Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Seks in media

Gestart door Dark_Lord_, augustus 24, 2015, 05:25:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Citaat van: aeronaut op september 02, 2015, 11:32:51 PM
Ik was bijvoorbeeld begonnen met de serie Sense8, na 2 afleveringen ben ik echt afgehaakt omdat er telkens weer opnieuw enorm expliciete seksscènes inzaten.

Nou daar hoef ik dan ook niet aan te beginnen... Zonde, leek zo'n intrigerende serie waar ik zoiets niet echt verwachtte.

aeronaut

Had het zelf ook totaal niet verwacht omdat op Tumblr juist veel aseksuelen het leken te kijken. Maar die zijn niet repulsed dan zeker... vond het ook jammer, want voor de rest leek het concept me best interessant.

Miso

Ik vind het niet erg wanneer er seks in een film of serie te zien is, maar zoals al velen voor mij hebben gezegd, vind ik het meestal niet van toegevoegde waarde...
Helemaal als ik met anderen aan het kijken ben, voel ik mij erg ongemakkelijk!
Momenteel ben ik Penny Dreadful aan het kijken, maar hier komt ook echt veel seks in voor, erg jammer. Maar blijf wel kijken!


Acelien

Ik heb er niet zo'n moeite mee. Zoals velen al zeggen voegt het inderdaad niet echt wat toe. Soms, als ik twee karakters samen leuk vindt kan ik het zelfs nog wel waarderen. Ik vind het wel heel vervelend als ik iets met mensen kijk die niet weten dat ik aseksueel ben. Ik ben dan altijd bang dat ze vragen gaan stellen waarbij ik of moet gaan liegen, of "uit de kast"  moet komen. Ik kijk ook bijna nooit films met mijn ouders om die reden. Te ongemakkelijk.

monochrome

Ik heb er persoonlijk best veel moeite mee. Als ik alleen ben, vind ik het beter. Maar zoals hierboven al meerdere keren is gezegd vind ik het ook vrij awkward als er andere mensen bij in de buurt zijn, vooral mijn ouders.

Ook naar mijn mening voegt het vaak weinig toe. Het is veelal meer een idee van kijkers trekken, terwijl ik er van ben overtuigd dat dit helemaal niet nodig is als je een goede serie maakt :D In veel gevallen vergelijk ik het met een willekeurige scene waarin je moet kijken naar een auto die eindeloos over de snelweg rijdt en de weg alleen maar rechtdoor gaat. Het hoogtepunt is dan die anticlimax van afslag 34. Wauw. Boeiend.

Toch moet ik zeggen dat als het goed is geacteerd, en ik het idee krijg dat de karakters wel écht van elkaar houden (dus vooral als ze ook goede andere romantische hints hebben laten zien, zodat het minder alleen maar lust is) dan is het toch minder erg.

En nog 1 klein dingetje; ik heb een hekel aan het geluid. Dat enorm vreemde geluid dat mensen herhaaldelijk uit zich forceren als ze seks hebben :D Als het gewoon normaal "gezucht van ademhaling" is dan gaat het nog wel. Maar zodra ze gaan kreunen doe ik toch wel héél snel die TV uit ::) Ik weet niet waarom ik dat zo veel storender vind dan het zien. 
If you are not here, there is no meaning at all.
Warm days and new meetings; everything is just junk, all I want is you.
Fate is such a terribly fragile thing.

If we meet again, I will give you this ring.
Someday if we meet again, I will not leave you. Ever.

Anna 43

Hallo iedereen

Ik voel mij ook steeds heel op mijn ongemak bij zo'n scène.
Meestal dragen die niks toe aan het verhaal.
En in iedere film, in iedere serie moet er precies een seksscène inzitten.

Tijdens zo'n scène eens naar toilet gaan of iets uit de frigo halen vind ik wel een heel goeie tip.

Ik heb er ook problemen mee dat nu zelfs de kinderen ermee geconfronteerd worden.
Ik kan niet naar een 'grote mensen' zender kijken als mijn dochter ook in de living is.
Ze tonen in de vroege avond voorfilmpjes van series en houden hun niet in welke scène ze tonen.

Ook op de radio al heel vrouwonvriendelijke liedjesteksten gehoord.
Ik probeer mijn dochter daar zoveel mogelijk van weg te houden, Haar zo lang mogelijk kind laten zijn.
Maar ook sommige kinderliedjes geven de boodschap dat de meisjes gewillig moeten zijn en hun laten veroveren.

Hopelijk voor mijn dochter komt er ooit nog verandering in. Ze is nu 7.
Ik kan maar mijn best doen om haar zo op te voeden dat ze er weerstand durft tegen te bieden
en weten dat ze is wie ze is en dat is ok.

Somebody someome

Seks op tv heeft altijd iets raars opgeroepen bij mij. Zo van ok mooie film tot nu toe. Nu gaan wij voor de kijkcijfers en stoppen er seks in. Ik ben niet seks repulst, kan er als het op een mooie manier word getoond echt wel naar kijken. Alleen zijn dat zeer weinig momenten tegenwoordig. TY rtl sbs6.