zeker nog wel aseksueel kunnen zijn. Dat het dus niet (per se) een afkeer van seks hoeft te zijn. Toen ook begon ik te denken dat ik misschien zelf wel aseksueel was. Toen heb ik het voor mezelf echter ook snel weer weggezet als 'Googleiaans hypochonder-gedrag'; want als ik op Google soms eens intoetst en op zoek waar ik zoal mee zit, 'last' van heb en tegenaan loop, dan ben ik minstens een bipolaire ADHD-autist met een stuk of zestien soorten kanker.

Na een tijdje echt ziek te zijn geweest (ziekenhuisopname en revalideren in een revalidatieoord), ben ik enkele maanden geleden toch eens mijn weggestopte vermoeden wat meer gaan onderzoeken en zo kwam ik o.a. bij dit forum terecht. Zo heb ik mezelf nu met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gediagnosticeerd als aseksueel. (Nogsteeds twijfel ik wel of ik nou aseksueel ben of een hypochonder die meteen denkt te hebben wat anderen ook zeggen te hebben omdat onze symptonen zo overeen komen, maar dat even geheel terzijde.) Soms overweeg ik wel eens die nu oud-collega (ik werk niet meer waar zij nog wel werkt) een berichtje te sturen mede om het over aseksualiteit te hebben, maar dat durf ik toch niet zo goed. Want sinds we niet meer samen werken, hebben we eigenlijk amper nog contact, ze weet volgens mij niet eens dat ik via die andere collega weet van haar eigen vermoeden en aseksualiteit is nou ook niet een onderwerp waar je zo even een ballonnetje over oplaat.

Lang verhaal om '1 keer', maar wel een voor mij belangrijke keer, als antwoord op de topicvraag te geven.



kim10

Praat er niet over & hoor er nooit iets over. Kwam er maar eens een BN - er uit de kast over zijn of haar aseksualiteit.  :schater: Kim.

AceVentura

Ik zag laatst iets over TV, een quiz en ik weet even niet meer welke dat was. Het onderwerp ging toen wat richting seksualiteit en ergens maakte een van de deelnemers een opmerking over aseksualiteit ;D Helaas inhoudelijk niet helemaal correct, ze beweerde aseksueel=geen seks, maar toch fijn dat het weer eens spontaan benoemd werd.

Iets anders was dat er eergisteren iemand die weet van mijn aseksualiteit naar me toe kwam met wat vragen daarover. Dat gebeurd ook niet zo heel vaak, dus dat viel wel op.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Erik7494

Citaat van: kim10 op december 16, 2018, 02:14:52 PM
Praat er niet over & hoor er nooit iets over. Kwam er maar eens een BN - er uit de kast over zijn of haar aseksualiteit.?  :schater: Kim.

We wachten allemaal tot Mark Rutte het een keer toegeeft.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

#39
Het valt mij op dat zelfs in mijn ;D ruimdenkende progressieve kringen ;D weinig mensen de term LHBT kennen.

'LHBT? Wat is dat?'
'Lesbisch, ho-...'
'Ooo, dat, ja ja!'
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Dat valt mij ook op Edewecht, en ik altijd maar denken dat LHBT zo ondertussen wel redelijk ingeburgerd was ....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Op instagram zie je aardig wat LHBT+ accounts opduiken, met soms ook leuke plaatjes....
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

I solemnly swear that I am up to no good...

Bubble

Anders goed is ook goed