Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview Radio 538

Gestart door Imogen, oktober 15, 2015, 05:28:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Achter de schermen zijn Alwynn en ik al druk bezig geweest met de voorbereidingen voor de lezing over aseksualiteit. Persberichten zijn ook al de deur uit en worden razend snel opgepikt:

http://www.gelderlander.nl/gemeenten/werkgroep-aseksualiteit-geeft-lezing-1.5339212

Naar aanleiding van dit bericht kreeg ik telefoon van een medewerker van Radio 538. Ze hebben vanavond een radioprogramma dat aandacht geeft aan aseksualiteit. Het programma wordt middernacht uitgezonden en iets eerder op de avond opgenomen.
Ik wordt dan gebeld voor een interview!!! Geen idee hoeveel mensen er tussen 00:00 en 02.00 luisteren. Het item waarin ik kom gaat over seksualiteit in al zijn diversen en ze hadden aseksualiteit nog nooit behandelt.

http://www.538.nl/programma/83/de-show-zonder-naam

Kan ik meteen de werkgroep promoten en de lezing  :cheerleader:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik weet niet veel meer te doen dat me hierbij aansluiten! :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Imogen

#4
Net het interview achter de rug, ging soms een beetje platvloers....maar zolang de zaal 4 november maar vol zit haha
Misschien kan Edewecht bijhouden hoeveel bezoekers we naar de site van de werkgroep krijgen per dag/week..... :ange:
(En de datum veranderen van 28 oktober naar 4 november... ;D)

Vanaf minuut 15:25 hoor je het interview, tot 23:30 ongeveer. Het ging echt anders dan ik had geoefend  ;D En de halve tijd hoorde ik niet wat voor grapjes ze maakte.....maar goed. Er is over aseksualiteit gesproken!

http://www.538.nl/programma/83/de-show-zonder-naam/gemist/detail/27432/de-show-zonder-naam
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Speaker

Zoveel respect dat je dit interview hebt gedaan  :knuffel:

Hun continu gezeg dat aseksualiteit betekent dat je niet opgewonden raakt/geen seks wilt, net doen of het een (erge) aandoening is, het over brengen dat je zonder seks nooit een relatie met een niet-aseksueel kan hebben en dat de aseksueel hun grenzen dan maar moeten laten varen  :geezer:. En dan ook nog de man die de interview had gedaan  :geezer:. Wat een vreselijk interview moet dit zijn geweest  :-\.

Koffie

Het is inderdaad een behoorlijk risicovolle zender (om het maar even zo te noemen) om zo'n onderwerp ter sprake te brengen, maar ik vind dat je het heel goed hebt gedaan. Natuurlijk maken ze puberale mannengrappen, maar dat kun je daar verwachten. En natuuuuuurlijk moet zwaar benadrukt worden dat zij daar niet aseksueel zijn. Stel je toch voor dat ze daarmee geassocieerd zouden worden. ;) Maar ondanks dat, toch een informatief interview. :cake:!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Buiten de 538-in-de-nacht stijl die er overduidelijk gehanteerd wordt vind ik het best een geslaagd interview, goed gedaan DutchAce  :klap: :visibility:
Ze benadrukken inderdaad wel heel erg zelf niet aseksueel te zijn, maar dat zie je volgens mij met alle geaardheden dus dat verbaasd me niet zo.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Knap gedaan hoor!!   :klap:  :visibility: :visibility:
Je hebt je gewoon in het hol van de leeuw begeven, waar de sfeer buitengewoon lacherig en dubbele-bodems was, maar je hebt de 'rare' vragen aardig gepareerd. Complimenten!
En toch zat er in de toon van de hoofd-interviewer wel belangstelling, en een zekere integerheid. En het feit dat 538 uberhaupt zendtijd vrijmaakt voor dit onderwerp, geeft voor mij aan dat er iets aan het veranderen is.  :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

 :visibility: voor Dutch Ace!

Ik zou het zelf nooit gedurfd hebben, om me voor 538 te laten interviewen.

Hier ben ik het volledig mee eens:
Citaat van: Edewecht op oktober 16, 2015, 07:13:08 PM
Knap gedaan hoor!!   :klap:  :visibility: :visibility:
Je hebt je gewoon in het hol van de leeuw begeven, waar de sfeer buitengewoon lacherig en dubbele-bodems was, maar je hebt de 'rare' vragen aardig gepareerd. Complimenten!

Naps

Aaaah, ik had je interview bijna gehoord!! Ik stapte net op de fiets toen en zette de radio aan, heb het nog een stukje half aangehoord, maar haakte af toen ze te veel gingen praten en ben rond 8.00 geswitcht naar een andere zender. Jammer, had ik het bijna live gehoord!  :-\

Maar supergoed gedaan!!  :D

En het wordt zo ook weer eens voor een nieuw publiek besproken, verwacht ik zo :)

Imogen

Het radiofragment is helaas niet meer te vinden op de site van Radio 538. Het staat er denk ik maar een week op.
Misschien ook maar goed, ook.....wil er niet lang aan herinnert worden  ;)
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"