Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Groot onderhoud: Het forum, deel 1

Gestart door AceVentura, juni 20, 2015, 10:20:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Na wat voorbereidingen is het dan zover: Voor het groot onderhoud zal ik volgende week het forum voor het eerst onder handen nemen.
Ik zal updates gaan installeren om van versie 1.1.11 naar 1.1.21 te gaan, later zal er een deel 2 volgen om naar versie 2.0.x te gaan. Functioneel veranderd er niets, maar de beveiliging zal er door verbeteren en het zorgt ervoor dat deel 2 soepeler zal verlopen.

Gedurende de updates zal ik het forum in maintenance mode zetten wat betekend dat je geen gebruik kan maken van het forum, alleen admins kunnen inloggen maar ook die wil ik vragen om dat niet te doen. Omdat de update uit 10 afzonderlijke stappen bestaat zal het waarschijnlijk alles bij elkaar ca. een uur duren. Ik zal dit volgende week zaterdag (27 juni) gaan doen, hoe laat exact weet ik nog niet maar dat zal waarschijnlijk in de middag zijn.

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juni 20, 2015, 10:20:02 AM

, alleen admins kunnen inloggen maar ook die wil ik vragen om dat niet te doen.


Ik zal m'n handjes thuishouden  :D

Succes Ace. Goed dat je dit doet!  :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik hoop dat ik niet net op het verkeerde moment een kijkje kom nemen. ;)
Ik zal dit topic in de gaten houden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Je merkt het vanzelf, het forum laat dan aan alle kanten weten dat het niet in z'n normale doen is :)
Ik kan hier wel een berichtje plaatsen als ik begin, maar heel veel nut heeft het niet omdat je het berichtje daarna niet meer kan lezen  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Nee maar wel als je weet hoe laat je begint. Als het geen probleem is dat ik inlog is 't niet erg, maar als het lastig is, is dat wel handig om te weten. ;) Dan weet ik dat ik dan in ieder geval op dat moment een uurtje met mijn vingertjes van de forumlink moet afblijven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik zit er helemaal klaar voor, de  :cake: staat klaar voor na afloop dus ik ga zo beginnen met het onderhoud aan het forum. Ik ga nu eerst even een backup maken enzo, dus waarschijnlijk tegen 13:30 zal ik daadwerkelijk het forum "in onderhoud" zetten en kan je er niet meer bij.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Het is inmiddels al weer klaar, het updaten het is soepel verlopen. De oplettende kijker ziet misschien wel dat er een nieuw versienummer onder aan de pagina's staat, maar dat is dan ook ongeveer het enige wat je er van ziet  ;D
Je zal functioneel waarschijnlijk niet veel merken, maar qua beveiliging staan we er nu een stuk beter voor.

Mocht je onverhoopt toch iets vreemds merken laat het dan in dit topic even weten, dan kan ik kijken of het gerelateerd is aan de updates.

* AceVentura pakt er nu een stukje  :cake: bij  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Fijn dat het soepel verliep! daar moet op gesmikkeld worden! :cake2: :taart4: :taart3: :taart2: :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juni 27, 2015, 01:53:45 PM
Het is inmiddels al weer klaar, het updaten het is soepel verlopen. De oplettende kijker ziet misschien wel dat er een nieuw versienummer onder aan de pagina's staat, maar dat is dan ook ongeveer het enige wat je er van ziet  ;D
Je zal functioneel waarschijnlijk niet veel merken, maar qua beveiliging staan we er nu een stuk beter voor.

Mocht je onverhoopt toch iets vreemds merken laat het dan in dit topic even weten, dan kan ik kijken of het gerelateerd is aan de updates.

* AceVentura pakt er nu een stukje  :cake: bij  ;D

* * * SUPER ! * * *
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Demiandproud

Citaat van: AceVentura op juni 27, 2015, 01:53:45 PM
* AceVentura pakt er nu een stukje  :cake: bij  ;D

Verdiend! Veel moderator werk is achter de schermen, maar daarom niet minder belangrijk.  :klap:
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.