Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Met een stel in dezelfde kamer slapen

Gestart door Acelien, november 22, 2015, 04:52:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Acelien

Hoi! Ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben of dat het gewoon aan mij ligt. Dit is de situatie:

Ik was vandaag heel gezellig bij mijn beste vriendin en we waren tot laat uitgeweest met haar vriend en een andere vriendin. Ik merkte gewoon dat zij en haar vriend graag samen wouden slapen, maar we hadden eigenlijk afgesproken dat ik zou blijven slapen. Nou woont mijn beste vriendin in een studio en ik vind het echt enorm naar om met een stel in dezelfde kamer te slapen. Wat ik niet erg vind is laat nog naar huis rijden dus ik zei slapen jullie lekker samen ik ga naar huis. Blijkbaar is dat heel raar? Want ze vonden het vreemd en zeiden nee blijf gewoon mijn vriend kan zelfs naar zn eigen huis gaan etc (ik ga iemand toch niet uit zn tweede thuis schoppen, of een stel intimiteit ontnemen omdat ik me ongemakkelijk voel? Echt niet). Uiteindelijk heb ik dus voet bij stuk gehouden en ben ik gewoon naar huis gegaan.

Mijn vraag is nou: voelen jullie je op je gemak als je met een stel in een kamer slaapt? Ik heb het gevoel dat mijn intense afkeer hiervoor met mijn aseksualiteit te maken heeft namelijk, maar misschien ben ik gewoon raar daarin. Ik voel me gewoon zo alsof ik hen in de weg lig, en het idee dat ze misschien half gaan liggen vozen vind ik zo smerig. Een keer lag ik in een kamer met mensen die aan t zoenen waren, ik denk niet dat ik me ooit zo ongemakkelijk heb gevoeld. Ugh. 9de wiel aan de wagen. Zijn er meer mensen hier die liever een uur rijden om 3:30 dan op de kamer bij een stel te gaan liggen?

Edewecht

Ik zou precies hetzelfde doen, Acelien.
Sterker nog, ik heb eenzelfde situatie een paar keer meegemaakt. En hoe teder en lief de andere twee ook met elkaar omgingen... ik voelde me buitengewoon ongemakkelijk. Eigenlijk was mijn gedachte: ga jullie gang, maar laat mij er buiten.
De gedachte in mezelf van 'Moet Kunnen' ... nee. Soms moet je gewoon op je gevoel afgaan, ondanks allerlei redelijke argumenten òf van anderen òf in je eigen hoofd.

Ik weet niet of dit per se met aseksualiteit te maken heeft. Het heeft meer te maken met het feit dat je iets met z'n drieën ondernomen hebt, en ineens word je gekonfronteerd met iets dat de andere twee veel intenser samen hebben. Dat is nooit leuk, en je moet wel heel 'verlicht' zijn om daarmee makkelijk om te kunnen gaan. Maar zover ben ik nog niet :ange: .
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik heb het niet meegemaakt, maar ik zou dat ook niet willen. Ik vind dat als ze wat meer zouden gaan doen dan slapen dat zo prive is dat ik daar helemaal niet bij wil zijn. En je kunt toch, denk ik, moeilijk van te voren aangeven dat je dan niet wilt dat ze dat gaan doen.

Overigens bedenk ik me dat ik het wel heb meegemaakt op vakantie, in een vouwcaravan, in de cabine naast me. Ik werd helemaal door elkaar geschud. Verschrikkelijk vond ik dat. En ik heb buren gehad die alles enorm luidruchtig deden, ook seks. Het waren gehorige huizen en je hoorde echt keihard alles, zelfs de kinderen brulden ze wakker! 'Mama, wat is dat??' Vreselijk genant.

Overigens weet ik van verschillende niet-aseksuele mensen dat zij dat ook zo ervaren. Het gaat over grenzen, over wat privé is en wat je deelt en met wie.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Acelien

Gadver Koffie, wat naar! Eigenlijk vind ik dat ook gewoon asociaal (je maakt iemand anders zonder hun toestemming deel van die ervaring). Maar ik bedoelde eigenlijk niet perse dat ze misschien sex zouden gaan hebben, want ik denk niet dat ze dat zouden doen. Ik vind het meer een naar idee dat ik ze hinder mochten ze het willen, en daarnaast vind ik dat ik ook niet bij wat minder extreme dingen hoor te zijn. Bijvoorbeeld zoenen, of knuffelen zoals stellen dat doen. Maar idd ook het idee dat ze misschien, als ze denken dat ik slaap, verder gaan dan dat is ook wel een onderdeel waarom ik dat niet wil.

En misschien heb je gelijk Edewacht en is het meer universeel. Klinkt wel logisch in ieder geval.

Koffie

Ik vind intiem knuffelen en zoenen ook niet iets wat je in het bijzijn van anderen doet. Ik vind dat prive en je sluit daarbij de ander ook buiten, als je je zo op elkaar richt. Plus dat je ze iets opdringt waar ze niet om hebben gevraagd.
Waarschijnlijk zou ik er ook moeite mee hebben om bij een stel in dezelfde ruimte te slapen, maar omgekeerd lijkt het mij ook heel raar om, ook al 'doe je niets', een derde in de slaapkamer te hebben als ik met een partner slaap. Behalve de poes dan. ;)

Maar misschien voelt dat voor jouw vriendenstel ook wel erg intiem en was het een soort van gebaar dat je bij hen mocht blijven slapen. En dan is het aan jou of je daarin mee gaat, of niet.
Of ze realiseerden zich gewoon helemaal niet dat het eigenlijk best heel intiem is om zo met zijn drieën te slapen, met hen als stel in een bed bij elkaar.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

monochrome

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om weg te gaan. Het is niet fijn om je ongemakkelijk te voelen in een situatie, en dat hadden zij waarschijnlijk ook wel aangevoeld/opgemerkt, wat mogelijk nare situaties had kunnen opleveren. Natuurlijk sta je altijd vrij in je eigen keuzes! Dat moeten andere mensen natuurlijk ook gewoon begrijpen.

Ik zou mezelf net zo onprettig hebben gevoeld op dat moment. Zoals Koffie al heeft gezegd, als je met meer dan twee personen bent is het uit beleefdheid al belangrijk om je op de groep te richten, en dus niet op één iemand en de ander er buiten te sluiten. Ik denk dus niet dat het zo zeer met aseksualiteit te maken heeft, ik ken namelijk genoeg seksuele mensen die het ook vreselijk vinden als intimiteit wordt getoond in een groep. Waarom is het dan nog zo leuk dat je er bij bent, als ze toch liever alleen maar bij elkaar willen zijn?

Die angst dat ze misschien iets zouden gaan doen als ze denken dat je slaapt, brr, wat een nachtmerrie. Ik wil zelf niet bij mijn moeder in huis zijn als haar vriend er ook is, omdat ik bang ben dat ze dingen gaan doen (ook al is het maar zoenen of knuffelen) wat ik door de muren kan horen of mogelijk kan zien. En helaas heb ik ook die nare ervaring met buren die enorm luid zijn in bed. Zo ben ik meerdere keren huilend wakker geworden omdat die asocialen om 3 uur nog even heel hard moesten kreunen en over de krakende vloer moesten rollen. Mijn ogen kan ik dicht doen, mijn oren helaas niet. Dit soort dingen horen gewoon privé, dus ik vind het ook absurd dat sommige mensen je zo onvrijwillig blootstellen aan situaties waar je helemaal niet bij wilt zijn.

Ik vind dat dit soort lijnen door andere mensen moeten worden getrokken uit beleefdheid, en ik kan me erg moeilijk voorstellen dat iemand dit niet zou doen; maar ja, dat ben ik. En wie ben ik nou vergeleken bij al die mensen op onze wereldbol :p Belangrijk is om te weten of je vriendin je zou begrijpen als je het aan haar zou vertellen. Misschien kun je het bij alleen haar aangeven dat je het naar zou vinden, en haar ook vertellen dat je bang bent dat je haar op zulke momenten in de weg staat? Als ze echt je beste vriendin is lijkt het me dat ze in het vervolg dan prima rekening met je wil houden! Misschien was ze wel helemaal nooit iets van plan. En als dit wel het geval is, dan mag je nog steeds gewoon weg gaan natuurlijk! Het gaat niet altijd alleen maar om andere mensen gelukkig maken, maar ook jezelf!
If you are not here, there is no meaning at all.
Warm days and new meetings; everything is just junk, all I want is you.
Fate is such a terribly fragile thing.

If we meet again, I will give you this ring.
Someday if we meet again, I will not leave you. Ever.

Artemis

even omhoog schoppen,...

Ik heb iets soortgelijks ook meegemaakt,.. en to be honest, had ik er geen enkel probleem mee.
Het is iets menselijks dat ik zelf misschien niet op diezelfde manier beleef, maar leuk voor hen.

Sterker nog; misschien vonden zij het wel extra spannend in de wetenschap dat er een derde persoon naast lag.
Ik slaap er niet minder om.   :schater:

AceVentura

* AceVentura zou waarschijnlijk nog niet eens direct aan seks denken als hij luidruchtige buren hoort
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

idrisgallifrey

Als ik naar mijzelf kijk heb ik er niet zoveel problemen mee, tenminste zolang ze niet pal naast mij gaan liggen krikken  :schater: Ik probeer er ook niet teveel over na te denken dat ze het zouden doen. Nu sliep ik vroeger altijd bij mijn beste vriendin en haar man, maar wel in een aparte kamer, dus ik merkte er gelukkig weinig van.

Ik heb vroeger toen ik nog thuiswoonde wel eens mijn broer en zijn vriendin (nu vrouw) wel eens gehoord, en in de ochtend heel droog gevraagd of het misschien wat minder kon, want ik slaap al zo moeilijk en dat gehijg en gekreun draagt niet bij aan een goede nachtrust. Mijn broer vervolgens: " Ja maar ik was het niet." Dus ik heel droog weer van, ik zei ook niet dat jij het was  :schater: Ik geloof dat iemand heel rood werd.

Maar om even terug te komen op het ergens blijven slapen, ik doe dat zelden nog, mijn man en ik liggen liever in ons eigen bed. Ik ben zelf chronisch ziek, heb vaak pijn en kan soms niet slapen en wil daarom wel eens in huis dingen gaan doen om dan toch de tijd te doden en dat kan ergens anders niet :-P Dus ik slaap dan het liefst in mijn eigen bedje.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Flying Ace

Toen ik mezelf nog niet als ace zag vond ik het al een crime als de bovenburen luidruchtig bezig waren (zelfs als ik gewoon met mijn eigen vriend in bed lag).
Dus dat is idd voor iedereen zo.

Het is gewoon weird om ineens zo bij iemands privé sfeertje betrokken te worden, en ik weet ook niet of dat ooit zou wennen.
Hoewel ik wel op festivals ben geweest waarin mensen dat heel normaal vinden (maar goed, daar heerst een beetje een andere sfeer, vooral het soort festival waar ik kwam  ;D )

Willem

mmmm, ja, inderdaad, ik denk niet dat dit onderwerp verbonden is aan de asexuele aard, maar wel aan het persoonlijk gevoel voor privacy !
...en dat kan individueel nogal verschillen.
Ik "voel" zelfs, dat het erg kan verschillen, situatie per situatie, wie er precies samen in de kamer zijn. Dat had ik vroeger toen ik op reis was samen met een koppeltje, en we deelden altijd de kamers, en alles was lief en rustig.   :bloos:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner