Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Database fouten

Gestart door AceVentura, januari 03, 2016, 11:24:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Sommigen zullen het misschien al gemerkt hebben, maar het forum heeft wat problemen met de database. Je kan dit merken doordat sommige functies simpelweg niet werken (zoals "Bekijk de meest recente berichten op het forum." onder op de index pagina), maar ook doordat je een foutmelding krijgt als je een berichtje plaatst.
De berichtje wordt echter wel geplaatst, de foutmelding komt uit het gedeelte om de notificatie emails te sturen, dus mijn vermoeden is dat die momenteel niet werken.

De oorzaak ligt helaas buiten delen waar ik zelf invloed op heb, er zit dus even niets anders op dan de boel in de gaten houden en afwachten.

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lady D.

Bedankt voor je melding. Ik dacht namelijk dat het probleem bij mij lag omdat ik in een andere tijdzone zit.

AceVentura

Een andere tijdzone zou niet de oorzaak van een probleem mogen zijn, alles is zodanig opgezet dat het goed om zou moeten kunnen gaan met verschillende tijdzones.
Je merkt misschien wel dat ik dit wel wat voorzichtig formuleer, maar "zeg nooit nooit" geld ook voor dit soort dingen  ;D

De verstoring is inmiddels voorbij en op het Engelse forum heb ik nog wat informatie gevonden:
Citeer
Thanks, everyone. This one was a nasty error due to failing hardware and heavy load, but I had some great help from some Vancouver aces and allies in repairing our database and restoring the site. We're going to take the next few days to review some options for the AVEN/en forums and main site and see how we might be able to stabilize the issues while forming a plan for upgrades and migrations. The Board will be meeting this weekend and the server will be top priority.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atari

Weet niet of ik het hier moet plaatsen maar toch vraag ik het:

Ik heb heel soms in eens (Meestal in de avond) dat ik niet op de site kan komen door een Server error, komt dit vaak voor of ligt het aan mijn browser? of is de site overbelast dan? want je hebt natuurlijk meerdere talen hier.
Had het gisteren kon er als ik goed terug denk ruim een half uur niet op komen.

Edewecht

Och ja, dat gebeurt mij ook van tijd tot tijd. Ik denk dat iedereen hier er wel eens last van heeft. Het schijnt dat de software van de servers in Amerika niet zo stabiel is.
Dus, Atari, ook voor dit verschijnsel geldt: je bent niet de enige.  ;)

PS - Mijn persoonlijke ervaring is, dat ik met Google Chrome de minste problemen heb op deze site, met Firefox en Opera de meeste, en met InternetExplorer iets er tussen in. Maar anderen hebben juist weer andere ervaringen. Dus ik zou zeggen: probeer voor jezelf een beetje uit, welke browser het best bij dit forum past.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atari

Gelukkig dan ben ik niet de enigste die dat heeft :)
Ik zelf gebruik Firefox maar ik stap over in de loop van de week op Chrome, omdat Firefox blokkeert veel dingen of loopt erg vaak vast. En ik hoor heel wat mensen die lovend zijn over Chrome dus ga ik die straks laten draaien naast
Internet Explore, Egde en Firefox dan kan ik kiezen welke de beste is!

In iedere geval bedankt voor u reactie!

Koffie

Vaak krijgen we op het mailadres dat de mods gebruiken voor dit forum ook een automatisch mailtje waarin gemeld wordt dat er problemen zijn, op het mometn dat het forum down is. Ik vermoed dus dat het niet aan je browser ligt. Maar goed, ik weet er weinig tot niets van, dus wie weet kraam ik onzin uit. ;)
Ik vind het zelf iig hartstikke irritant, maar we kunnen er niets aan doen. Meestal duurt het maar eventjes en is het forum snel weer bereikbaar, maar soms moet je even geduld hebben.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Je kraamt geen onzin uit hoor Koffie  ;D
De problemen spelen zich af op de server, dus welke browser je gebruikt is niet relevant. Er lijken wel verschillende ervaringen te zijn met verschillende browsers maar vanuit de techniek kan ik die niet verklaren.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

En het is momenteel echt drama met die databasefouten zeg! :(
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Atari

Ja! dat bedoelde ik met me post haha  :schater:
Maar ja zoals er al werd gezegd even geduld en hij is er weer!