Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wanneer 'zelfs' zoenen niet als fijn ervaren wordt ...

Gestart door Oootje, november 30, 2015, 08:58:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oootje

Hallo iedereen,

Ik ben een jonge vrouw en heb momenteel een relatie van 1 jaar met een andere vrouw.
Ik zie mijn vriendin zéér graag!
Ons seksleven stelt niet veel voor. De frequentie is zeer laag en ook wat we doen, stelt niet veel voor.
Zelf ben ik iemand met een gezond libido, misschien eerder aan de hoge kant.
Mijn vriendin denkt dat dit bij haar nog moet komen.
Nu ben ik echter te weten gekomen dat ook zoenen met mij voor haar geen aangename ervaring is.
Dit doet me toch enorm twijfelen aan het feit of tijd iets zal veranderen.

We hebben hier reeds enkele keren over gepraat. Ik wil er echter ook niet te vaak over beginnen want wil haar hier niet constant mee belasten.
Zij zegt dat er niets mis is met mijn lichaam of met wat ik doe. Het ligt niet aan mij zegt ze.
Ik heb het onderwerp aseksualiteit voorlopig nog niet durven aanhalen...

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat zij mij ook doodgraag ziet.
Zou het voor haar ook niet beter zijn om een relatie te hebben met iemand die eerder zoals haar is? Zou ze dan niet gelukkiger zijn?

Ik ben niet gelukkig in onze relatie hoe ze nu is.
Met veel pijn in m'n hart moet ik dat toegeven. Want ik wil haar zo graag gelukkig maken en houden ...
Maar ergens weet ik dat ik mezelf ook niet mag vergeten.

Ik weet niet wat ik verwacht met mijn bericht hier.
Misschien gewoon mijn hart eens luchten.
Maar ik zit ook met zoveel vragen. Is het bij jullie ook zo dat zoenen niet aangenaam is? Dan heb ik het over een iets passionelere zoen, geen kusje zoals in de basisschool.
Wat denken jullie over dit alles?

En alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb al redelijk wat gelezen op dit forum, bedankt hiervoor.

Ace89

Welkom  :cake:

Ik moet zeggen dat ik zoenen ook maar een beetje vreemde bedoening vind. Een kus is prima, maar echt zoenen doet me vrij weinig. Zijn tong mag hij al helemaal houden.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koffie

Daarin verschillen aseksuelen onderling heel erg. Overigens ook seksuelen, weet ik inmiddels. Niet iedereen, al dan niet aseksueel, vindt tongzoenen prettig.
Ik zelf vind het verschrikkelijk. Kussen op de mond is geen probleem voor mij, dat vind ik fijn, maar tongzoenen vind ik echt heel erg naar. Maar dat betekent niet dat er geen aseksuelen zijn die dat wel graag ervaren.

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om over deze onderwerpen te praten. Je voelt misschien ook dat je antwoorden gaat krijgen waar je niet op hoopt en dat maakt jullie allebei kwetsbaar, maar het is toch de enige manier om dingen duidelijk te krijgen. Tenslotte is zij de enige die evt. kan uitzoeken of ze aseksueel is of niet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Mute

Ook mijn vrouw vindt zoenen niet echt wat, en heeft dat nooit gevonden.

Overigens, het ligt als zij asexueel is niet aan jou of aan jouw lichaam dat ze niet wil vrijen. Dat is gewoon haar "geaardheid", zij kan daar niks aan doen (en hoeft dat ook niet, want het is nu eenmaal zo) maar jij kan dat ook niet veranderen. Wees je ervan bewust dat als jullie bij elkaar blijven, dit ook niet zal veranderen. Wat betreft:

Citeer" Zou het voor haar ook niet beter zijn om een relatie te hebben met iemand die eerder zoals haar is? Zou ze dan niet gelukkiger zijn?"

denk ik dat je het het beste bij jezelf kunt houden. Denk vanuit jezelf. Iedereen is denk ik het gelukkigst bij degene waar die van houdt. Als zij van jou houdt, is ze het gelukkigst bij jou. De keus of jij kan leven met iemand zonder daar mee te vrijen is dus denk ik aan jou.


Oootje

Bedankt voor de reacties, zo snel.

Citaat van: Mute op november 30, 2015, 09:45:54 PM
denk ik dat je het het beste bij jezelf kunt houden. Denk vanuit jezelf. Iedereen is denk ik het gelukkigst bij degene waar die van houdt. Als zij van jou houdt, is ze het gelukkigst bij jou. De keus of jij kan leven met iemand zonder daar mee te vrijen is dus denk ik aan jou.
Daar heb ik al heel vaak over nagedacht.
Dat voelt het rottigste. Alsof ik de slechte in het verhaal ben. Alsof ik de oppervlakkige ben, die seks boven de rest plaatst.
Ik voel me misselijk bij de gedachte dat ik haar dat zo moet vertellen.

Maar als ik het na een jaar geen/amper seks al zo moeilijk hiermee heb, zie ik het me geen jaren of leven lang volhouden.
Hoe hard dit ook klinkt.
Ik wou dat ik dat niet hoefde toegeven.
Hoe kan een mens zo afhankelijk zijn van zoiets als een drift?

Ik wil niet dat zij verandert.
Ik wou net dat ik anders was ... Dat ik gelukkig kon zijn met hoe het nu is. Zonder me telkens zo gefrustreerd te voelen.

Mute

Ik weet wat je voelt. Het zal niet veranderen is tenminste mijn ervaring.  Maar er is en boek "liefde delen" gratis te downloaden. Misschien is er een alternatief? Ik ben er nog niet uit.  Sterkte

Oootje

Citaat van: Mute op december 01, 2015, 10:28:58 AM
Misschien is er een alternatief?
Wat bedoel je hiermee?

Ook voor jou/jullie veel sterkte..

Mute

Ik bedoel dat we denken dat er altijd monogaam moeten zijn,  omdat we dat aangeleerd hebben.  Maar er zijn ook relaties die niet monogaam zijn met mede weten van beide partners.  Dat boek gaat daar over.  Ik voor mij zou best kunnen vrijen denk ik met iemand die ik leuk vind,  maar waar ik geen relatie mee heb als met mijn vrouw. Ik ben dit nog aan het uitzoeken voor mij zelf.

M-el

Hey Oootje,

Het laatste bericht is al een tijdje geleden dus misschien zie je dit bericht niet meer.. Maar ik zit in zo'n beetje dezelfde situatie als jij. Ik ben ook een vrouw, relatie met een fantastische andere vrouw die asexueel is. Hier heb ik net als jij veel moeite mee, maar ze is het tegelijkertijd helemaal. Het lijkt me leuk en interessant ervaringen met je te wisselen. Als je dit wat lijkt, zou je mij dan dan een persoonlijk bericht kunnen/willen sturen?