Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ga mij hier afmelden..

Gestart door Ratlook, september 12, 2015, 07:42:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ratlook


---
Zoals de titel van deze topic al zegt...ik  ga mij hier afmelden als deelnemer.

Ik ben GEDEELTELIJK  A-sexueel  en heb geprobeerd dat een plek te geven.

Ik had gehoopt hier mensen te ontmoeten die ook duidelijk op "zoek" zijn naar eventuele

oplossingen binnen hun leef-situatie.

Maar ik tref hier hoofdzakelijk mensen [ en ook heel frapant, heel veel jonge mensen ] die

erg blij zijn dat ze anderen hebben gevonden en daar dan vervolgens een beetje in wegvallen.

Dit stevig aangemoedigd door enkele andere forumleden !!!

Als ik erg veel verhalen en reacties van mensen hier namelijk lees , ben ik ervan

overtuigd dat er verschillende hier zitten die niet A-sexueel zijn, maar "gewoon"een

contact-stoornis hebben. Bijvoorbeeld zoals bij autisten en aanverwantte handicaps!!

En met autisme heb ik ZEER veel ervaring, dus weet waar ik het over heb !!

Daar ik elke keer mijn tong moet afbijten om niet te reageren op sommige mensen en

verschillende raadgevingen die gedaan worden, die volgens mij ZEER schadelijk kunnen zijn,

heb ik maar besloten dat het beter is hier weg te gaan, zodat ik het niet meer

zie dat , vooral jongere mensen hier, totaal verkeerd worden "geholpen" !!

Ik hoop toch dat er eens iemand hier heel erg goed over gaat nadenken, want

ik ben ervan overtuigd dat enkele mensen hier meer kapot worden gemaakt dan geholpen!!

Toch wens ik iedereen heel veel geluk in de toekomst, ik ga proberen het

ergens anders te vinden.

---

Koffie

Ik wens je heel veel succes en hoop voor je dat je elders je plek wel vindt. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

................. Dat je je account verwijderd ok, maar het is niet zo leuk dat je iedereen afzeikt voordat je gaat....................

Vooral omdat mensen advies plaatsen met de beste bedoelingen.
12-1-2015 <3 MarkA

Dark_Lord_

Daarbij komt ook nog dat de meeste mensen verstandig genoeg zijn om zelf te kijken of dat advies handig is om op te volgen of niet.
Dus mensen die "kapot gaan" aan fout advies is de overstatement of the year.

Maar goed, je gaat er toch vandoor, dus vaarwel
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Edewecht

In ieder geval vind ik het netjes dat je je duidelijk afmeldt.

Ik vind het jammer dat je er zo tegen aan kijkt, maar dat is je goed recht.

Het is mijn  goed recht om te zien hoeveel mensen hier met gevoelens van grote opluchting en herkenning zich hebben aangemeld en kortere of langere tijd hier verblijven.

Verder hoop ik dat jij een oplossing vindt voor jouw situatie, een oplossing die bij jou past.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Tempesta

Jammer dat je hier niet hebt gevonden waar je op hoopte. En jammer dat je op deze manier weggaat. We zijn ervaringsdeskundigen en lotgenoten, geen professionele hulpverleners. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat wel denkt en zonder zelf na te denken alles voor zoete koek slikt.
Het ga je goed, Ratlook.

aeronaut

Aseksualiteit is dan ook niet iets om te verhelpen of een oplossing voor te vinden, maar een seksuele geaardheid die je niet kan veranderen. De meeste mensen hier hebben zich hun hele leven "gebroken" gevoeld en kunnen eindelijk zichzelf accepteren zoals ze zijn nu ze weten dat ze aseksueel zijn. Op die manier helpt dit forum ze enorm. En een verband trekken tussen aseksualiteit en autisme zoals jij hier doet vind ik al helemaal niet kunnen. Ik hoop dat ik je gewoon verkeerd begrijp, maar ik vind het erg jammer dat je er zo over denkt.

Wat er zo frappant aan is dat hier zoveel jonge mensen zijn snap ik overigens al helemaal niet.

Alwynn

Ik vind je berichtje erg veroordelend naar mensen die je helemaal niet kent. Echter omdat je weg gaat is het denk ik niet meer de moeite waard er inhoudelijk een discussie over aan te gaan. Ik hoop dat je een andere plek vindt waar je je verhaal kwijt kunt en waar je je meer thuis voelt. Veel succes verder!

Dutchamoeba


JustKidding

Allereerst wil ik zeggen dat je je frustratie natuurlijk mag uiten. Seksualiteit is  een onbegrepen fenomeen bij de meeste mensen, dit komt mede omdat er veel verschillende soorten categorieën zijn.
Dat je je niet welkom voelt kan dus ook voortkomen uit dat de meeste hier niet in dezelfde categorie vallen als dat jij valt. Maar dat is dan mede aan jou om daar mee om te gaan, kun je dat niet. Dan is dat prima dat je vertrekt.

Advies is puur gebaseerd op wat men zelf heeft meegemaakt en in welke categorie ze zelf vallen. Het is aan de ontvanger zelf wat ze doen met het advies, dat is de definitie van advies.

Om mijn argumenten over verschillende categorieën te onderbouwen; ikzelf ben aseksueel maar tevens overtuigd hetero en doe ik aan BDSM. BDSM is hier vrijwel nooit bespreekbaar gemaakt; desondanks blijf ik regelmatig op het forum kijken en advies geven uit mijn ervaringen.
Die ervaringen komen inderdaad samen met BDSM; het is dan vervolgens aan de ander om te bepalen of ze het advies willen opvolgen of niet.


Succes met je ontdekkingstocht en aseksualiteit, mocht je ooit nog eens terug komen dan ben je van mij betreft gewoon welkom.
Frustratie en je af zetten tegen de rest van de wereld hoort erbij en is begrijpelijk; maar neem als advies mee, beledig de volgende keer niet mensen en breng het tactisch.

I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

myra

Sommige mensen komen hier om herkenning te vinden. Dit is vaak voldoende voor hen. Ze zijn niet de enigen die geen zin hebben in seks, dat kan deugd doen. Niet iedereen heeft een 'oplossing voor zijn of haar leefsituatie' nodig. Ik ben het er dus niet mee eens dat mensen hier 'totaal verkeerd worden geholpen'.

Koffie

Plus dat die oplossing gewoonweg vaak niet voorhanden is. Er zijn nu eenmaal, ook naast seksualiteit, situaties in het leven die zijn zoals ze zijn, waar je je bij neer moet leren leggen en waar je je een weg in het leven mee moet leren vinden. Die 'oplossing' heet acceptatie.

Niet iedereen die hier komt, al dan niet postend, zal zich uiteindelijk identificeren als aseksueel en dat hoeft ook niet, maar ook dan hoop ik dat dit forum een steun kan zijn in de zoektocht naar wie je bent. Of wat je niet bent. Bij ouderen mensen maar zeker voor jongeren die nog erg bezig zijn met het vormen van hun identiteit hoop ik dat dat niet in zo'n isolement hoeft te gebeuren. Je bent niet alleen, je bent niet de enige en je mag zijn wie je bent.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dark_Lord_

Ik denk dat deze reacties, hoewel ze goed geschreven zijn, een beetje tevergeefs zijn, gezien hij toch al besloten heeft dat dit forum kwaadaardige plek is waar mensen kapot worden gemaakt. Dus waarschijnlijk leest hij ze niet meer.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Koffie

Hij misschien niet, maar anderen wel. :) Dus ik vind de reacties niet tevergeefs. Wat mij betreft geven die weer waar het forum voor staat en dat mag evengoed gezegd worden. Kritiek is altijd welkom overigens, aanvallendheid wordt minder op prijs gesteld maar alles kan aanzetten tot nadenken over waar we al dan niet voor willen staan.
Hoewel het in mijn ogen vrij breed is en er hier veel mensen welkom zijn, kan het natuurlijk toch zijn dat je een heel bepaalde visie hebt en als je daar dan niet buiten kunt denken, zul je daar tegenaan lopen. Dat maakt niet dat je niet welkom bent, maar wel dat je hier je plek minder gemakkelijk vindt.

Overigens weet je niet wie er niet ingelogd zijn en wel meelezen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie