Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Status van AVEN

Gestart door AceVentura, juni 09, 2016, 07:55:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Ik weet niet in hoeverre het invloed heeft op onze activiteiten meer ik kwam net dit bericht tegen op het Engelstalige forum:
http://www.asexuality.org/en/topic/140364-announcement-of-avens-incorporation/
Kort samengevat: AVEN is nu officieel een (letterlijk vertaald) "niet-gouvernementele organisatie zonder winstoogmerk" wat ik voor het gemak maar even voor mezelf vertaal als "Stichting"  ;D

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Gefeliciteerd AceVentura met dit mijlpaaltje  ;)

Ik zal het bericht nog's rustig lezen op een ander moment - met m'n huistuinenkeuken-engels kost me dat nu iets te veel aandacht.

Een enkele kanttekening: AVEN is 'incorporated as a non-for-profit..' enz door de staat New York. maar omdat AVEN wereldwijd aktief is in veel talen, heb ook ik geen idee in hoeverre dit invloed heeft op ons (BE en NL), aan de andere kant van het wereldbolletje.

Wat ik ook interessant vind is dat er een linkje staat waardoor ik wat van m'n geld kwijt kan. Ik ben blij met en dankbaar voor dit forum, en graag doe ik op deze manier iets terug. Want ik vroeg me al langere tijd af hoe dit allemaal gefinancierd wordt: de webruimte, de software...

Ik wou maar zeggen:
mensen, wij boffen maar dat dit allemaal gratis ter beschikking wordt gesteld aan ons Nederlandertjes en Belgjes, en dat zonder advertenties, cookies en shit.  :D :klap:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atari

Mooi!! Gefeliciteerd!!  :D

Koffie

@Edewecht: In het Engelstalige artikel staat waar je je geld kwijt kunt. Ik heb alleen ook geen idee of de Nederlandse afdeling daar wat aan heeft, maar we hangen aan de Amerikaanse site, dus waarschijnlijk wel, in elk geval een beetje.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ja, dat had ik wel begrepen  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

aeronaut

Zoals ik het begrijp, is AVEN volgens de Amerikaanse wet nu een "non-profit NGO", wat betekent dat het nu legaal mogelijk is om geld te doneren aan AVEN, zonder dat ze daar belasting over hoeven te betalen. Met dat geld willen ze onder andere de servers stabieler maken, en omdat de Nederlandse website op dezelfde servers staat, wordt deze dan uiteraard ook stabieler zodat de website iets minder vaak eruit ligt.

Voor de rest heeft het denk ik geen directe gevolgen, hoewel ik vermoed dat het door zo'n legale constructie wel lastiger zou worden om een Nederlandse tak van AVEN als stichting o.i.d. te laten registreren in Nederland, omdat de Nederlandse tak (en alle overige anderstalige AVEN-websites) nu waarschijnlijk ook onder de Amerikaanse stichting valt. Maar ik heb geen verstand van rechten, dus ik heb geen idee hoe dat allemaal precies in elkaar zit.

AceVentura

Ik vermoed ook niet dat het direct gevolgen zal hebben, toch heb ik voor de zekerheid even een mail met die vraag naar info@asexuality.org gestuurd.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Dus eigenlijk alleen maar positief nieuws...  ...begrijp ik?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik denk het wel, maar wacht voor de zekerheid even het antwoord af.

Overigens ...
Citaat van: Edewecht op juni 09, 2016, 08:35:19 PM
Gefeliciteerd AceVentura met dit mijlpaaltje  ;)
Uiteraard mag je me feliciteren maar ik heb geen aandeel gehad in het realiseren hiervan  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juni 10, 2016, 07:53:11 PM

Uiteraard mag je me feliciteren maar ik heb geen aandeel gehad in het realiseren hiervan  ;D


Nee. Maar met verjaardagen gaat hetzelfde op :schater: .  (seksuele gedachte...)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Edewecht op juni 10, 2016, 09:12:14 PM
Nee. Maar met verjaardagen gaat hetzelfde op :schater: .  (seksuele gedachte...)
:schater: Zal dat misschien de reden zijn waarom ik mijn verjaardag ook niet vier ?  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler