Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onzeker

Gestart door marisje, februari 21, 2016, 01:58:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marisje

Hoi mensen,

Ik moet even iets kwijt,  hopelijk herkent iemand dit.
Of kan iemand mij advies geven.

Nu ongeveer twee maanden date ik met een jongen die demi-seksueel is. Hij weet dat ik Aseksueel ben en ook geen seks wil.
Hier hebben we het ook uitgebreid over gehad omdat we niet willen dat het later een punt word.

Nu merk ik de laatste tijd dat ik steeds meer onzeker word.
Ik merk dat hij me steeds meer wil aanraken en bijvoorbeeld uitgebreid wil tongzoenen .
Zelf vind ik het heerlijk om met iemand op de bank te zitten lekker tegen elkaar.  een kus en knuffel delen,  maar meer  merk ik vind ik simpelweg niet prettig.

Vanavond hadden we een avondje bij mijn beste vriendin en haar vriend gehad.  Hij had nog geen vrienden van mij ontmoet dus ik vond dat wel spannend. Uiteindelijk heb ik me de hele avond onzeker gevoeld.
Mijn beste vriendin is nogal plakkerig met haar vriend . Veel kussen en aanraken,  waar ik geen problemen mee heb overgens.  Maar ik merkte dat mijn date ook meer aan me wilde zitten en ik hield em wat op afstand.  Vannacht liep hij me naar huis en vroeg of hij kon blijven slapen.  Ook dit heb afgehouden.  Er was rijkelijk alcohol gevloeid en dan weet ik gewoon niet hoe mensen zijn.

Ik voel me onzeker omdat ik bang ben dat ik hem niet kan geven wat hij wil.  Dus meer intimiteit.  voel me onzeker omdat ik dan mijn beste vriendin en haar vriend zo close zie en hem daarnaar zie kijken.

Een heel verhaal ik weet het.  Maar het moest er gewoon meteen uit.   :'(
Do not hide yourself in regret,
Just love yourself as he said
I'm on the right track,
baby I was born this way

Dutchamoeba

Hallo Marisje,

Citaat van: marisje op februari 21, 2016, 01:58:04 AM
Nu merk ik de laatste tijd dat ik steeds meer onzeker word.
Ik merk dat hij me steeds meer wil aanraken en bijvoorbeeld uitgebreid wil tongzoenen .
Zelf vind ik het heerlijk om met iemand op de bank te zitten lekker tegen elkaar.  een kus en knuffel delen,  maar meer  merk ik vind ik simpelweg niet prettig.
Ik denk dat het belangrijk is om je vriend het bovenstaande te laten weten. Dan weet hij hoe je je voelt, en zou hij daar rekening mee kunnen houden door bijv. niet meer te tongzoenen, maar 'gewoon' te kussen. Mijn vriend, die ook aseksueel is, vindt tongzoenen ook fijn en deed dat dan ook met mij. Inmiddels doet hij dat niet meer, omdat hij weet dat ik daar nou niet echt van genieten kan...

marisje

Dutchamoeba, dank voor je reactie.
Je hebt ook helemaal gelijk,  ik moet het ook delen met hem. Voel me af en toe alleen net zo een zeurpiet  :P

Soms twijfel ik ook gewoon heel erg of ik me aan hem vasthoud omdat ik eindelijk iemand gevonden heb die als demi-sexueel een beetje weet hoe ik me kan voelen. Of dat  ik hem echt leuk vind, :bloos:  mijn gevoelens zijn een beetje een puinhoop haha.  Het is een lieve jongen dat zeker wel. 

Ik zal met hem een gesprek moeten hebben ieder geval  :)
Do not hide yourself in regret,
Just love yourself as he said
I'm on the right track,
baby I was born this way

Tempesta

Citaat van: marisje op februari 21, 2016, 10:36:32 AM
Soms twijfel ik ook gewoon heel erg of ik me aan hem vasthoud omdat ik eindelijk iemand gevonden heb die als demi-sexueel een beetje weet hoe ik me kan voelen. Of dat  ik hem echt leuk vind, :bloos: 

Dat klinkt bekend... Alsof je nergens anders over mag "zeuren" omdat je eindelijk iemand hebt gevonden die jouw op (a)seksueel vlak enigszins tegemoet kan komen. Uiteindelijk kan niemand je gedachten lezen, dus zul je er over moeten praten, iets dat ik zelf altijd behoorlijk confronterend heb gevonden en het liefst niet deed maar wat dan wel had gemoeten.
Succes met het doorwerken van je gevoelens, en met het gesprek :knuffel:.

marisje

Dank je Tempesta!
En inderdaad ik word er al nerveus van als ik denk aan het gesprek haha. 
Do not hide yourself in regret,
Just love yourself as he said
I'm on the right track,
baby I was born this way

Koffie

Toch denk ik dat dat het beste is wat je kunt doen, het gesprek aangaan, anders denkt hij misschien dat je bedoelt dat je door afstandelijk te doen niet meer zo veel van hem houdt. En jij wilt vooral duidelijk hebben dat je bepaalde dingen niet hoeft, dat je grenzen worden gerespecteerd. Wat je over hem vertelt klinkt wel als iemand die daarvoor open kan staan.

Misschien helpt het ook om voor jezelf duidelijk te krijgen wat je nu echt voor hem voelt. Misschien neem je nu in jezelf wel afstand omdat je bang bent dat je dingen moet die je niet wilt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ace89

Vanaf het begin compleet open zijn is veruit het beste. Het eerste gesprek is misschien een beetje ongemakkelijk, maar na een of twee keer weet je al niet meer beter en gooi je er zo alles uit wat je kwijt wilt. Simpelweg erover praten neemt al een heleboel spanning weg :)
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

marisje

Hi allemaal,  :ange:

Gesprek gehad met hem.
Het werd inderdaad zoals hier al voorspeld een ongemakkelijk gesprek.  Kwamen bij hem ook dingen naar boven.
Hij benoemde al dat hij soms toch bepaalde intimiteit mist. Heb hem wel aangegeven dat ik dat kan begrijpen.  Maar dat het voor hem erg belangrijk is dat hij goed nadenkt wat hij wil.

Dus ja dit krijgt nog wel een staartje zoals ze dan zeggen haha.

Dank jullie allemaal voor de tips!   
Do not hide yourself in regret,
Just love yourself as he said
I'm on the right track,
baby I was born this way