Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Drank, drugs en aseksueel

Gestart door Jump 75, november 16, 2015, 09:39:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jump 75

Beste Aven vrienden,
Ik ben Danny 40 jaar oud en samenwonend met een aseksueel.
Mijn vriendin heeft aangegeven dat ze aseksueel is. We zijn al twintig jaar bij elkaar en inderdaad met een zeer laag seksleven. We hebben twee boys van 11 en 14 jaar en het gros van de tijd voel ik mij gelukkig. De keren dat ik het moeilijk heb zijn niet meer zo vaak omdat je denk ik wend aan het hebben van minder seks, maar af en toe komt het echte verliefde gevoel weer boven drijven en voel ik me dus niet alleen romantisch maar ook seksueel aangetrokken tot mijn knappe vriendin! zij kan mij dan niet tegemoet komen omdat zij aseksueel is. Nu is het zo dat dat toen we net met elkaar op stap gingen er regelmatig drugs werd gebruikt ( XTC) we hebben toen dus vaker intens met elkaar de liefde bedreven. Na twee jaar hebben we dat afgezworen omdat we verder wilde met ons leven. daarna werd het hebben van seks steeds zeldzamer maar af en toe ( ongeveer 1x per  jaar ofzo) als ze een paar drankjes op heeft dan lukt het haar om wel seks te hebben, terwijl ik er niet om vraag notabene!!
Is er iemand ( aseksueel bij voorkeur) die kan aangeven of zij hier ook mee te maken hebben ? onderdrukt drank de ware aard ? of zijn jullie dan eerder genegen om toe te geven aan de partner?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

drago24

Hier heb ik helaas geen ervaring mee.

Edewecht

Hallo Jump75,
welkom op het forum.
Ook ik heb hier geen ervaring mee. Niet met relaties, niet met drugs. En wat alkohol betreft: niet in relatie tot seksualiteit.

Ik denk niet dat drank 'de ware aard' onderdrukt. Drank beïnvloedt sowieso je gedrag en manier van reageren, en dat is bij iedere persoon weer anders. In de meeste gevallen laat je onder invloed van drank je remmingen meer los, maar dat kan ook betekenen dat je makkelijker over je eigen grenzen gaat. En dat is niet iets om blij mee te zijn.
In die zin is de kombinatie seks & drank echt heel ongelukkig. Als het puur om geilheid gaat, en het komt van twee kanten, allá.
Maar als de seksualiteit een uitdrukking is van je gevoelens t.o.v. elkaar in een liefdesrelatie, van verbondenheid enz., dan kan drank een gemene spelbreker zijn.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Als je misschien toch al de neiging hebt om over je grenzen heen te gaan, kan drank die grens wel verder vervagen. Zoals Edewecht ook al zei. Dus misschien vindt ze dat ze eigenlijk meer seks met je moet hebben en helpt drank haar om over die grens heen te stappen. Met drugs heb ik geen ervaring. Ik weet zelf dus echt niet wat pilletjes voor invloed hebben op aseksuele mensen.

Maar misschien kan je vrouw je vertellen hoe dat bij haar werkte.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jump 75

Beste Edewicht en Koffie, alvast bedankt👍👍

Joey

Hoi Jump75,

Sinds kort heb ik het idee dat ik a-seksueel ben, omdat ik vrij weinig seks heb mijn vriendin en ik meer onderzoek ernaar doe. Het zorgt ervoor dat er veel dingen op zijn plaats vallen. Dit hebben we bespreekbaar gemaakt en daar gaan we nu aan werken. Eerst moet ik wel leren om mijn seksualiteit een plekje te geven.
Ik herken het wel, omdat ik ook iemand ben dat veel sneller seks heeft als ik drugs op heb. Dit geldt voornamelijk bij het blowen, MDMA en XTC. Ik word hier erg knuffelig/intens gelukkig van en ga allemaal lieve dingen tegen haar dan zeggen. Voor mij is het zo dat ik er dan wel echt zin in heb. Het is voor mij dan ook niet toegeven aan iets, maar iets wat ik dan ook echt wil. Bij drank heb ik juist geen behoefte eraan.

Ik hoop dat je dit je een beetje helpt, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat is voor je vrouw.

Groet,
Joey


Jump 75

He Joey, bedankt voor je reactie!
De drugs hebben we 18 jaar geleden afgezworen.. Moet zeggen dat ik daar ook geen trek meer in heb. Maar het was een geweldige tijd hoor zeker ook seksueel gezien. Je zegt dat je van drank juist absoluut geen zin krijgt, de keren dt mij. Vriendin juist drinkt wil er wel eens wat gebeuren maar ze drinkt echt bijna nooit en als ze drinkt dan is het vaak heel weinig, ik denk omdat ze wellicht bang is om controle te verliezen.. Enfin we puzzelen grewoon weer verder maar bedankt voor jou openheid!!