Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vraag aan vrouwen die aseksueel zijn!

Gestart door Jump 75, november 17, 2015, 09:56:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jump 75

Hallo allemaal,
Ik ben al 20 jaar met mijn liefde en heb twee kids van 10 en 14. Na een moeizame seksuele laatste 15 jaar kwam divorce op de tv en kreeg ik het gevoel dat mijn vriendin en ik trouwens ook dat ze aseksueel is. Nu hebben we dit uitgesproken en ik denk dat het allemaal wat duidelijker is geworden daardoor! Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is want er stormen een hoop vragen door mijn hoofd ... Nu is het zo dat voordat we het hadden uitgesproken naar elkaar vorige week er bij mij altijd nog wat hoop op verbetering was vooral omdat er heel soms nog wel wat seks was, nu voelen die keren voor mij heel vreemd aan. Ze kan niet echt plaatsen waarom dat toen is gebeurd en geeftt aan dat het puur voor mij was en dat het voor haar geen enkele noodzaak was. Dit doet wel even pijn om te horen, en ik krijg er maar moeilijk uit was het voor mij of ook deels uit liefde voor mij want dat maakt het voor mij anders natuurlijk. Ik heb haar gisteren nogmaals gevraagd of ze onderzoek had gedaan naar welke vorm van aseksueel zijn ze is maar ze zegt gewoon ik ben het punt. Vind een van jullie het voor jezelf belangrijk te weten welke vorm a,b,c,d,e je hebt en of je onder de groep grijze a's valt? En hebben jullie hier steun aan? Mijn vriendin wil dit nog niet echt benoemen en plaatsen terwijl ik dat wel prettig zou vinden ik denk dat het voor mij wat meer duidelijkheid geeft hoe ik verder met haar kan gaan in onze relatie! Aanvullende info die we hebben besproken is dat we beide houden van knuffelen en erg graag bij elkaar in de buurt zijn, ook kunnen we elkaar complimenteren en lieve berichtjes sturen iets wat ik als erg fijn ervaar en zij trouwens ook. Ergens heb ik de hoop dat het ze een grijze a is en heel soms toch minimaal echt uit liefde iets kan laten gebeuren... Als ze het dus laat gebeuren hoop ik echt dat het voor haar niet onprettig is! Maar zelf geeft ze aan dat het ne eenmaal gebeurd af en toe en dat ik hier maar niet over moet nadenken... Moeilijk voor mij omdat ik me toch enigzins schuldig voel , in het geval van grijze a' s kan ik het wellicht beter plaatsen. Bedankt voor jullie advies en ervaringen

Jump 75

Is een heel verhaal geworden, maar de vraag is dus of het jullie helpt je in te delen in een groep om gevoelens voor jezelf beter te begrijpen en om grenzen in een relatie af te kaderen???

Koffie

Voor de een is dat belangrijk, voor de ander minder, of niet. Ik weet ook niet in hoeverre aseksualiteit ook voor je vrouw nieuw is, misschien heeft ze zelf ook tijd nodig om het allemaal te verwerken. Misschien vindt ze het op een gegeven moment wel belangrijk.

Mij persoonlijk heeft het wel geholpen. Sowieso dat ik voor mezelf kon benoemen dat ik aseksueel ben en dat ik mezelf a.h.w. toestemming kon geven om mezelf daarin te zijn. Een kwartje dat al lang ergens heen probeerde te rollen en dat uiteindelijk kon vallen. Ik weet van mezelf overigens nog steeds niet of ik in het grijze gebied val of dat ik echt aseksueel ben (type C, maar ik word ook niet gemakkelijk verliefd, dus ik zie mezelf als 'grey-romantisch'). De typeringen helpen mij persoonlijk om mezelf beter te begrijpen, niet als iets om me helemaal op vast te pinnen. Maar ik kan me van daaruit voorstellen dat jij op zoek naar duidelijkheid en ook hoop, wel graag iets redelijk omkaderd wil hebben.

Ook als je vrouw niet grey-aseksueel maar 'helemaal' aseksueel is, kan ze uit liefde met jou naar bed gaan. Het feit dat ze dat doet is juist een teken van liefde, dat ze dat jou kan en wil geven. Misschien staat de seks haar ook niet perse tegen, maar ziet ze er gewoon het nut niet zo van in. Dat zou je met haar kunnen bespreken. Het hoeft dus niet zo te zijn dat het tegen haar zin is, maar zij heeft het niet nodig om een liefdesrelatie met jou in stand te houden. Terwijl dat voor jou wel een belangrijke manier is om verliefdheid en intimiteit te delen.


Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ace89

Wat Koffie zegt. Als je als (grey)asexueel met je partner naar bed gaat doe je dat omdat je heel veel van diegene houdt. Als je niet veel van iemand houdt, waarom zou je dan iets doen waar je van nature niet veel behoefte aan hebt? Ook al doet het haar niet zoveel, ze realiseert zich dat het voor jou heel belangrijk is en wil dat daarom ook met je delen. Ik denk daarom niet dat sex totaal geen betekenis voor haar heeft, het heeft misschien alleen een iets andere betekenis dan die jij eraan geeft. Je kunt het vergelijken met iemand die regelmatig hetzelfde diner voor je wil koken, dat is zijn ultieme manier om te laten zien dat hij van je houdt en om zich verbonden te voelen. Ook al heb je zelf eigenlijk nooit honger, je eet toch soms dat diner omdat het zoveel voor je partner betekent en je graag wilt laten zien dat je hem waardeert en om hem geeft. Dat hoeft niet in de houden dat je het vies of vervelend vindt, je hebt gewoon niet echt honger van jezelf.

Maakt het uit wat voor asexueel je bent? Voor jou zal dat waarschijnlijk een belangrijk punt zijn, maar misschien moet zij eerst nog aan het idee wennen dat zij sowieso in dat gebied valt. Het is ook niet altijd zo gemakkelijk te zeggen of je 'volledig' asexueel bent of grey/demi. Dat kan verschillen per persoon, situatie, leeftijd enzovoorts. Erover blijven praten en samen ontdekken wat de (on)mogelijkheden zijn is de beste oplossing denk ik.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Lacey

Ik denk inderdaad dat het per persoon verschilt. Persoonlijk zal het me een rotzorg zijn in welke categorie ik val, ik ben ace. Punt. Maar voor anderen kan het wel waardevol zijn om dat ze hun gevoel misschien beter kunnen plaatsen, geen idee.

Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, hoor ik toch van velen hier op het forum dat het het belangrijkst is om te blijven praten met elkaar. En dat gaat misschien makkelijker met  :cake:


Succes!


Tempesta

Mij gaf het de woorden om te omschrijven hoe ik me nu voel. Sommige labels pasten wel, andere niet. Sommigen eerst niet en jaren later wel, of andersom. Het gaf mij een beetje ondersteuning om het hele denkproces door te gaan en te bepalen waar ik zo ongeveer sta.

Jump 75

Hallo allemaal, fijn dat jullie tijd maken om iemand anders te helpen, en jullie gevoelens te delen. Gisteren heb ik alles omgedraaid en met mijn vriendin afgesproken dat ik haar accepteer hoe ze is ook al doen we het nooit meer ik hou gewoon van haar. Ik heb het de afgelopen twee weken erg moeilijk gehad vanaf dat het woord aseksueel was gevallen. Aan de andere kant  verandersd er niet zo veel want het kwam er op neer dat we daad maar één of twee keer per jaar deden. Op een of andere manier wil ik een relatie zonder druk, ik wordt zelf ook helemaal gek van die druk wanneer gaat het gebeuren, hoe lang zit er nu weer tussen ?!?! Ik heb haar dus gezegd dat het ok is zoals ze is en dat er geboeg andere dingen zijn waar we van kunnen genieten vooral knuffels en lekker bij elkaar ligggen want daar genieten we beide van!! Ik geef haar ook de tijd om haar zelf te ontdekken voor haar is het ook moeilijk om te accepteren ze geeft aan dat ze wilde ook zin te hebben. Al met al het is maar lust gisteren hebben we heerlijk bij elkaar gelegen en gewoon ff genoten van ons gesprekje, vanochtend kreeg ik spontaan een knuffel en zag haar geluk over onze nieuwe afspraken.. HEERLIJK
Tot slot blijf ik natuurljjk een seksueel persoon en hoop ik deze gevoelens ooit eens te kunnen delen met mjjn vriendin maar niet tegen elke prijs ik wil niet dat het moet puur alleen voor mij want dat voelt niet goed ! De basis is geen sex en ik heb gezegd als er wel iets gebeurd wil ik dat je dat dan uit liefde voor mij doet en dat je niet over je grenzen gaat.. voor nu voel ik me geweldig, even genieten van dingen die er wel zijn in onze relatie iets wat eigenlijk niet gaat als je continu aan sex denkt omdat we daar beide verschillend in zijn... Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat of als er iets veranderd grjts Danny

Ace89

Wat super dat je het zo positief hebt benaderd en opgelost!  :klap: Ik ben blij dat jullie beide vrede hebben met hoe jullie nu verder willen, want je hebt gelijk, er zijn veeeeeel meer manieren om elkaar te laten zien hoeveel je van elkaar houdt. Veel geluk samen!
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koffie

Wat Nikkinda zegt. Ik vind het ook dapper van je, want voor jou voelt het anders dan voor 'ons'. Ik hoop dat jullie een manier vinden of hebben gevonden waarin jullie allebei gelukkig zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie