Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Angst en twijfels

Gestart door JisseB, november 29, 2015, 04:23:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JisseB

Hoi allemaal,

ik heb wat advies nodig...of gewoon neutrale reacties. Wat dan ook om aan te geven dat ik niet de enige ben die bang is relaties aan te gaan...

Ik ben asexueel en bi-romatisch/pan-romantisch (weet ik nog niet zeker) en ik verlang naar het hebben van een relatie. De laatste keer dat ik echt iets heb gehad met een persoon was toen ik 14 was en zelfs dat duurde maar een maand. Hierna is niets ook maar in de buurt gekomen van drie weken.

Ik word er gewoon allemaal zo bang van. Ik weet niet wat er van me verwacht of verlangd wordt en als ik het wel weet, weet ik niet hoe ik er mee om moet gaan. Waar ik behoefte aan heb is een persoon met geduld maar tot nu toe heb ik nog nooit iemand ontmoet die het heeft. Iedere keer zegt iedereen dat ze geduld hebben maar na twee weken is dat geduld al op. Doordat dit zo vaak gebeurd is ben ik onderhand angstig geworden om er aan te beginnen en toch wil ik het wel. Ik voel me in tweeën gespleten.

Help?

Jisse

Dutchamoeba

Hallo Jisse,

Ik begrijp heel erg goed dat je bang bent om relaties aan te gaan. Ik ben daar zelf ook altijd bang voor geweest, omdat ik wist dat de meeste mensen in een relatie verder willen gaan dan kussen/knuffelen. Daarom wilde ik ook graag een relatie met een aseksueel persoon, en niet met een seksueel persoon. Ik ben mijn zoektocht begonnen op deze site (ik heb hier een oproepje geplaatst), en later heb ik mij aangemeld bij een internationale datingsite voor aseksuelen, www.asexualitic.com. Via die site heb ik een man gevonden met wie ik nu 3 jaar en 9 maanden een relatie heb. Je zou kunnen kijken of je er voor voelt om ook een oproepje op deze site te plaatsen, of om je ook bij asexualitic aan te melden.

JisseB

Citaat van: Dutchamoeba op november 29, 2015, 05:05:53 PM
Hallo Jisse,

Ik begrijp heel erg goed dat je bang bent om relaties aan te gaan. Ik ben daar zelf ook altijd bang voor geweest, omdat ik wist dat de meeste mensen in een relatie verder willen gaan dan kussen/knuffelen. Daarom wilde ik ook graag een relatie met een aseksueel persoon, en niet met een seksueel persoon. Ik ben mijn zoektocht begonnen op deze site (ik heb hier een oproepje geplaatst), en later heb ik mij aangemeld bij een internationale datingsite voor aseksuelen, www.asexualitic.com. Via die site heb ik een man gevonden met wie ik nu 3 jaar en 9 maanden een relatie heb. Je zou kunnen kijken of je er voor voelt om ook een oproepje op deze site te plaatsen, of om je ook bij asexualitic aan te melden.

Kost asexualitic geld om je aan te melden, veel heb ik namelijk niet...

Dutchamoeba

In de tijd dat ik op die site actief was, kostte het geen geld. Ik heb gehoord dat het inmiddels 15 Dollar per jaar kost. Ik heb daar op de site echter niks over teruggevonden; misschien krijg je die informatie op het moment dat je je inschrijft.

Matsoe

het kost niets om je in te schrijven maar kost 15 dollar als je op het forum wil reageren of iemand een persoonlijk bericht wil sturen
ik had me er ook op ingeschreven maar vond dat best wel irritant want je kunt er op zich niets door dat -.-

JisseB

Irritant zeg, je kan vast ook alleen betalen via creditcard of paypal...ik heb geen van beiden -_-

Matsoe

erger nog alleen paypal -_- maar als je wilt kun je het met deze jongen proberen :P

Sabine

Acebook is wel nog steeds gratis, toch? Maar goed, niet dat die site nou zo geweldig is imo...

Matsoe

aceboook is nog steeds gratis maar ik denk dat alle nederlanders die je daar tegen komt ook hierop tegen komt

JisseB

Ik heb Acebook maar het is er erg stil...

hobbitscones

Acebook is inderdaad absoluut niet succesvol. Zoals Matsoe zegt, de Nederlanders daar zitten ook hier. Ik zeg vaak genoeg "oh hey ik heb je op AVEN gezien."

Dark_Lord_

Je situatie is erg herkenbaar voor mij. Ik ben 27 (word 20 februari 28) en ben nog geen enkele relatie aangegaan en durf ook niet echt stappen te ondernemen dit wel te doen. Grotendeels vanwege de angst dat ik niet kan voldoen aan de seksuele en anderzijds fysieke verlangens van de ander. Vooral omdat ik sowieso niet heel snel initiatief neem tot fysieke handelingen, gezien op dat gebied redelijk veel mis kan gaan.

Paypal is op zich wel makkelijk aan te maken. Het enige wat je nodig hebt is een bankrekening en een e-mail adres. Ik gebruik het al jaren, zonder dat het me, naast de transacties die ik ermee maak, iets extra's kost.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je liever niet betaald voor het inschrijven op websites.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

JisseB

Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die er zo naar kijkt, hoewel het natuurlijk niet fijn is dat we er zo naar kijken.

Geld uitgeven is sowieso iets wat ik op dit moment zo min mogelijk wil doen (gezien kerstcadeaus die ik nog moet kopen etc) maar misschien in het begin van volgend jaar dat ik me inschrijf...

_dystopian_

Als mensen niet het geduld hebben om 2 weken te wachten ligt het meer aan hun dan aan jou! Wel jammer dat je niet op het aanzoek van Matsoe reageerde, mijn nieuwsgierigheid vraagt zich hoe dat is uitgedraait!  :dance:

Sabine

Je kunt ook nog OkCupid proberen, daar heb je sinds een tijdje ook de mogelijkheid om aan te geven dat je aseksueel bent. Weet alleen niet hoeveel mensen je daar tegen zult komen, ook niet heel veel, vrees ik... Maar het is wel gratis :)

En anders mag je mij ook wel PMen  :P