Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

31 oktober 13:00, meeting in Voorburg

Gestart door AceVentura, september 21, 2015, 05:23:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Als ik alles zo bekijk dan zijn we al redelijk compleet met alles wat er meegenomen wordt  :klap: dank voor jullie hulp !

Ik heb wel nog even over het potluck idee van DutchAce nagedacht, maar is het daar niet wat vroeg voor ? We hebben de ruimte tot 17:00, is het niet beter om daarna een gelegenheid op te zoeken om te eten ? Is er iemand die bekend(er) is in het gebied rondom YinYangBalance die ideeen heeft waar we naartoe kunnen gaan ?

Er zijn denk ik nog wel wat losse eindjes:
- Vragen kaartjes, maken we nieuwe of kunnen we die van de salon in Nijmegen gebruiken ?
- Willen we nog over een specifiek onderwerp praten, of doen we gewoon een spontaan gesprek ?
- Is er nog behoefte aan andere activiteiten dan alleen een kringgesprek ? Bijvoorbeeld "speeddates" om elkaar wat beter te leren kennen (zonder verdere bedoelingen), of meer vrije setting zoals bij een borrel ofzo ?

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op oktober 17, 2015, 11:26:19 AM
Er zijn denk ik nog wel wat losse eindjes:
- Vragen kaartjes, maken we nieuwe of kunnen we die van de salon in Nijmegen gebruiken ?
- Willen we nog over een specifiek onderwerp praten, of doen we gewoon een spontaan gesprek ?
- Is er nog behoefte aan andere activiteiten dan alleen een kringgesprek ? Bijvoorbeeld "speeddates" om elkaar wat beter te leren kennen (zonder verdere bedoelingen), of meer vrije setting zoals bij een borrel ofzo ?

Wat losse gedachten over de losse eindjes:  ;D

De kans is groot dat er veel mensen voor het eerst zijn, omdat het nu voor het eerst in de randstad ipv. Nijmegen gehouden wordt. Daarom schat ik in dat er nog 't meest behoefte is aan uitwisseling van ervaringen, dat mensen hun verhaal kwijt kunnen, en kennismaking in levenden lijve. Dus zou ik zeggen: niet teveel van te voren invullen. De ervaring leert dat het gesprek al gauw vanzelf op gang komt.

Aan de andere kant: laat je het helemáál vrij, en zit iedereen maar wat te 'borrelen' dan heb je kans dat mensen alleen komen te zitten, vooral mensen die voor zichzelf een drempel over moeten. Een kring- of groepsgesprek biedt dan een beetje struktuur, zodat iedereen aan bod kan komen.

Maar het één sluit het ander niet uit. Het is altijd handig om wat vragen of thema's achter de hand te hebben, bijv. de kaartjes uit Nijmegen.

En ja, misschien is het wel een leuk idee om korte tweetallen te vormen en na een tijdje te wisselen. Heb ik weinig ervaring mee, geen idee hoe zoiets zou lopen. Ik denk wel dat we van te voren even moeten aanvoelen hoe zoiets in de 'groep' zou vallen, m.a.w. of de sfeer er naar is.

Hoeveel mensen lijken er nu ongeveer te komen? Want ook dat is van invloed op hoe je zo'n middag indeelt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor je ideeën Edewecht, die zijn zeker waardevol.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel er komen. In mijn originele bericht heb ik gevraagd om het hier te laten weten als je komt en dat hebben 7 personen gedaan, maar volgens mij is de meeting ook op andere plaatsen (buiten het forum) aangekondigd en daarvan heb ik geen idee hoeveel geïnteresseerden er zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik kom ook  :)
Kan ik nog iets meenemen?

Wat structuur betreft: misschien gewoon in ieder geval beginnen met een kringgesprek en dan afhankelijk van het aantal mensen bekijken of het zinvol is om daarna in kleinere groepjes te praten?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Imogen

Via de website www.nietalleenanders.nl kun je als organisatie events op de (land)kaart zetten voor LHTB(A) jongeren. Dat heb ik vanmorgen gedaan. Ook heb ik de werkgroep aardig gepromoot gisteren tijdens de Niet Alleen Anders Dag in Utrecht, zie andere topic in "Zichtbaarheid" voor een verslag.

Dus ook via andere kanalen (o.a. Facebook en de site van de werkgroep) kunnen mensen naar de Salon komen. Gisteren kreeg ik al van verschillende vertegenwoordigers van LHBT-organisaties de vraag waar aseksuele jongeren vanuit hun organisatie terecht kunnen als ze naar meeting willen komen..... :cheerleader:

Misschien kan Edewecht ook op de site van de werkgroep aangeven onder de aankondiging van de Salon in Voorburg dat er na de salon ergens in de buurt samen gegeten kan worden, zoals al vermeld staat bij de salon in Nijmegen.....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Citaat van: Dutch Ace op oktober 18, 2015, 02:20:09 PM
Dus ook via andere kanalen (o.a. Facebook en de site van de werkgroep) kunnen mensen naar de Salon komen. Gisteren kreeg ik al van verschillende vertegenwoordigers van LHBT-organisaties de vraag waar aseksuele jongeren vanuit hun organisatie terecht kunnen als ze naar meeting willen komen..... :cheerleader:
:cheerleader:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Als ik alles wat meegenomen wordt even opsom dan ziet het er heel compleet uit:
Edewecht: Koffie, thee + pot, melk, suiker, Bekers, zoute knabbels en schaaltjes. spa rood
Tempesta: Zoetigheid, cola
Sergio: Tafel, 2 taarten
DutchAce: Kleine opklaptafel, Slingers
Speaker: Koekjes, frisdrank
Danielle: Gluten en lactosevrije :cake: (?)
Mocht je in je enthousiasme iets gezegd hebben wat niet lukt laat het dan weten, dan zorg ik voor een alternatief  ;D

Qua tijdindeling ben ik dit van plan:
13:00 - 13:30 Inloop en zaal gebruiksklaar maken
13:30 - 14:00 Even stilstaan bij 10-jaar AVEN NL met  :cake:
14:00 - 16:30 Kringgesprek met indien nodig ergens een korte pauze
16:30 - 17:00 Spullen opruimen en zaal verlaten

Ook even wat algemene/huishoudelijke dingetjes:
- De deur is ook gedurende de meeting dicht, je zal dus moeten aanbellen. Er staat duidelijk Yin Yang Balance bij de bel. Je hoeft niet bang te zijn dat er iemand open doet die niets van de meeting weet, we zijn op dat moment de enige in het gebouw (ook de verhuurder gaat weg gedurende onze meeting)
- Er liggen her en der wat spullen (thee, koffie, suiker, enz), die zijn NIET voor algemeen gebruik maar van een andere groep die ook gebruik maakt van deze ruimte. Gebruik dus alleen wat door ons zelf is meegenomen

Voor het eten na afloop:
In de directe omgeving is er niet heel veel behalve een snackbar, maar verderop in Voorburg zijn er wel genoeg mogelijkheden. Denk hierbij aan McDonals, een indonesische toko, pizzeria, tapas restaurant, enz.. Pannenkoeken heb ik helaas niet gevonden  ;D Dit is lopend 15-30 minuten of we moeten ons even in een paar auto's proppen en een paar minuutjes rijden  ::)
Wie gaan er mee eten en wat heeft jullie voorkeur ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Helder en compleet overzicht, AceVentura !  :klap:

Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik met de auto kom... Als we onszelf in auto's proppen, hoe vinden we die eetgelegenheden? En kunnen we dan ook daar parkeren? (vragen van een provinciaaltje die naar de Grote Stad gaat...  ;)  )

In principe ga ik mee met eten, (en ;D pizza is better than cake ;D ) maar ach het maakt me niet zoveel uit, als het maar niet chic, exclusief of duur is.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Voorburg heeft twee kleine winkelcentra, beiden voorzien van parkeerplaatsen. Mogelijk dat daar wel een tijdbeperking geld met een blauwe zone (daar is Voorburg dol op), maar ik vermoedt dat die niet geld op het moment dat wij daar zijn omdat dat voornamelijk bedoeld is om doordeweeks kantoor-volk af schrikken  ::)

Deze ligt vlakbij station Voorburg (waar je kan parkeren), de omgeving zit vol met restaurants (oa. Grieks, Italiaans, tapas,Aziatisch):
http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.06754/4.36186
Deze ligt een stukje de andere kant op, heeft een eigen parkeerplaats, hier zit oa McDonalds, Indonesisch, verder is de keuze niet zo groot:
http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.07563/4.35939

Bij de meeste restaurants moet je rekenen op 20-30 euro voor eten+drinken, met uitzondering van McDonalds die wat goedkoper is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

Helaas ben ik verhinderd volgende week zaterdag.... :(
Zit momenteel met een persoonlijk crisis van mijn zus waar het niet goed mee gaat. Mijn hoofd staat er niet naar om dan anderen te meeten en gezellig te doen.
Daarnaast heb ik geen oppas voor mijn hondje kunnen regelen. Hij kan niet bij iedereen terecht.

Jammer, ik wens jullie iig veel plezier! En AceVentura zal dan toch de slingers zelf op moeten hangen  ;)
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Wat een naar bericht. >:(

Ik wens jou (en je zus) heel veel sterkte toe, Dutch Ace! :knuffel:

AceVentura

Jammer dat je er niet bij kan zijn DutchAce, sterkte met de situatie.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)