Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Oud maar leergierig

Gestart door Arvi, maart 10, 2016, 06:56:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arvi

Hallo
In de ogen van velen ben ik al oud, maar ik voel me nog jong van geest en ben nog zeer leergierig. Maar de laatste tijd vraag ik me toch steeds meer af waar bij mij het probleem rond seksualiteit vandaan komt, is het  genetisch bepaalt of is het een gevolg van een zeer traumatische jeugd en pubertijd? Ik ben vanaf mijn jongste jeugd tot ver in de pubertijd onder andere seksueel misbruikt door mijn vader en broer en ik had een moeder die het allemaal wel goed vond. Later ben ik een keer verkracht door een vreemde man in een park. Maar nu na jaren van therapie waaronder traumaverwerking en waarin ik het verleden achter me heb kunnen laten moet ik nog steeds niets hebben van seks. Ik ben wel getrouwd geweest, maar dat was omdat het zo hoorde en kinderen hoorden daar ook bij en ja om kinderen te kunnen krijgen moest ik dus seks hebben, maar ik was er emotioneel nooit bij. Mijn partner, die alweer twintig jaar geen deel meer van mijn leven uitmaakt, was autistisch en had ook weinig op met aanraken en aangeraakt worden, dus veel seks hebben we niet gehad, gelukkig. Er is een tijd geweest dat ik dacht dat ik geen seks wilde omdat ik misschien wel lesbisch zou kunnen zijn, dus ook dat heb ik geprobeerd, maar ook dat was geen succes en vandaar dat ik nu dus denk dat ik misschien wel aseksueel ben. Zeker weten doe ik het echter ook niet, want nogmaals het kan psychisch zijn, maar aan de andere kant vind ik het heerlijk om alleen te wonen en een relatie wil ik helemaal niet. Veel liever trek ik op met mijn vriendinnen, want daar kan ik mee knuffelen zonder dat ze iets seksueels van me willen terwijl mannen toch met je de trap op willen naar de slaapkamer en daar moet ik dus echt niet aan denken. Ik vind seks smerig, zoenen smerig, de geur van sperma en condooms smerig, maar ben ik dan aseksueel? Ik weet het dus gewoon niet, maar wil het wel weten!
Wie zichzelf kent is sterk, maar wie zichzelf accepteert is onoverwinnelijk!

AceVentura

Hoi Arvi, welkom op het forum,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitgebreide verhaal, erg vervelend wat je allemaal is overkomen.
Citeer
Ik vind seks smerig, zoenen smerig, de geur van sperma en condooms smerig, maar ben ik dan aseksueel?
Aseksueel zijn betekend dat je geen seksuele aantrekking naar anderen ervaart, dat je bijvoorbeeld niet die drive hebt van iemand zien en denken "daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten", ten minste, als je dan iets anders bedoeld dan letterlijk een beschuitje eten  ;D  De punten die je hier noemt zijn op zich niet relevant voor het labeltje aseksueel.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hallo Arvi,
Er zijn veel verhandelingen over de vraag wat de 'oorzaak' kan zijn van aseksualiteit, of wat juist geen oorzaak kan zijn. Op het forum gaan wij er van uit dat aseksualiteit een geaardheid  is, net als bijvoorbeeld bi- of homoseksualiteit. Waarmee de vraag naar 'oorzaak' vervalt.
Wat je vertelt is verschrikkelijk. Ik kan me voorstellen dat je door deze ervaringen een levenslange afkeer hebt van seks.
Maar één van onze uitgangspunten is, dat je zelf bepaalt of je jezelf aseksueel wilt noemen, dat bepalen wij niet (wij zijn ook maar amateurs  :D ).

Je bent hoe dan ook welkom op het forum - aseksueel of niet.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Het kan een hele zoektocht zijn. Het een sluit het ander niet uit, je kunt aseksueel zijn en een extra afkeer hebben vanwege je ervaringen. Ik denk dat het er uiteindelijk om gaat waar je je in je hart het meest mee verwant voelt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Willem

Dag beste Arvi ,
CiteerVeel liever trek ik op met mijn vriendinnen, want daar kan ik mee knuffelen zonder dat ze iets seksueels van me willen...
Je verhaal staat hier nu dus een jaar, maar intussen zal je waarschijnlijk wel tot het besef gekomen zijn, dat mannen waar je mee kan knuffelen zonder dat ze iets seksueels willen (omdat ze het zélf ook helemaal niet willen), echt OOK bestaan ! Wij zijn hier, om zo te zeggen  :wave: 
Is dat niet iets om blij van te worden ?   :knuffel:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner