Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Femna40.nl - Wat is aseksualiteit

Gestart door Imogen, september 23, 2015, 09:58:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Via Twitter vond ik dit artikel op internet:

http://www.femna40.nl/relatie/aseksualiteit-vrouw-40plus-40-henriette-schoones-seksuologe-femmen#.VgL8-Jc__vN

"Binnen de seksuologie wordt aseksualiteit niet als stoornis erkend". Nee, want aseksualiteit IS geen stoornis!  :banghead:

"De lichamelijke oorzaak kan een zeldzame hormonale afwijking zijn." En daar komt de lichamelijke OORZAAK weer om de hoek kijken....pffff!

"Degene die aseksueel is, kan kijken wat eventueel wel op seksueel gebied kan, ook al beleef je daar zelf weinig aan. Het moet alleen niet over je eigen grenzen gaan."

Vooral van deze quote gaan mijn haren recht overeind staan. Zeker nog nooit van aromantische aseksuelen gehoord. Tja...je ´kan´ kijken wat er op seksueel gebied kan, maar er hoeft helemaal niks!!

Maar het merendeel van het artikel klopt aardig. Ze moet alleen eens op Aven kijken voor meer relevante informatie.... :D

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Ik heb mezelf even Iemand genoemd en gereageerd. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Het probleem zit hem volgens mij voornamelijk in die opsomming, doordat die niet klopt gaat het verhaal daarna ook de mist in.

@DutchAce: Ze zeggen ook niet dat het een stoornis is, een quote van het complete stukje:
Citeer
Binnen de seksuologie wordt aseksualiteit niet als stoornis erkend. In het diagnostisch psychiatrisch handboek de DSM 1V wordt het ook niet erkend. Op basis van wat er op tot heden bekend is, is aseksualiteit geen pathologie of psychische stoornis maar een geaardheid.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler