Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarom :(

Gestart door Matsoe, augustus 27, 2015, 10:23:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Maar goed, dit is in feite een andere discussie. Ik wil er wel een topic over openen, maar ik stel voor dat we dit topic laten voor de ervaring van Matsoe. Anders wordt dit topic gekaapt en dat vind ik geen recht doen aan wat daarin verteld wordt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

De discussie wordt verder gevoerd in het topic 'Aangepraat?' in het forumonderdeel Vragen over aseksualiteit.

http://asexuality.org/du/index.php?topic=4685.0

Plaats reacties op de discussie dus daar. Afsplitsen van het topic vind ik in dit geval niet handig, maar het is niet de bedoeling dat de discussie op 2 plaatsen gevoerd wordt en dat Matsoe's topic wordt ondergesneeuwd. Als er hier nog off-topic reacties komen, zal ik ze verplaatsen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dark_Lord_

Citaat van: Matsoe op augustus 27, 2015, 10:23:31 AM
en dan vertel hij mij in ene dat die twee meiden een weddenschap hebben over wie mij eerst het weer normaal kan laten denken.

Wat een gigantische bullshizzle... Tsk, 'normaal' laten denken. Dus het is blijkbaar 'normaal' om iemand te dwingen tot daden die hij liever niet ondergaat? Wow, weer wat geleerd...
In mijn ogen zijn het juist die meiden die niet normaal doen, omdat ze blijkbaar niet weten hoe je respect voor een ander hebt.
Ik snap inderdaad dat je ze graag met een laserpistool wil beschieten. Ik zou dat ook gevoeld hebben in jouw situatie.

Ik wil je wel zeggen dat ik wel respect hebt voor het feit dat je je aseksualiteit wel probeerde te openbaren aan je vrienden. Alleen jammer dat het zo heeft uitgepakt.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

hobbitscones

Ik vind dit echt absoluut vreselijk om te horen, en zo ongepast.

Zoals Eliza zegt, het klinkt als seksuele intimidatie. Dit kan niet. Goed duidelijk maken dat je dit niet wilt, en de woorden "nee" en "stop" vaak in de mond nemen.

Zelfs al zou je seksueel zijn, iemand zou niet zulke avances moeten maken tegenover iemand als de ander ongeïnteresseerd blijkt te zijn, helemaal niet als de twee geen eens relatie hebben (als ik het correct lees uit het originele bericht hebben ze geen relatie). Seksuele intimidatie is nooit goed te praten.

En over dat "normaal laten denken," ik heb al eens een artikel over "corrective rape" gelezen (dit wordt zowel bij homo's, lesbiennes en aseksuelen gedaan :( ), ik vind wel dat je moet oppassen hoor, maar ik ben iemand die zich snel zorgen maakt. ;)

Matsoe

dank je allemaal voor jullie, heel erg bedankt ^^, gelukkig vinden jullie het ook niet kunnen

AceVentura

Dat sommigen aseksualiteit niet snappen zal je altijd wel houden, ik denk dat het sowieso moeilijk is om een andere geaardheid dan die van jezelf echt te snappen. Echter accepteren hoe iemand zegt te zijn is wel het minste wat je kan doen, ongeacht welke geaardheid of reden die ze mogelijk denken dat daar achter kan zitten.
Volgens mij mag je jezelf een stuk normaler vinden dan de personen die dit deden Matsoe !

Om weer een beetje bij te komen: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Matsoe

ok heb geen idee waar ik dit moet plaatsen maar dat weten jullie dat ik het echt wel uitgezocht en het was niet mijn bedoeling om die discussie te starten....., trouwens heb liever niet dat jullie hierop reageren, ben er nou niet echt trots op of zo :$

Als ik zou zeggen dat mijn eerste keer was met enigzins op sex lijken. ik heb een vriendin gehad toen ik 15 jaar oud was en heb toen heb ik een vriendin gehad en toen besloten we om samen lekker knus te gaan doen en toen was er gewoon te weinig van mijn kant......, daarna heb ik het met nog een paar andere geprobeerd (4 meiden en 2 jongens) maar had daar ook totaal niets mee en mag hopen dat ik na ongeveer 7 mensen me wel aseksueel mag noemen hopelijk. misschien was ook wel makkelijker geweest om gewoon aan hun toe te geven en naakt met hun in bed te liggen.... maar is het misschien raar dat ik weiger van een stel (ondertussen voormalig) vriendinnen die ongeveer 3 maanden ken. ik heb er al half jaar over gedaan om dingen te vinden over wat me mankeerd en askesualiteit, toen nog een half jaar te bepalen of ik het uberhaupt ben. en bijna twee maanden vind ik mezelf asexy ^^. het enige dat ik mezef kwalijk neem is dat de waarschuwingen die ik over op internet tegen kom wat meer te harten had moet nemen denk ik. maar goed gebeurd is gebeurd en uiteindelijk leer je het meeste in de praktijk ;)

Koffie

Wat jou is overkomen is sowieso niet jouw schuld. dat mensen raar reageren op jouw coming-out, is niet jouw fout. En dit gaat ook wel zo ver, daar kun je je niet op voorbereiden, zelfs al heb je in je gedachten dat niet iedereen het begrijpt of accepteert. Dit gat zo ver, dat ik daarom echt denk dat je hen beter bij je uit de buurt kunt houden. Zij hebben ook nog heel wat te leren, over respect en grenzen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

hobbitscones

Ja precies. Ik vind het prima dat mensen het niet begrijpen of niet accepteren, maar het feit dat ze zulke avances nemen, dat gaat gewoon over de lijn. Ik hoop dat het van nu af aan beter gaat, welke beslissing je ook neemt.

Michelle

Wat naar. Als die vriendinnen echt zo stom doen, zou ik ze gewoon dumpen. Als ze je niet kunnen aanvaarden zoals je bent dan zijn ze het niet waard om bevriend met je te zijn.

Na Ratlook zijn reacties hier, ben ik precies wel blij dat hij zich hier afmeldt. Hoe kan hij nu weten hoe jij je voelt. Ik hoop dat je alles wat hij zei gewoon vergeet, want volgens mij is hij gewoon het type dat stomme reacties plaatst omdat hij niet kan accepteren dat hij anders is (wat ook wel best erg is, maar daar had hij dan maar hulp voor moeten zoeken i.p.v. zo te reageren op anderen).