Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat voor interesses hebben jullie.

Gestart door Anoniem2275, april 14, 2016, 09:17:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anoniem2275

Ik vroeg me af bij wat voor community's jullie zitten. Zijn er hier; Gamers, 9gaggers, Furries, Bronies, otaku, weet ik wat je nog meer kan bedenken. Ik ben erg nieuwsgierig. Ik zelf ben voornamelijk een gamer, ben actief op 9gag en Youtube.

Ik wou dat ik dit wat langer kan maken, maar ik ben nou eenmaal iemand van weinig woorden  ;D.

Groeten, [moet-nog-een-nickname-bedenken].  :cake:

(als dit misplaatst is, zeg het dan ff. Dankje! :D)
If you think you've lost, remember you'll always have an ace up your sleeve.

Char

Haha ik houd van gamen, 9gag,  manga en anime :) Voor de rest zit ik ook best vaak op youtube, vooral naar gamekanalen te kijken zoals game theorie, en ben ik dol op fantasy boeken lezen.

Atari

Ik ben een gamer een retro gamer wel te verstaan :), kijk regelmatig op Youtube naar game muziek, of ik zoek oude commercials op van games of van iets anders. Vooral zoek ik naar japanse Nintendo Commercials die zijn top. Of ik zoek oude Atari boem geluidjes op  :schater:
Ik was vroeger actief op Youtube met mijn eigen Nintendo muziek Soundtrack kanaal, maar was vergeten voor 1 video copyright er bij te zetten van Nintendo en dat heeft mij toen neer gehaald, dat is nu zo'n 6 jaar geleden. Toen nooit meer gedaan :P

Je mag me straks uitleggen wat 9gaggers en weabos zijn want ik weet echt niet wat dat zijn xD ben dan wel 22 maar heb meer interesse in oudere dingen... ben niet zo op nieuwere dingen heb niet eens een goed werkende telefoon en weet niet eens waar die is xD
Furries ken ik wel, en Bronies zijn geloof ik oudere mannen/jongens die van My Little Pony houden right?

Ohja en over games gesproken ik speel meer Super Nintendo en NES games want die zijn echt top en de best.
De naam Atari is meer van omdat ik dat boem geluidje zo vet vind hihi  ;)

Volgens mij ben ik een soort van Hippie of zo dat ik veel dingen niet weet van de tijd van nu  :schater:

Char

Hi,  Weabos wordt ongeveer alleen op 9gag gebruikt dus ik snap dat je het niet kent :D het is een woord voor mensen die van anime/manga houden maar meestal woord het niet erg aardig gebruikt. Ik heb er zelf geen problemen mee maar sommige mensen wel.
Verder is 9gag gewoon de site www.9gag.com en daarop staan grappen en dingen die mensen posten I guess. (Het grootste gedeelte van de posts is best saai).

Nintendo games zijn wel echt leuk maar ik ben vooral fan van de ds spellen, maar ik heb ook niet veel van de echt oude games gespeeld.

Atari

Ah ha, ja dan klopt het wel dat ik er niets van weet ;) Ik kijk meestal niet op dat soort sites. Kijk wel heel soms op Dorkly kijk daar alleen de Videos van Mario die vind ik altijd super :3
9gag, zit me zusje volgens mij wel eens op de kijken of in iedere geval die geeft soms zo'n foto een like op Facebook.
Zelf ben ik niet met Anime bezig, als Pokémon onder Anime valt? Dan keek ik dat vroeger nu ook niet meer weet niet eens waar het omdraait :P


DS spel ik soms nog op, vooral Pokémon. dat is altijd leuk om naar terug te gaan :).

Tempesta

9gag is heerlijk om je tijd mee te verspillen. Deadline in aantocht? Eerst "even" 9gaggen ;D.

hobbitscones

Van opgenoemde dingen, zou ik zeggen gamers.

Ik ben ook wel actief in het YouTube kijken, en dan ook echt de YouTubers, niet zozeer willekeurige filmpjes.
Ik ben ook een zware seriekijker wanneer het kan, en mijn Pathé abonnement verklapt dat ik een film liefhebber ben. Ik kijk echter niet elk genre. Fantasie en horror trekken mij het meest.
Ik gebruik ook Tumblr veel, maar helaas is er veel negatieve associatie met die website. Ik zit er meer op voor de mooie plaatjes/gifs en grappige tekst berichtjes.

Maar ja, games en series vatten mij als persoon wel samen, haha.

Citaat van: Char op april 14, 2016, 11:06:33 PM
Hi,  Weabos wordt ongeveer alleen op 9gag gebruikt dus ik snap dat je het niet kent :D het is een woord voor mensen die van anime/manga houden maar meestal woord het niet erg aardig gebruikt. Ik heb er zelf geen problemen mee maar sommige mensen wel.
Incorrect, de term weeaboo wordt al heel lang gebruikt. De informatie klopt wel, het wordt gebruikt voor fans van anime/manga, maar dan op een beledigende manier.

Anoniem2275

Citaat van: hobbitscones op april 15, 2016, 07:14:59 AM
maar dan op een beledigende manier.
Ik had niet door dat het beledigend gebruikt wordt, excuses. Welke term wordt er dan gebruikt voor Anime/Manga fans?
If you think you've lost, remember you'll always have an ace up your sleeve.

Ria

Ben niet zo,n gamer,en zit meer op facebook en forums

Munstre Charming

Citaat van: Anoniem2275 op april 15, 2016, 07:47:43 AM
Citaat van: hobbitscones op april 15, 2016, 07:14:59 AM
maar dan op een beledigende manier.
Ik had niet door dat het beledigend gebruikt wordt, excuses. Welke term wordt er dan gebruikt voor Anime/Manga fans?

Otaku is een beter woord om te gebruiken, volgens mij is het het Japanse woord voor fan.
Sommige otaku worden liever geen weabo genoemd, omdat het volgens hun meer verwijst naar mensen die hun eigen cultuur achter zich willen laten en over willen stappen op de Japanse cultuur. Over het algemeen is daar niks erg aan, maar vaak hebben deze weabo's een vertekend en geromantiseerd beeld van de Japanse cultuur (waardoor hun claim dat ze authentieke Japanse cultuur nastreven als een soort belediging voor de eigenlijke Japanse cultuur kan worden gezien.)

en ja, ik ben een verschrikkelijke otaku, maar ik wordt niet gewelddadig als je me weabo noemt!  :P
Of course I'm in love!


....With my fictional husbando, cause he's so darn perfect!!!!!!!!!

Atari

Nou noem mij dan maar Retro Hippie want de rest begrijp er allemaal niks van  :schater:

SaxiePhone


Edewecht

AVEN is het enige forum waar ik uberhaupt aan deelneem. Verder doe ik niet aan social media. Enzo.

Saaie man hè.  :D :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

hobbitscones

Citaat van: Munstre Charming op april 15, 2016, 04:47:34 PM
Citaat van: Anoniem2275 op april 15, 2016, 07:47:43 AM
Citaat van: hobbitscones op april 15, 2016, 07:14:59 AM
maar dan op een beledigende manier.
Ik had niet door dat het beledigend gebruikt wordt, excuses. Welke term wordt er dan gebruikt voor Anime/Manga fans?

Otaku is een beter woord om te gebruiken, volgens mij is het het Japanse woord voor fan.
Sommige otaku worden liever geen weabo genoemd, omdat het volgens hun meer verwijst naar mensen die hun eigen cultuur achter zich willen laten en over willen stappen op de Japanse cultuur. Over het algemeen is daar niks erg aan, maar vaak hebben deze weabo's een vertekend en geromantiseerd beeld van de Japanse cultuur (waardoor hun claim dat ze authentieke Japanse cultuur nastreven als een soort belediging voor de eigenlijke Japanse cultuur kan worden gezien.)

en ja, ik ben een verschrikkelijke otaku, maar ik wordt niet gewelddadig als je me weabo noemt!  :P
Ha, ik was dit net aan het antwoorden.

Otaku werd in elk geval vroeger veel gebruikt (toen ik nog een jonge tiener was), maar de definitie volgens internet blijkt wel wat anders. Toch ben ik van mening dat otaku het woord is voor de anime/manga fans. Ik noem ze eigenlijk nooit bij groep terms, maar gewoon anime fans. :P

Maar weeaboo wordt echt wel op negatieve manieren uitgesproken door mensen, daarom zei ik dat het op een beledigende manier bedoeld was (en inderdaad vaak naar mensen toegegooid die een te geromantiseerde beeld van Japanse cultuur hebben, vooral gebaseerd op juist alleen anime). Ach, als otaku snap jij ook wel hoe weeaboo vaak bedoeld is. Wordt het woord tegenwoordig echt als weabo getypt? Ik ben nog altijd bekend met weeaboo.

Voor mij stopt de anime wel bij Digimon, haha. Maar dan heb ik het wel over iets waar ik dus actief fan van ben. Tenzij de 3D animatieserie "Miraculous Ladybug" in de categorie valt, gezien ze deze serie eerst als anime wilden maken (het heeft daarom nog wel erge anime eigenschappen, zoals de manier waarop het meisje hopeloos verliefd is op een jongen, en natuurlijk de typische Sailor Moon-esque transformaties in elke aflevering).

Munstre Charming

Citaat van: hobbitscones op april 16, 2016, 09:26:32 AM
Citaat van: Munstre Charming op april 15, 2016, 04:47:34 PM
Citaat van: Anoniem2275 op april 15, 2016, 07:47:43 AM
Citaat van: hobbitscones op april 15, 2016, 07:14:59 AM


Otaku is een beter woord om te gebruiken, volgens mij is het het Japanse woord voor fan.
Sommige otaku worden liever geen weabo genoemd, omdat het volgens hun meer verwijst naar mensen die hun eigen cultuur achter zich willen laten en over willen stappen op de Japanse cultuur. Over het algemeen is daar niks erg aan, maar vaak hebben deze weabo's een vertekend en geromantiseerd beeld van de Japanse cultuur (waardoor hun claim dat ze authentieke Japanse cultuur nastreven als een soort belediging voor de eigenlijke Japanse cultuur kan worden gezien.)

en ja, ik ben een verschrikkelijke otaku, maar ik wordt niet gewelddadig als je me weabo noemt!  :P
Ha, ik was dit net aan het antwoorden.

Otaku werd in elk geval vroeger veel gebruikt (toen ik nog een jonge tiener was), maar de definitie volgens internet blijkt wel wat anders. Toch ben ik van mening dat otaku het woord is voor de anime/manga fans. Ik noem ze eigenlijk nooit bij groep terms, maar gewoon anime fans. :P

Maar weeaboo wordt echt wel op negatieve manieren uitgesproken door mensen, daarom zei ik dat het op een beledigende manier bedoeld was (en inderdaad vaak naar mensen toegegooid die een te geromantiseerde beeld van Japanse cultuur hebben, vooral gebaseerd op juist alleen anime). Ach, als otaku snap jij ook wel hoe weeaboo vaak bedoeld is. Wordt het woord tegenwoordig echt als weabo getypt? Ik ben nog altijd bekend met weeaboo.

Voor mij stopt de anime wel bij Digimon, haha. Maar dan heb ik het wel over iets waar ik dus actief fan van ben. Tenzij de 3D animatieserie "Miraculous Ladybug" in de categorie valt, gezien ze deze serie eerst als anime wilden maken (het heeft daarom nog wel erge anime eigenschappen, zoals de manier waarop het meisje hopeloos verliefd is op een jongen, en natuurlijk de typische Sailor Moon-esque transformaties in elke aflevering).

Het woord wordt inderdaad nog als weeabo geschreven, ik spelde het gewoon fout.  :P
Ik kan begrijpen dat er twijfels zijn over het anime wel of niet zijn van 'Miraculous Ladybug', dat is ook zo met de youtube 3D serie 'RWBY', die ik leuk vind.
sommigen omschrijven het wel als anime, terwijl anderen dat juist weer beledigend vinden naar de Japanse anime toe.
Zelf maak ik me er niet druk over. ;)
Of course I'm in love!


....With my fictional husbando, cause he's so darn perfect!!!!!!!!!