Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

25 juni 14:00, Madurodam en Queer aan Zee

Gestart door AceVentura, juni 04, 2016, 01:34:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Hierbij de aankonidiging voor een uitje naar Madorudam gecombineerd met de borrel van Queer aan Zee.
De weken vliegen voorbij dus hopelijk is het nog vroeg genoeg voor wie eventueel wat moet regelen om mee te kunnen.

Wat gaan we doen:
- Tussen 13:30 en 14:00 verzamelen we op het George Maduroplein (zie kaart) bij Madurodam, http://www.madurodam.nl/
- Als we daar uit zijn gekeken gaan we naar de Queer aan Zee borrel in eetcafe De Maatschappij, https://queeraanzee.wordpress.com
Uiteraard ben je vrij om alleen bij Madurodam of alleen bij de borrel aan te sluiten.

Hoe kom je bij Madurodam:
Auto: De route naar Madurodam is te vinden op de website, het is wel betaald parkeren (7,50 per dag).
OV: Tram 9 komt zowel op Den Haag HS als Den Haag CS, als je richting Scheveningen Noorderstrand neemt kom je vanzelf bij halte Madurodam.

Hoe kom je bij de Queer aan Zee borrel:
Auto:
Als je je navigatie instelt op de kruising Kompasstraat en Hooggaarstraat kom je in een gebied waar het vrij parkeren is. Als dit bezet is kan je het best bij parkeerterrein Noordelijk havenhoofd gaan staan ( http://www.parkeren-denhaag.nl/parkeerterrein-noordelijk-havenhoofd ) . Dit is per uur niet de goedkoopste plek, maar door het dagtarief van 15,70 wel gunstiger als je langer blijft.
Als de parkeergelegenheid bij Madorudam ook na sluiting van het park toegankelijk blijft adviseer ik om je auto daar te laten en met OV naar Scheveningen te gaan.

OV:
Vanuit Madurodam kan je het best tram 9 verder nemen tot aan halte Kurhaus, vanaf daar is het ongeveer 25 minuten wandelen maar ondanks dat nog steeds sneller dan de andere routes :)
Als je uit de tram komt loop dan door de palacestraat langs het Kurhaus en ga daarna linksaf de boulevard op. Loop nu een hele tijd rechtdoor, je komt oa. langs sealife. Als je net langs een strandtent met de naam "Veronica" bent splitst de boulevard zich en gaat het linker deel wat omhoog, daar moet je heen. Eenmaal boven zie je op een gegeven moment een beeld van een scheveningse dame, steek hier de weg over en loop weer naar beneden. Na enige tijd kom je eerst de oude kerk tegen en even later aan de rechter kant eetcafe De maatschappij.
Ga je alleen naar de borrel en niet naar Madurodam neem dan vanaf Den Haag HS tram 11 richting Scheveningen Haven - Strand, het eindpunt (halte Strandweg) ligt vlakbij het eetcafe. Als je de tram uit komt loop je de trap naar beneden en ga je links. Als je bij de oude kerk bent ga je rechts. Na enige tijd zie je eetcafe De Maatschappij aan de rechter kant.

Op de kaart:
Madurodam: http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.09954/4.29763
Tramhalte Kurhaus en de palacestraat: http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.11347/4.28252
Tramhalte Strandweg en eetcafe De Maatschappij: http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.10610/4.27222
Gebied met gratis parkeren in scheveningen: http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.10280/4.27006

Contact
Als je wil kunnen bellen omdat je wat later bent of iets niet kan vinden dan kan dat. PM me voor m'n nummer.

Laat in dit topic even weten of je komt, dan voorkomen we onnodig wachten tot de groep compleet is.
Mocht ik nog info vergeten zijn dan hoor ik het graag  ;D

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Sergio

Ik zou hier wel bij willen zijn !
Of ik mee ga naar de borrel weet ik nog even niet, ik neem aan dat ik dit ook op de dag zelf kan aangeven ?




AceVentura

Dat is geen probleem. Ik wil voornamelijk voor Madurodam weten wie er komen zodat ik weet wanneer de groep compleet is. De borrel is sowieso vrije in- en uitloop dus dan hoeven we ook niet op elkaar te wachten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Voor zo ver ik nu kan inschatten, ben ik erbij om 13.30 uur. Mocht ik anders besluiten, dan meld ik dat!

Citaat van: AceVentura op juni 04, 2016, 01:34:01 PM

Mocht ik nog info vergeten zijn dan hoor ik het graag


Tram: De vorige keer dat ik bij de borrel was, kon ik een veel rechtstreeksere tram terug nemen naar CS. (Lijn 11 via HS lijkt me toch wel een omweg.) Dat is dezelfde lijn 9 als AceVentura noemt. Daarentegen is het inderdaad wat langer lopen van de tram naar de borrel.

Parkeren: voor wie van ver komt: je kunt ook -gratis- parkeren bij de P+R van Zoetermeer of van Zoetermeer Oost, en dan 't laatste stukkie met de trein. Zo doe ik het tenminste altijd, als ik uit de provincie naar de Grote Stad ga...  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor de aanvullingen Edewecht. Ik ga niet heel vaak met OV en neem vaak aan dat je de keuze hebt voor HS of CS, maar dat is niet altijd het geval volgens mij.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Het hangt er van af waar je vandaan komt. Kom je uit de richting Utrecht, dan kom je vanzelf op CS, en moet je weer apart overstappen voor HS.
Kom je uit de richting Delft/Rotterdam of  Leiden/Amsterdam, dan is zowel CS als HS een optie. Maarrr  :P ... niet alle noord-zuid-treinen stoppen in CS.

(Kunt u het nog volgen?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

* AceVentura vind treinen maar ingewikkelde dingen  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jan H

Leuke bijeenkomst, ik zou graag gaan maar kan helaas de 25e niet, dus tot de volgende keer!

AceVentura

Helaas Jan H, hopelijk volgende keer beter.

Voor wie deze dag via Den Haag CS reist en een paar minuten over heeft: Vlakbij het station ligt sinds kort een regenboogzebrapad  :cheerleader:
Het nieuwsbericht over de officiële onthulling: http://cochaaglanden.nl/algemeen/officiele-onthulling-haags-regenboogzebrapad-10-juni-2016/
Op de kaart is het hier: http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.08319/4.32530
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

aeronaut

Citaat van: Edewecht op juni 05, 2016, 07:52:27 AM
Het hangt er van af waar je vandaan komt. Kom je uit de richting Utrecht, dan kom je vanzelf op CS, en moet je weer apart overstappen voor HS.
Kom je uit de richting Delft/Rotterdam of  Leiden/Amsterdam, dan is zowel CS als HS een optie. Maarrr  :P ... niet alle noord-zuid-treinen stoppen in CS.

(Kunt u het nog volgen?)
Citaat van: AceVentura op juni 05, 2016, 08:20:43 AM
* AceVentura vind treinen maar ingewikkelde dingen  ;D

Zo moeilijk is het niet hoor ;D
Treinen die Den Haag als eindpunt hebben, stoppen op CS. CS is namelijk enkel een eind/beginpunt-station, alle sporen lopen hier dood. Treinen die langs Den Haag komen, maar het niet als eindpunt hebben, stoppen op HS. Als je dat als uitgangspunt neemt komt het goed :P

(ik kom overigens niet op de meeting, maar wel met enige regelmaat op Den Haag CS ;D)

AceVentura

Dat klinkt zelfs een soort van logisch Aeronaut, bedankt voor de toelichting.  :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Tjee Aeronaut, deze logika had ik zelf ook nog niet gezien  :schater: .  En dat terwijl ik vroeger het spoorboekje zo ongeveer uit m'n hoofd kende (dwz alle lijnen, alle plaatsen, en de tijden in grote lijnen  :gek: )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Over ongeveer een week is het alweer zo ver. Tot nu toe zijn we met z'n drieën, zijn er nog meer geïnteresseerden ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

monochrome

Ik kan helaas dat weekend niet, dus hopelijk tot een volgende keer :)
If you are not here, there is no meaning at all.
Warm days and new meetings; everything is just junk, all I want is you.
Fate is such a terribly fragile thing.

If we meet again, I will give you this ring.
Someday if we meet again, I will not leave you. Ever.