Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

I need a hug :(

Gestart door Ace89, juli 20, 2017, 09:20:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

Ik heb mijn aro ace zijn volledig geaccepteerd en voel me er goed bij. Dit ben ik! Maar ik heb toch regelmatig dat ik behoorlijk verdrietig raak om niks eigenlijk. Nu ben ik er eindelijk achter wat er scheelt: ik heb simpelweg knuffels nodig. Dat ik aro ace ben wil niet zeggen dat ik geen genegenheid en steun nodig heb. Ik heb lieve vrienden en familie (die verder weg woont), maar een snelle omhelzing is niet hetzelfde als even lekker op de bank/in bed kruipen. Sterke armen om je heen, een borst om tegenaan te liggen en te kletsen/huilen/lachen, waar je ook behoefte aan hebt. Iemand die er voor je is en voor wie jij er kunt zijn. Ik hoef niet persee constant iemand om me heen, maar zo af en toe... Ik wil niet zeggen dat ik eenzaam ben, ik kan prima alleen zijn, maar ik mis die genegenheid. Ik heb het nodig, maar ik kan het niet vinden.  :78:

Sorry, dat moest er even uit.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Memalon

Snap ik helemaal, iedereen heeft wel eens een knuffel of simpelweg nabijheid van een ander nodig. Voor nu een virtuele knuffel dan?!  :knuffel:

Koffie

Ja dat begrijp ik. En ook dat is een vorm van eenzaamheid. Het zou fijn zijn iemand te vinden waarbij aan de behoefte wordt voldaan, maar inderdaad, erg moeilijk te vinden als je aseksueel bent.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

yuki

Lieve Nikkinda,

Ik herken me daar zo in. Daar kan ik af en toe ook heel verdrietig om zijn. En je hoeft zeker geen sorry te zeggen dat dat er even uit moest. Ik vind het juist fijn om te lezen dat ik ook daarin niet de enige ben, maakt toch iets minder alleen. juist dapper van je dat je dat deelt. van mij ook een hele dikke  :knuffel:.

Liefs, Annemieke.  :wave:

Edewecht

Van mij ook. :knuffel:

Herkenbaar wat je schrijft, Nikkinda. Ik heb dit opgelost door een laagje eelt hier en daar. Dus doe mij maar niet na...

En toch kan ik soms onverwacht heel gevoelig zijn :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

 :knuffel: of zullen we er meteen een group-hug van maken ?  :grouphug:

Wel herkenbaar. Ook mensen die ineens anders reageren op dit gebied nadat je over aseksualiteit hebt verteld,terwijl dat uiteraard los staat van elkaar.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Tijloboy

Weet wat je bedoeld. Dat onbegrepen gevoel is nou eenmaal iritant. Dat je heel voorzichtig de mensen moet uitzoeken waar je je hart kunt luchten zonder rare opmerkingen te krijgen van ontwetende. Struggles. 
Hugs  :knuffel:

Tempesta

:grouphug:

Heel herkenbaar. Ik heb het altijd een rare tegenstelling gevonden: enerzijds houd ik er absoluut niet van om lang aangeraakt te worden, anderzijds heb ik heel soms toch die behoefte om tegen iemand aan te kruipen, arm om mij heen, een stevige knuffel. Doordat ik bijna iedereen op (fysieke) afstand houd, heb ik best weinig fysiek contact.


Koffie

Ik heb die behoefte wel, maar heel beperkt. D.w.z. ik ben heel selectief. Ik heb bv. absoluut niet de behoefte om met een vriendin te knuffelen. Een knuffel bij begroeting en afscheid, maar tegen elkaar aan zitten op de bank of zo, ik zie er het nut niet van in. Ik heb een poosje een vriendin gehad die dat wilde en die moet ik aangekeken hebben met de meest verstomde blik ooit. ;)

Mijn kinderen knuffel ik regelmatig, maar dat is vooral een gevende knuffel, geen ontvangende. Mijn kat moet het ook vaak ontgelden, tot wederzijds genoegen, maar dat is natuurlijk heel anders dan met een mens.

Knuffelen, kroelen, etc. is voor mij iets wat me alleen boeit in een partnerrelatie. Ik was heel aanhankelijk wat dat betreft, zo lang het gevaar van vroeger of later wordt er meer verwacht' niet te groot werd. En ik mis dat echt behoorlijk. Juist op momenten dat ik me ergens niet lekker over voel zou ik het fijn vinden als dat er was. Zo goed en zo kwaad als het gaat probeer ik me er bij neer te leggen dat ik het zonder moet stellen.

Overigens is het in een partnerrelatie ook maar net de vraag of je partner diezelfde behoefte heeft en natuurlijk zit je met het (a)seksuele stuk.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Willem

Kort :
ik ben een totaal knuffelmonster.  ;D ;D ;D
Hou van héél lang durende, zeer krachtige knuffels en ook van opgepakt worden.
:ange:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Atlantis

Citaat van: Nikkinda op juli 20, 2017, 09:20:41 AM
Ik heb mijn aro ace zijn volledig geaccepteerd en voel me er goed bij. Dit ben ik! Maar ik heb toch regelmatig dat ik behoorlijk verdrietig raak om niks eigenlijk. Nu ben ik er eindelijk achter wat er scheelt: ik heb simpelweg knuffels nodig. Dat ik aro ace ben wil niet zeggen dat ik geen genegenheid en steun nodig heb. Ik heb lieve vrienden en familie (die verder weg woont), maar een snelle omhelzing is niet hetzelfde als even lekker op de bank/in bed kruipen. Sterke armen om je heen, een borst om tegenaan te liggen en te kletsen/huilen/lachen, waar je ook behoefte aan hebt. Iemand die er voor je is en voor wie jij er kunt zijn. Ik hoef niet persee constant iemand om me heen, maar zo af en toe... Ik wil niet zeggen dat ik eenzaam ben, ik kan prima alleen zijn, maar ik mis die genegenheid. Ik heb het nodig, maar ik kan het niet vinden.?  :78:

Sorry, dat moest er even uit.

Lieve Nikkinda, vandaag heb ik precies zo'n dag!!! Kan alleen maar zeggen dat ik dit gevoel begrijp en zelf ook sterk heb.... Dit topic is wel van even geleden maar ,voor mij helaas,  erg actueel  :knuffel: :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...


Ace89

Enorm dikke knuffel, Atlantis  :knuffel:
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Atlantis

Dank jullie wel lieverds  :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...