Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gezocht voor Trouw: maagden op latere leeftijd (m/v) voor anonieme productie

Gestart door saskia_trouw, maart 11, 2016, 10:48:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

saskia_trouw

Goedemorgen allemaal,

Als schrijvend fotografe werk voor de weekendbijlage van Trouw aan een (respectvol, niet-sensatiebelust en anoniem) verhaal over maagdelijkheid op iets oudere leeftijd (zeg 30+, al luistert het niet heel nauw). Ik heb daarover inmiddels enkele mensen gesproken en het greep me aan hoe zeer dat onderwerp zich nog altijd in de taboesfeer bevindt. Alsof er niet heel veel mensen zijn die 'ut' om allerlei uiteenlopende redenen nog nooit hebben gedaan, en alsof er dan ook iets mis zou zijn met je.

Ik zou het verhaal uit verschillende perspectieven willen vertellen: mensen bij wie het er tot hun verdriet nog niet van is gekomen, maar ook mensen die er niet zo veel behoefte aan hebben. En zo kwam ik op dit forum terecht.

Ik begrijp dat asekualiteit en maagdeljkheid per se niet samenvallen, maar mocht zich onder jullie iemand bevinden bij wie dat wel het geval is, en er eens met mij over van gedachte wil wisselen: heel graag!

Als verhalend fotograaf vind ik het nou eenmaal fijn een beetje tegen taboes aan te schoppen en dingen bespreekbaar te maken voor mensen. Mensen die er voor zichzelf erg mee tobben, ondervinden op die manier wellicht toch enige steun, kan ik me zo voorstellen.

En nogmaals: alles is dus anoniem en onherkenbaar, en je hebt ik alles inspraak. Er wordt niets gepubliceerd wat jij niet wilt. Als je contact opneemt, laat ik je een voorbeeld zien van hoe je een foto toch ook onherkenbaar kunt maken. :-)

Meer info op: http://www.zazquia.nl/blog/virgo/mensen-gezocht-voor-project-over-maagdelijkheid/.

Dank jullie voor jullie tijd!

Saskia Aukema
www.zazquia.nl
saskia@zazquia.nl
06-38712551

Koffie

Ik val niet in de doelgroep, ik was moeder op mijn 30e. ;) Maar ik hoop dat er mensen zijn die wel mee kunnen/willen werken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

saskia_trouw

Ah, nee, dan gaat het over, haha, maar dank voor je positieve reactie. Leuk. :-)

AceVentura

Ik val wel binnen de doelgroep en wat je schrijft over je werkwijze geeft mij wel vertrouwen.
Kan je wat meer vertellen over wat je precies wil ? en hoe je te werk gaat ? Dan doel ik op locatie, reizen, enz.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

saskia_trouw

Hai Ace Ventura,

Dank voor je leuke bericht!

Hoe ik eigenlijk altijd te werk ga, is dat ik eerst langskom voor een gesprek, zodat we elkaar leren kennen. Als je me daarna niet leuk vindt, of het is toch wat anders dan je dacht, dan doen we het gewoon niet. En zo wel, werk ik het gesprek uit tot een interview. En dan kom ik de keer erna langs voor de foto (of jij bij mij in mijn huiskamerstudio in Amsterdam).

(En dan hoop ik altijd dat mensen ergens wonen op een plek die goed bereikbaar is met het OV want een auto heb ik niet, maar dat komt altijd wel goed.)
Mocht je geïnteresseerd zijn: je kunt me altijd een mailtje sturen, dan schrijf ik nog iets meer over de persoonlijke achtergrond van het project en een voorbeeldfoto.

Ik hoop dat je ervoor voelt. Ik heb echt veel zin om er iets moois van te maken met z'n allen!

Saskia Aukema
www.zazquia.nl
saskia@zazquia.nl
06-38712551

Edewecht

Hallo Saskia,
We hebben al even kontakt gehad via mailaven, maar ook hier nog even: dank je voor je belangstelling en sukses met je oproep!
(Verder val ik buiten de doelgroep...)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

saskia_trouw


Lacey

Klinkt goed, als het af is, zou ik het graag lezen!

Helaas val ik ook uit buiten de doelgroep...

saskia_trouw

Wat fijn om alle positieve reacties te lezen. Dank voor alle support. Als het af is - en dat kan even duren - dan laat ik het hier zeker weten!
Saskia

saskia_trouw

Citaat van: Fairy op maart 13, 2016, 05:07:06 PM
Ik ben in mijn jongere jaren erg bang geweest om altijd maagd te blijven en altijd alleen te blijven. Ik voelde me abnormaal en onzeker. Daarom ben ik, tot mijn grote verdriet, geen maagd meer. Daar heb ik nu, jaren te laat, nog elke dag heel veel spijt van.

Het zou mooi zijn als door jouw artikel maagd-zijn wat normaler wordt gevonden; als er meer mensen zijn die gaan beseffen dat seks helemaal niet per se moet.
Dat je niet abnormaal bent als je maagd bent en wilt blijven.

Misschien had het mij wel minder onzeker gemaakt, toen, als ik een dergelijk artikel had gelezen. Misschien had ik dan niet per se geen maagd meer willen zijn.
Dat zal ik natuurlijk nooit weten.

Maar misschien is er wel iemand die, bij het lezen van je verhaal, besluit dat het oké is om maagd te zijn; al is het er maar eentje. Daarom hoop ik dat je mensen vindt die mee willen werken, en wens ik je veel succes!

Fairy, ik ben erg geraakt door je verhaal. Bedankt dat je het wilde delen. Het motiveert me extra om er iets moois van te maken, waar hopelijk mensen zoals de vroegere jij iets aan hebben.
Sterkte met de verwerking van die onaangename ervaring!
Saskia

Edewecht

Citaat van: Fairy op maart 14, 2016, 04:54:57 PM

(Overigens is het helaas niet bij 1 ervaring gebleven, maar heb ik jarenlang gedacht dat seks 'normaal was' en 'erbij hoorde' en dat ik seksueel actief moest zijn. :()


Dit is herkenbaar voor veel aseksuelen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

saskia_trouw

Wat moet een forum als dit dan een ontdekking zijn na zo'n periode.
Goed dat dit bestaat.
Saskia

Koffie

Zeker weten. Hier binnen komen en met eigen ogen zien dat je niet de enige bent. Gewoon kunnen vertellen dat je geen behoefte hebt om seks te hebben, zonder dat je gebielige opmerkingen krijgt.  Dat vond ik erg prettig!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lacey

Citaat van: saskia_trouw op maart 15, 2016, 12:00:43 PM
Wat moet een forum als dit dan een ontdekking zijn na zo'n periode.
Goed dat dit bestaat.

Volgens mij is iedere ace die dit forum ontdekt het hier helemaal mee eens, ongeacht wat de ervaringen zijn van die persoon.

Heb je hier trouwens al iemand gevonden die meewerkt?

saskia_trouw