Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Thread necromancy

Gestart door Dark_Lord_, augustus 25, 2015, 10:32:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dark_Lord_

Thread necromancy is het reageren op topics waar al heel lang niet op gereageerd is. Het tot leven wekken van een dood topic.

Ik zie op dit forum best vaak topics staan waarin al meerdere maanden niet gereageerd is. Als ik op de 'Reageer' knop druk krijg ik zelfs het volgende te zien:
Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.

Zijn hier nog bepaalde vaste regels omtrent Thread necromancy?
Nu weet ik niet echt wat het handigste is: Reageren in een inactief topic? Of een nieuw soortgelijk topic aanmaken terwijl het oude nog op de eerste pagina staat?

En zou het ook niet een idee zijn om topics van bijvoorbeeld meer dan een half jaar oud te archiveren om het forum een beetje schoon te maken?
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Koffie

Een archief zal ik in het overleg gooien.  :)

Oude topics ophalen mag hier altijd. Van die melding hoef je je helemaal niets aan te trekken. Een nieuw topic aanmaken mag ook.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

@Dark Lord_ ,
N.a.v. je vraag hebben we als admins besloten om de waarschuwing weg te halen. We hebben er geen bezwaar tegen dat oude onderwerpen weer nieuw leven ingeblazen wordt. Op een relatief klein forum als dit is dat geen probleem.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dark_Lord_

Ik dank jullie voor aandacht hiervoor.

Wat betreft mijn standpunt qua archief voor oudere topics: Ik ben wel eens eerder op een klein forum geweest. En het probleem wat ik daar tegenkwam, was dat nieuwe leden bijna niks meer aan nieuwe topics en posts konden maken, omdat alles dat gezegd kon worden, al bijna gezegd was.
Vandaar dus mijn idee.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Edewecht

(Nu weer op persoonlijke titel:)

Je ziet het hier inderdaad weleens gebeuren dat een nieuw lid een vraag stelt of een onderwerp begint, dat ooit al eens aan de orde is geweest. Is dat erg? Nee, dat is niet erg, vind ik.
Want op dat moment wordt dat onderwerp weer besproken door andere/nieuwere leden, met (soms) andere/nieuwere gezichtspunten dan bij het oudere onderwerp.
Nadeel kan zijn dat men het wiel steeds maar opnieuw probeert uit te vinden, maar ja... Het gaat ook om het gesprek, de uitwisseling van ervaringen, en niet zozeer alleen om de antwoorden... is mijn idee.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)