Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Quota overschreden!

Gestart door Jovi_Hobbes, september 07, 2006, 06:57:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

De blauwe kleurtjes blijven nog wel hangen  :'(
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Ja, bij mij ook (dat heb ik nog nooit gehad  :-\  )

Citaat van: ChibiFirli op november 03, 2006, 07:08:33 PM
[Ik ga waarschijnlijk vannacht een poging ondernemen het forum te verplaatsen van server en dan zien we nog wel verder.

Chibi, doe je wel voorzichtig?  :D
Verder bedankt voor de uitleg, nu snap ik het en maak me minder zorgen. Vanmiddag schrok ik me een hoetje  :o
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Als we Chibi toch niet hadden!  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Citaat van: ChibiFirli op november 03, 2006, 07:08:33 PM
Ok, ff korte verklaring. We zitten op een server samen met nog een aantal andere aven forums, meestal net dat ietsje groter. En de smf-software is meestal up to date (toch binnen een week ;D). Als de andere forums overbelast zijn (of iemand daar vindt het interessant om een erg inefficient script te runnen...), dan gaan wij mee tenonder. Dus inderdaad, uw suggestie van een eigen webserver is een mogelijkheid. Tot juli-augustus kan ik zorgen voor "gratis" hosting (10 euro per jaar, studentenvoordeeltje ;D), daarna ben ik spijtig genoeg van plan af te studeren.

Mijn excuses voor het ongemak, maar je bent gewoon op een gigantisch slecht moment gekomen, toen ongeveer de hele server overbelast was (heel aven lag plat) voor onbekende redenen.

Ik ga waarschijnlijk vannacht een poging ondernemen het forum te verplaatsen van server en dan zien we nog wel verder.

Hoi Chibi,
Dank voor je werk en je inzet ! Wanneer de kosten het punt zijn, kan ik ook wel financieel bijdragen voor een andere hosting..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

#80
Oh, wat lief, Peter  :knuffel:

Ik denk dat we op den duur over dit soort dingen na moeten gaan denken. Of je het wilt of niet, alles kost geld :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

ChibiFirli

#81
Citaat van: Stev op november 03, 2006, 10:47:53 PM
Chibi, doe je wel voorzichtig?  :D
Verder bedankt voor de uitleg, nu snap ik het en maak me minder zorgen. Vanmiddag schrok ik me een hoetje  :o
Uiteraard doe ik voorzichtig ;) (naja, ik kom gewoonweg niet aan dit forum, op alles kopieren na. Het ergste wat ik mis kan doen is men eigen server-dingetje in de war sturen zodat de mensjes daar boos op me worden ;D)

Trouwens mijn excuses om dingen als dit niet eerder uit te leggen. Ik heb zo de neiging te denken dat mensen meer weten als mij, maar dat is niet altijd het geval.

Niet te vergeten, moesten we zelf voor hosting moeten zorgen... maak je daar niet al te veel zorgen over :). We hebben geen duur ding zoals een dedicated server ofzo nodig, wss zijn we met iets van 10 euro per maand (of minder) al vrij goed gesteld. Om dat uit te zoeken zou ik ergens statistieken moeten kunnen verzamelen over ons bandbreedte en CPU-verbruik. Maar ik schat het niet al te hoog in. Als voorbeeld, het gehele nederlandstalige forum, met alle attachments, avatars, smilies, de database, enz neemt nog geen 20MB in :P.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

petra1963

20 MB ? Dat valt hard mee, ja !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Tempesta

Het is nu 14:38u, en de forumtijd staat op 22:38u ;).

Sismo

#84
We lopen voor op de tijd! Toch trendsetters  ;D ?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Ik denk dat Chibi het niet de moeite vindt om aan te passen. Straks zitten we weer terug bij AVEN  ::)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Och ja, dat is waar ook. Er waren toch al berichtjes verdwenen ook, dus een tijdsafwijking is dan ook geen groot probleem. Ik doe gewoon net alsof ik weer in de VS zit, dat was ongeveer hetzelfde tijdsverschil :schater:.