Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderwens?

Gestart door Dark_Lord_, september 09, 2015, 08:07:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Citaat van: Min op december 04, 2017, 05:50:57 PMZeker. Maar daar heb ik geen moeite mee. Het is immers geen verplichting.

OK. :)

Citaat van: MinBovendien, en dat hangt zeker samen met dat andere topic waar je naar verwijst, vind ik het leven gewoon heel leuk. Over het algemeen dan. Dat gun ik mijn eventuele toekomstige kinderen ook. Het voelt niet als een last waar ik ze mee opzadel (waarbij ik meega met AltijdDruk dat het anders ligt als je weet dat er factoren zijn die invloed kunnen hebben op de kwaliteit van leven van je kinderen.

Het blijft wel een beetje een gok, wat mij betreft. Je kan bagage hebben waar je je niet bewust van bent. ;)
Tevens, we kunnen niet voorspellen hoe dit land (of de wereld) er uit ziet over 10-100 jaar.

Citaat van: MinVoor het emotionele aspect kan ik alleen maar hopen dat het iemand iets boeit en dan lijken familiebanden toch hechter dan de meeste vriendschapsbanden (niet per se omdat het een bloedband is, maar omdat je in een ideale situatie helemaal jezelf kan zijn bij mensen met/bij wie je bent opgegroeid).

Dit lijkt me wel het meest relevant. Ik word moedeloos als ik me bedenk hoeveel verveling en eenzaamheid ouderen moeten ervaren. Maar wat doe je eraan? Ouderdom betekent onherroepelijk dat je minder gaat kunnen, en dat vrienden ook weinig meer kunnen of dood gaan. Ik snap dat het dan een troost is om een band te hebben met jongere mensen (zoals je kinderen), maar het lijkt me nog steeds vooral een lijdensweg.
Maar misschien ben ik te negatief over ouderdom, sommige mensen vermaken zich wellicht prima tot hun dood?

Min

Dat klopt. Je weet het nooit. Maar je kunt ook een perfect gezond kind krijgen dat op latere leeftijd door omstandigheden gehandicapt raakt of zo. Het leven is altijd een gok. Je kunt proberen de omstandigheden zo ideaal mogelijk te maken, maar uitsluiten kun je iets nooit.
We weten inderdaad niet wat er in de toekomst gaat gebeuren, maar ik wil niet alles wat ik doe daardoor laten bepalen. Ik kan en wil in bepaalde mate rekening houden met dingen. Ik wil echter niet dingen die heel erg belangrijk voor me zijn laten vanwege een mogelijkheid. Tien jaar later kan het weer anders zijn. Als er op het moment dat ik kinderen zou willen krijgen iets is wat een directe invloed heeft op hun kwaliteit van leven (bijvoorbeeld als we zelf in oorlog zouden zijn en we niet meer zouden kunnen leven zoals nu) dan zou ik er zeker nog eens over nadenken omdat ik niet willens en wetens nieuw leven in die wereld zou willen brengen, maar ik wil niet mijn leven laten bepalen door wat misschien kan gebeuren. Wat er zeker gebeurt als ik besluit om geen kinderen te krijgen is dat ik die ervaringen die me zo fijn lijken niet zal hebben. En ja, dat is enigszins egoïstisch, maar dat is op elke manier voor jezelf kiezen in bepaalde mate als je het mij vraagt (geen kinderen krijgen zodat je kunt gaan en staan waar je wil terwijl je die kinderen veel te beiden zou hebben ook - waarmee ik niet wil zeggen dat dat een verkeerde keuze is).

Dat laatste is eigenlijk ook wat ik vanaf het begin af aan bedoelde. Als ik dat zeg dan denk ik niet zozeer aan fysieke hulp. Het lijkt me vervelend om eenzaam en alleen te sterven. Ik word er verdrietig van als ik denk aan al die ouderen die niemand hebben en daarom ben ik ook blij dat mijn opa en oma ons hebben. Natuurlijk lijkt ouderdom op zich me niet leuk. Als het kon dan bleef ik lichamelijk altijd 22 en hoefde ik niet na te denken over sociale contacten die afnemen omdat vrienden weinig meer kunnen of overleden zijn. Ik denk (hoop) echter dat er ook op oudere leeftijd nog genoeg is om van te genieten. Ik zou zelf niet genoeg hebben aan het leven dat mijn opa en oma nu leiden en waar zij tevreden mee lijken, maar ik ben van een andere generatie en verwacht dus ook dat ik mijn leven dan anders in zou vullen. En mijn passie voor dingen die niet ingewikkeld zijn en die je zeer waarschijnlijk altijd zal kunnen doen (vooral: verhalen ervaren, in welke vorm dan ook, maar liefst door te lezen (desnoods luisterboeken) of series/films te kijken) is groot genoeg om me niet te vervelen. Prima als ik daar dan mijn dagen mee mag vullen. Als ik echter écht niets meer zou kunnen (niets meer zien, niets meer horen, niets meer zelf doen etc.)... Ik weet inderdaad niet of het dan nog zou hoeven voor mij.

Jeanette1707

Ik heb opzich wel een kinderwens, het enigste wat mij in de weg staat is het seks dingetje...  :-\

AltijdDruk

Citaat van: Fricai op december 04, 2017, 05:31:33 PM
Citaat van: AltijdDruk op december 04, 2017, 05:16:35 PM
Daar komt nkg bij dat ik me inmiddels bewust ben van mijn genetische bagage en dag ik die waarschijnlijk door zou geven. Dat wil ik een kind gewoon niet aandoen. Verslavingsgevoeligheid, een vergrote kans op depressies, een stoornis in het autistisch spectrum en een vergote kans op kanker.. Ik vind dat ik egoïstisch zou zijn als ik met die kennis in mijn achterhoofd een nieuw leven op aarde zet dat vervolgens maar met al die issues moet zien te dealen.

Aan de ene kant mooi, en ik wou dat iedereen hier over na dacht alvorens kinderen te krijgen. Aan de andere kant: Iedereen heeft wel enige 'negatieve' bagage, en waar leg je de grens wat te veel is? Hoeveel % van de mensen heeft zoveel negatieve bagage dat ze beter niet voort zouden planten? Erg moeilijk te zeggen. Het hangt trouwens samen met dat andere recente topic, niet? ;)

Ik kan me inderdaad wel vinden in de filosofie die in dat artikel uiteengezet wordt ;)
Inderdaad: iedereen heeft een negatieve bagage en ik denk dat iedereen er op zijn minst over na zou moeten denken. En hoeveel procent zich niet voort zou moeten planten... Hmm... Ik weet niet of ik daar een nummertje op wil plakken eigenlijk. Het enige wat ik weet is dat ik al jaren roep dat mijn ouders kinderloos hadden moeten blijven en dat komt grotendeels door de bagage die ze me hebben meegegeven en in mindere mate door hun onwetendheid wat betreft de behoeften van een ontwikkelend kind. Je kunt inderdaad niets zeker weten, maar voor mij is een groter risico dan gemiddeld voldoende om te zeggen "doe ik niet". Daarom heb ik ook nooit een hijs van een sigaret geprobeerd, want vergrote kans op kanker. Daarom ben ik heel voorzichtig met het gebruik van alcohol en heb ik nog nooit drugs gebruikt, want verslavingsgevoelig. Daarom moet ik mezelf weren van mensen om me heen die een negatieve invloed hebben op mijn gemoedstoestand, want hele grote kans dat ik weer in een depressie schiet.
Maakt me dat altijd gelukkig? Nee, absoluut niet. Maar ik weet zeker dat een verslaving of een tumor of een depressie mijn leven ondraaglijk maken, dus dan maar liever risico-vermijdend.

Citaat van: Min op december 04, 2017, 06:37:03 PM
Als ik dat zeg dan denk ik niet zozeer aan fysieke hulp. Het lijkt me vervelend om eenzaam en alleen te sterven. Ik word er verdrietig van als ik denk aan al die ouderen die niemand hebben en daarom ben ik ook blij dat mijn opa en oma ons hebben. Natuurlijk lijkt ouderdom op zich me niet leuk.

Wat ouderdom betreft: ik hoop vooral dat ik oud mag worden zonder teveel hersenfuncties te verliezen. Zodra ik ga dementeren hoop ik dat euthanasie toegestaan wordt. Ik vrees niet voor vereenzamen, al weet ik dat dat voor veel mensen de realiteit is. Ik vrees voor geheugenverlies en karakterveranderingen. En als euthanasie geen mogelijkheid is (wetgeving is nog steeds een drama op dat punt) denk ik dat ik vooral heel blij ben dat ik andere mensen niet belast met de zorg voor iemand die niet meer weet wie die mensen zijn. Dat verdriet zou ik anderen niet aan willen doen, ook al ben ik me daar op dat moment niet eens van bewust.

Hoe dan ook: gelukkig zijn er mensen die andere keuzes maken dan ik, anders was onze diersoort heel snel uitgestorven ;)

Teal's Tracks

Absoluut geen kinderwens. Met bepaalde kinderen kan ik goed overweg, maar met het gros wil ik zo weinig mogelijk te maken hebben. Ik houd liever de tijd en geld over voor mijn parter en mijn hobbies, die mij gelukkig maken.

Daarnaast heb ik ook een afkeer tegen zwangere buiken en de gedachte van zwangerschap. Zo'n levensvorm in iemand anders haar buik, dat de hele tijd rondwroet? Dat doe ik echt niemand aan, de gedachte brengt me al ongemak. Het komt haast uit een horrorfilm. ? :-\
Nederlandstalige Aseksuelen op Facebook ontmoeten? (150+ leden)
https://www.facebook.com/groups/DutchAces/

Tineke.

Geen kinderen voor mij! Het staat me gewoon niet aan. Het lijkt me pure horror om zwanger te zijn en dan moet het kind er ook nog een keer uit... En dan na de zwangerschap! Ik ben hoogsensitief en heb een verleden met geestelijke problemen. Ik ben bang dat een kind me te druk is, te veel geluiden en prikkels waardoor ik enorme stress ga ervaren. Die stress kan er voor zorgen dat ik terug val in oude gewoontes waar ik niet in terug wil vallen, en dat zou betekenen dat ik niet voor mijn kind zal kunnen zorgen zoals ik dat zou willen. Natuurlijk weet ik niet of dit echt gaat gebeuren als ik een kind zou krijgen, maar ik ken mezelf inmiddels vrij goed en hou me in dit geval liever aan 'voorkomen is beter dan genezen'. Ik hou het wel bij katten! :)

Somebody someome

Aaaw mooi tineke ja vorige meid die ik probeerde te fixen zei als 2e vraag op WhatsApp heb jeen kinderwens.? Ik dacht Ho is effe dat gaat te snel xd ik wens mijn zus Veel succes die is maandag net bevallen van een kindje. Ik ben dan wel niet hsp wel pddnos en ook erg gevoelig voor gejank xd wel vind ik kinderen echt schattig om te zien maar ik vind honden veel liever.

Tineke.

#37
Citaat van: Somebody someone op januari 25, 2018, 02:45:00 AM
Aaaw mooi tineke ja vorige meid die ik probeerde te fixen zei als 2e vraag op WhatsApp heb jeen kinderwens.? Ik dacht Ho is effe dat gaat te snel xd ik wens mijn zus Veel succes die is maandag net bevallen van een kindje. Ik ben dan wel niet hsp wel pddnos en ook erg gevoelig voor gejank xd wel vind ik kinderen echt schattig om te zien maar ik vind honden veel liever.

Wauw, als 2e vraag? Lekker snel haha. Ohh gefeliciteerd met je nichtje of neefje! En zoals je zegt, kinderen kunnen heel schattig zijn om te zien en soms zijn ze ook echt wel leuk hoor, maar niet voor mezelf! :)

Erik7494

Ik kon als kind al slecht met kinderen omgaan.  Vanaf een jaar 15, wanneer je er een beetje een gesprek mee kan voeren vind ik ze wel o.k.
Absoluut geen kinderwens dus.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Somebody someome

En dan die fase waarin ze net kunnen praten en lopen en 100 vragen per minuut gaan stellen is zo vermoeiend. Moet je ze letterlijk alles gaan leren.

Fricai

Dat lijkt me nou juist een relatief leuke periode, het gedeelte waar ze nog niet kunnen praten lijkt mij dan weer vermoeiend. :P

Fifi

Nee, ik heb geen kinderwens. Nooit gehad ook.
Word dit jaar 38 en mensen denken dan dat de biologische klok vast heel hard tikt. Neen, ik denk dat die van mij gewoon kapot is. ;D

Mandalore

Ik heb ook altijd veel moeite gehad met leeftijdsgenoten. In mijn puberteit vond ik pubers echt vreselijk. Ik had er niks mee. Zij waren voornamelijk bezg met vriendjes, vriendinnetjes etc.
Nooit een kinderwens gehad. Tot ongeveer 2 jaar geleden. Dus ik heb hem nu wel, maar ik wil ook maar 1 kind. Waarschijnlijk wil ik het ook in me eentje gaan doen, want tja, relaties he. ::)
Maar ik heb nog steeds helemaal niks met andermans kinderen.

Jann

Ik heb zeker een kinderwens! Echt al zolang ik me kan herinneren. Ik heb een zus, een zusje, en een broer en vind een groot gezin heerlijk. Ik ben pas 19 en hoewel ik nog niet 'out' ben naar mijn ouders heb ik al wel meerdere keren gehint dat er andere manieren zijn om kinderen te krijgen. Mijn droom voor een groot gezin is met mijn seksualiteit een beetje in duigen gevallen (als ik alleen blijf dan is een groot gezin simpelweg te duur) maar ik wil zeer zeker wel kinderen! Op wat voor manier dan ook (naja, behalve op de natuurlijke manier dan  ;) )
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Celesta

#44
veranderd