Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

een jaar later, de kogel door de kerk

Gestart door Mute, november 18, 2015, 12:19:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mute

Ongeveer een jaar geleden gaf ik op. Na een toch nog een jaar bij de sexuologe geweest te zijn (voornamelijk mijn vrouw) weet ik genoeg. Zij is een traject in gegaan om te onderzoeken of en wat ze wel behoefte aan intimiteit of sex heeft. Wat ze wel of niet lekker zou vinden en of ze uberhaupt behoeftes hier aan heeft. Maar ik werd chagerijniger en gefrustreerder en daardoor een veel minder leuke vader, man en mens. Het moet stoppen zo. Ik wil niet meer de hoop hebben dat het misschien nog een keer gaat leiden tot intimiteit en sex in onze relatie. De  signalen zijn er niet in ieder geval, ik kan zo niet meer langer blijven wachten. Iemand moet de beslissing nemen, en zij zal dit nooit doen, dus ik heb het gedaan. Ik heb besloten dat we niet meer gaan proberen ooit met elkaar te willen vrijen. Het zal mij steeds weer extra frustreren en haar vervolgens ook. Deze beslissing geeft mij/ons rust. Hoe nu verder weet ik niet. ik ga op aanraden van de sexuologe " love unlimited"  lezen. Iets over hoe je anders over relaties kan denken dan monogaam blijven. Ik weet niet wat en of ik dat wil, maar ik zal verder kijken.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie ervaringen met " vreemd gaan" met wederzijds goedkeuren? Werkt dat en hoe voelt dat? Ik weet niet of ik het zou kunnen, ik weet ook niet wat zij er van gaat vinden. Ik hoop dat jullie je ervaringen kunt delen.

Jump 75

He Mute,
Ik ben hier redelijk nieuw, heb 20 jaar een relatie met een vrouw die aseksueel is! Zie een stukje van mijn verhaal onder het kopje " vraag aan vrouwen die assksueel zijn"
Ik weet dus grotendeel wat je ervaart we hebben  hier in eerste instantie niet voor gekozen. Echter bij mij is het gevoel dat ik geen platte sex mis die kun je overal krijgen echter zoals ze mooi zeggen het bedrijven van de liefde!! Dit gaat denk ik elders niet lukken omdt de liefde er in eerste instantie niet is alleen de lust wel zeg maar.. Ik heb er dus wel eens over nagedacht maar het is geen oplossing voor mij omdat ik daar te eerlijk en trouw voor ben, ik zou dan eerder breken en dan op zoek gaan naar een ander als ontrouw te zijn denk ik. Aan de andere kant krijg ik hierzo echt alles behalve sex, maar liefde en knuffels enzo is er eigenlik volop hoe zit dit bij jou ? Zonder dat zou ik rennen tenminste als er totaal geen gevoel van genegengeid zou zijn..
Succes verder en blijf achter je eigen keuzes staan ! Het gevoel van spijt lijkt mij onverdraagbaar

Mute

Hoi jump75.Dank voor je reactie.  Platte sex heb ik niet en zoek ik ook niet. Knuffelen doen we niet meer omdat ik daar te opgewonden van word en dan meer wil.  Maar wat ik mij af vraag is of liefde of vrijen met een ander wel "vreemd gaan" is als mijn eigen lief daar geen moeite mee zou hebben (of het accepteert). Ik geloof dat ik best iemand leuk genoeg kan vinden om mee te vrijen zonder verliefd op haar te zijn.  Is monogamie wel echt zo belangrijk?  Ik weet het niet. Het is me wel soort van aangeleerd maar kan het ook echt niet anders? Ik wil, als ik het durf het misschien wel proberen.