Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

"Today was perfect, let's not ruin it."

Gestart door OnsenTamago, mei 12, 2016, 11:27:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OnsenTamago

Sommigen die mij kennen, weten dat ik een verslaving heb. Namelijk Italiaans ijs. En dan Italiaans ijs van mijn favoriete ijssalon, waar ik iedere week kom.
En om te voorkomen dat ik over kom als een junkie die professionele hulp nodig heeft, neem ik altijd iemand anders mee.
Dit is in de loop der jaren uitgegroeid tot mijn befaamde 'ijsdates'.

Maar om nou 3 uur in de auto of de trein te zitten om ergens een ijsje te gaan eten, heb ik er nog allerlei dingen omheen verzonnen: de IJsdateXL, de Ultra IJsdate en de Deluxe IJsdate zijn zo geboren.

Enfin, stel je de volgende zonnige dag voor:
Ik haal met mijn gemotoriseerde bankstel X op van het station. Dan rijden we naar de ijssalon voor een ijsje.
Daarna rijden we heerlijk met de wind in het gezicht door de heuvels ("ik wist niet dat we bergen in Nederland hebben, het lijkt hier wel het buitenland"), over de dijk naar een meertje om te zonnen/zwemmen en een stokbroodje met bresaola & tuinkruidenkaas van een lokaal kaasboertje weg te spoelen met rosé, terwijl we discussieren over de diepere dingen des levens (maar meestal literatuur/anime/Game of Thrones/manga).
Zo tegen een schilderachtige zonsondergang rijden we weer door de heuvels richting mijn favoriete pizzaria om daar een paar pizza's op te halen die we bij mij thuis onder het genot van een film (ik heb een zwak voor chickflicks en lgbtq films) verorberen.
Als er nog een gaatje over is komt in de tweede helft van de film vanzelf een Ben&Jerry's te voorschijn (hoewel ik ook zeer te spreken ben over AH Huismerk Tiramisu ijs, en Hertog Brownie ijs).
En dan is het al laat, de film voorbij, dus met een een druk op de knop gaat mijn breedbeeldmediacenter(tm) uit, en trek ik mijn helft van de deken over mij heen, en zeg: "Welterusten, vandaag was leuk, verheug je op het bourgondische ontbijt morgen".

Maar vervolgens kruipt X tegen me aan. En ze fluistert: "Weet je wat deze dag nóg leuker zou maken?".

Waarop ik dan zeg: "Deze dag is perfect, wees vooral tevreden".

Meestal (nee, ik lieg, zeg maar soms) laten ze het daar dan bij. Maar soms komen er dan ook van die argumenten, zoals, maar niet gelimiteerd tot:

X: "Maar jij zei dat ik vandaag een leuke dag zou hebben."
Ik: "Dat was het toch ook? Wat we vandaag hebben gedaan is toch oneindig leuker dan Gefriemel Onder De Deken?"

Of.

X: "Maar we liggen in een tweepersoonsbed, dan is dat toch de bedoeling?"
Ik: "We liggen in een tweepersoonsbed omdat mijn breedbeeldmediacenter(tm) in mijn slaapkamer staat, en jij bezwoer dat jij immuun bent voor mijn gesnurk, anders had ik de slaapbank ingericht."

Of.

X: "Maar jij hebt me lekker gemaakt met dat naaktstrand."
Ik: "Toen ik vertelde dat ik naturistisch ben, zei jij dat je ook graag streeploos bruin wilde worden. Verder weet je dat ik zeer allergisch ben voor onbeschaafde jeugd en zwerfvuil. Tevens heeft naturisme niets met seks te maken."

Maar vooral de volgende (en nu moet ik waarschuwen niets drinkbaars in de mond te hebben, computers en vloeistof gaan zo slecht samen) takes the proverbial cake:
X: "Ik ben vandaag 3 uur onderweg geweest, en bij Onooglijkdorp had er iemand een rijdende trein een kusje gegeven, dus we moesten verder met de bus, die overvol zat, vol zwetende mensen, het rook naar natte hond, dus ik ga niet naar huis voor ik minstens twee keer ben klaargekomen!"

Zucht.

hobbitscones

Ik dacht eerst, "leuk, een verhaal over ijs."

Maar jakkes, vervelend zulke reacties. Hier is een digitale  :knuffel:  want meer kan ik helaas niet bieden; ik ben niet de beste met woorden. De laatste opmerking is echt wel erg. Dat iemand dat echt heeft gezegd... ik zou me rot schamen, aseksueel of niet. Niemand zou dat iemand moeten veroorloven om wat voor omstandigheid ook.

Koffie

Zulke reacties zijn enorm vervelend. Die laatste is domweg grof en bot, die verdient het een ijsje in haar gezicht geduwd te krijgen bij wijze van spreken. Tijd om flink af te koelen.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Messifan25

Citaat van: hobbitscones op mei 12, 2016, 11:32:18 PM
Ik dacht eerst, "leuk, een verhaal over ijs."
Ja dat dacht ik ook meteen, maar wat een stomme reacties zeg  :-[ Wel leuk/origineel concept, de ijsdates   :pinguin:

Dark_Lord_

Hier is nog een potentiële reactie die je op die X had kunnen geven: "Dat komt mooi uit, want klaarkomen hoeft niet per se met zijn tweeën. Daar is het toilet. Gebruik mijn Wifi maar om met je telefoon een leuke video op te zoeken en ga lekker zelf je gang maar. Zolang ik het maar niet hoef te zien. Oh, en als je klaar bent graag wel de zooi opruimen."

Maar inderdaad. Wel jammer dat bij veel mensen weer om één ding lijkt te draaien.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

AceVentura

Vervelend dat je die reacties hebt gehad   :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

OnsenTamago

Citaat van: Messifan25 op mei 13, 2016, 07:41:04 PM
Wel leuk/origineel concept, de ijsdates   :pinguin:

Yupyup.. Prachtige omgeving. Lekker eten. IJs. Je zou toch denken dat dat allemaal zaken zijn die bij de meeste mensen hoger op de ranglijst staan dan batserij.

Citaat van: Dark_Lord_ op mei 13, 2016, 08:35:07 PM
Hier is nog een potentiële reactie die je op die X had kunnen geven: "Dat komt mooi uit, want klaarkomen hoeft niet per se met zijn tweeën. Daar is het toilet. Gebruik mijn Wifi maar om met je telefoon een leuke video op te zoeken en ga lekker zelf je gang maar. Zolang ik het maar niet hoef te zien. Oh, en als je klaar bent graag wel de zooi opruimen."

Oh, zo'n response heb ik ook klaar hoor: "Zie je die kist daar? Daar zit een Hitachi Magic Wand (tm) in. Stopcontact is daar. Yaoi-manga staan in de linker boekenkast in de huiskamer, derde schap. Knock yourself out. Vergeet 'm niet schoon te maken voor de volgende."

Koffie

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je iemand mee naar bed neemt om daar TV te kijken, dat verwarrend kan werken. Dus dan zou ik dat van te voren duidelijk maken.

Ooit bleef ik een keer logeren bij een jongen. Ik was toen zelf begin 20. Toen heb ik ook van te voren gezegd: Met slapen bedoel ik letterlijk slapen, in mijn eigen bed of op de bank of zo.
Het kan maar duidelijk wezen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

OnsenTamago

Citaat van: Koffie op mei 14, 2016, 01:02:53 PM
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je iemand mee naar bed neemt om daar TV te kijken, dat verwarrend kan werken. Dus dan zou ik dat van te voren duidelijk maken.

Ooit bleef ik een keer logeren bij een jongen. Ik was toen zelf begin 20. Toen heb ik ook van te voren gezegd: Met slapen bedoel ik letterlijk slapen, in mijn eigen bed of op de bank of zo.
Het kan maar duidelijk wezen. :)

Ook daar heb ik aan gedacht, alleen:
- Als ik expliciet erbij zeg: "Deze date is alleeeen voor fun dingen die gegarandeerd geen uitzicht hebben op sex" willen sommige dames nog wel eens denken: "Hij bedoelt eigenlijk te zeggen: dit is een challenge, give me your best shot!".
- Bepaalde implicaties (zij is getrouwd, en kent mij redelijk goed; of we zijn collega's; of zij is de vriendin van mijn beste vriend/vriendin) waarvan je redelijkerwijs zou denken dat dit niet moet leiden tot Vloeistofuitwisseling, blijken ineens heel anders te werken.

Koffie

Nee, maar iemand meenemen naar bed, dat gaat wel een stapje verder dan iemand meevragen om ergens ijs te gaan eten, lijkt mij. :)

Net als met logeren. Het kan zijn dat iemand dan denkt dat ik hard to get speel, of weet ik 't wat, maar dan heb ik het in elk geval wel van te voren duidelijk gezegd. Als iemand dat denkt dat ik spelletjes speel, tja dat kan, maar dan heb ik in elk geval mijn best gedaan om geen valse verwachtingen te wekken.

De jongen destijds dacht inderdaad dat ik hard to get speelde en die merkte dus dat ik gewoon niet in zijn bed ging liggen. Die heeft toen een matras moeten regelen ergens.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

OnsenTamago

Citaat van: Koffie op mei 14, 2016, 04:32:09 PM
Nee, maar iemand meenemen naar bed, dat gaat wel een stapje verder dan iemand meevragen om ergens ijs te gaan eten, lijkt mij. :)

Net als met logeren. Het kan zijn dat iemand dan denkt dat ik hard to get speel, of weet ik 't wat, maar dan heb ik het in elk geval wel van te voren duidelijk gezegd. Als iemand dat denkt dat ik spelletjes speel, tja dat kan, maar dan heb ik in elk geval mijn best gedaan om geen valse verwachtingen te wekken.

Klopt, klopt. Maar bij dit soort ijsdates is het ook vaak: "je komt van ver, je kunt er een meerdaagstripje van maken, als je wil" en vooral ook "ik heb een heerlijke slaapbank, die kan ik je van harte aanraden, want ik snurk nogal".

Tsja, met z'n tweeën een bed delen heb ik eigenlijk nooit problemen in gezien. Een bed is toch vooral om te slapen en lui te zijn, je kunt best in bed liggen zonder dat er Batserijen van moeten komen. Plus dat films/series kijken vanuit bed gewoon superchill is ;D (paar kussens tegen de achterkant zodat je een beetje rechtop zit, en gaan), en het nog chiller als het niet erg is als je halverwege de film in slaap sukkelt (want daarna moet je weer helemaal wakker worden, opstaan, en naar je eigen bed wandelen).

Sowieso, ik heb het altijd al vrij normaal gevonden om samen in een bed te slapen zonder dat je een relatie hebt of iets dat daarop moet lijken.

(ik kan het nog erger vertellen, een van mijn beste vriendinnen (mijn semi-huisgenote, volgens mijn echtgenoot) en ik zijn het zo gewend dat we samen slapen, dat die keer dat haar vriend en mijn vriend ook logeerden, zij respectievelijk op de slaapbank en het luchtbed in de huiskamer moesten slapen.. het was pas toen haar vriend ons erop wees (mijn vriend weet niet anders dan dat hij op de slaapbank ligt als zij ook logeert) dat deze gewoonte door anderen als 'apart' beschouwd kan worden)

hobbitscones

Ik zie Koffie's punt wel in, als een date eindigt met een bed, denkt men aan seks. Al zie ik het voor me dat ik hetzelfde zou doen hoor, gewoon lekker series kijken in bed, kussentje in de rug, gezellig. Ik deel ook vaak mijn bed met vrienden, maar ja, dit is meestal niet resultaat van een date, dus is de sfeer sowieso anders natuurlijk. Is het geen "date" date, maar het waren al vrienden waarmee je een ijsje ging halen, dan vind ik het wel weer vreemd dat er zo gereageerd wordt. Het ligt aan de situatie.

Date of niet, ik vind nog steeds niet elke opmerking acceptabel, maar ik zie nu wel beter in waar het vandaan komt. :(

Koffie

Nee, ik zie mezelf dat echt niet doen. Het lijkt me logisch dat mensen dan meer verwachten. Het is toch wat anders dan dat je elkaar kent en met bekenden in een bed gaat slapen, dat is een heel andere context.

Ik heb het trouwens ook wel gehad met een vriendin, die nogal erg op seks gericht was. Ze was niet bi (zei ze), maar ook met vrouwen deed ze het wel. Dus op een dag zou ze bij mij logeren, en dat mag best bij mij in bed hoor. Ook toen heb ik tevoren duidelijk gemaakt: met slapen bedoel ik slapen. Ze was een beetje teleurgesteld merkte ik, maar het laat dan in elk geval niet open dat ik wat anders ga doen, dan slapen. We hebben lekker geslapen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie