Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

waarom altijd dat geplaag!

Gestart door Silver, juli 06, 2016, 07:43:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silver

bij gebrek aan een beter titel.

Geplaag, gezaag.....hoe je het wil noemen. mensen hier rondom me (bitter weinig zijn t er nog maar goed) vragen continu of ik nog niemand heb gevonden :s
een er van gaat zelfs zo ver dat ie mij praktisch elke dag uithoort over sex: hij kan niet geloven dat ik nog NOOIT sex heb gehad (ben 31 :p), gelooft ook niet dat het me niks kan schelen.
Waar houd ie zen eigen mee bezig??? serieus hebben mensen echt niks beters te doen dan zich vragen te stellen over mijn sexleven? wat overigens niet bestaat maar kom.
Moet ik echt tot in detail gaan uitleggen WAAROM ik niet mee doe aan heel die sex onzin? Hallo das toch prive dacht ik.......maar goed hier hebben ze blijkbaar een heel andere visie van wat privacy betekend O-o
(ze lopen hier bv in en uit de badkamer terwijl er iemand een grote boodschap zit te doen? of met zen allen in de badkamer als er 1 in de douche zit en 1 in bad? ok t mag dan ene gezin zijn, maar men zus of broer, zelfs al had ik kinderen die moeten echt niet binnenvallen als ik in de badkamer ben ze, maar ja ieder zen ding zeker)

Of dan zedde een film aan t zien (met weer dien ene gast), komen er naakte (of half) vrouwen of mannen in beeld, zegt hij: ik zou toch wel eens willen weten met wie jij in bed zou duiken  ???, erm watte? me niemand natuurlijk!
ik zal volgende keer antwoorden: mezelf!  :rollol: is zien wat ie dan zegt :p

Ik heb nooit gezegd dat ik aseksueel ben, alleen dat het me niet interreseert en dat er meer is in t leven dan sex sex sex Maar dan NOG blijven ze bezig, ze maken er al grapjes over :s ik word dat MOE.
Mijn leven, mijn lijf! ik doe ermee wat ik wil.

oh dan dan nog t ergste, als ik eens geld nodig heb (wat vaak is door verbouwingen) dan zeggen ze: misschien moete uzelf verkopen, massages gaan geven, verdient veel ze, dan heb ik zin om ze een klap in t gezicht te geven, zoiets zeg je toch nie!!!
ik dacht dat ik bij mensen was gaan wonen die meer snapten.................heb ik me heel erg lelijk vergist :s
*I am the one and only me! :p*

Dutchamoeba

#1
Dat was voor mij een bekend probleem, siltriarts! (Was, omdat ik nu een [aseksuele] partner heb.) Voor veel mensen is seks dermate belangrijk, dat ze zich niet voor kunnen stellen dat je geen seks hebt/niet geinteresseerd bent in seks.

Het enige wat ik in jouw situatie kon doen was zeggen dat ik die vragen beu was, dat het inderdaad prive is. Heb je die mensen wel eens uitgehoord over hun seksleven? Wat ik zou willen weten: geven die dan gewoon antwoord, of vinden ze die vragen ook te ver gaan?

Silver

ik denk niet dat ik dat WIL weten :p ik bedoel, t gaat hier over mijn zus, ik wil niet elke keer ik haar zie rare beelden door mijn kop zien  :rollol:.
Maar zal dat bij haar man wel doen, als ie nog eens iets vraagt dan keer ik de vraag gewoon om :p
*I am the one and only me! :p*

Robocop

Zelfde gehad op mijn werk, een collega vroeg me toen bijna iedere week van heb je nou al seks gehad (Hij zei het anders natuurlijk maar dat zet ik hier niet neer.)
Hij kon het ook niet geloven, dat zo'n leuke gozer als mij nog niet eens een meid in bed had gehad. Je krijg dan natuurlijk die geruchten op het werk. Oh die is gay joh, kijkt hij eigenlijk wel naar borsten? Dat soort dingetjes.
Moest elke dag met die meneer werken want ik zat in de zelfde ploeg   :banghead:

Ben zelf nooit open geweest ook over waar ik op val, niemand weet het. Zelfs me ouders volgens mij niet. Val gewoon op vrouwen. Maar nooit over gepraat.

Maar mensen blijven vervelend. Voor veel mensen is seks een symbool als je het niet gedaan hebt, of je doet het niet meer ben je een vreemde vogel uit een andere nest.
Ik zou zeggen trek je er niets van aan, Ken jou het ballen.. misschien doen ze het zelf wel te weinig en gaan ze het af reageren op iemand anders haha..

Seks blijf erg belangrijk in de wereld. en mensen doen ook alles voor seks, wat dacht je met werken? zullen heus wel wat vrouwen en mannen zijn die seks hebben met de baas om hoger op te komen terwijl hun echtgenoot of vriend/in thuis zit die nergens van af weet leuke gedachten zou ik zeggen.  :geezer:


Silver

ge word dat gewoon moe om altijd maar "iets" te moeten verzinnen op onnozele vragen, als er mij iemand vraagt waarom ik nog geen lief heb: oh gewoon nog niemand tegen gekomen.
En dan beginnen ze met: dan moete meer zoeken. Wat ik ook zeg, er komt altijd een 2de of zelfs 3de vraag die nogal gevoelig liggen of de ander zelfs niks aangaat. Ik wete nie meer wat ik moet verzinnen om het al bij de eerste vraag af te kappen, dat de ander zoiets heeft van: oei ik vraag al niks meer.
Misschien moet ik volgende keer eens antwoorden: omdat ik een wel heel speciaal dekseltje zoekn, daarom ben ik nog alleen!
Mja ik hoor ze dan al vragen: wat is een speciaal dekseltje?
En dan ik: da zijn uw zaken nie!
Zou ik het zo eens doen? als ik het durf, word ik misschien weer onbeschoft genoemd of met het verkeerde been uit ben gestapt en dan word gegarandeerd weer een andere keer over verder geluld.
*I am the one and only me! :p*

Dutchamoeba

Je zou het kunnen overwegen. Zolang je netjes blijft in je woordkeuze en je stem niet te veel verheft, staat niemand in zijn/haar recht om je onbeschoft te noemen o.i.d...

Tijloboy

Heb laatst ook op werk gezegd dat er meer is dan seks op de wereld  toen werd ik toch erg uitgelachen dammit. Wat op aven word geaccepteerd kan blijkbaar heel anders vallen in de echte wereld helaas. 

Tot slot. Wat siltriarts zei ook herkenbaar.

"waarom ik nog geen lief heb"

als ik voor elke keer dat mensen mij dat vragen een euro krijgen ga ik luxieus op vakantie xd

Fricai

Hey siltriarts! Ik kan niet afleiden uit je bericht wat hun intenties nou zijn... Misschien hebben ze wel respect/waardering voor je, en vinden ze het gewoon een leuk ondewerp om grappen over te maken. En om je over te plagen, wellicht snappen ze niet dat je dat irritant vindt?

Natuurlijk kan het ook met een meer negatieve insteek zijn. Het gebeurt helaas maar al te vaak dat mensen 'buiten de groep vallen' omdat ze anders zijn. Als je anders bent, ben je een makkelijk doelwit om over te roddelen, om belachelijk te maken. Leuk is anders, maar uitzonderlijk is het niet.

Als je expliciet duidelijk hebt gemaakt dat je bepaalde vragen of opmerkingen niet op prijs stelt, en huisgenoten gaan er bewust over door, is dat wel erg flauw.  :-\

Willem

Hallo silver,
Je laatste paragraaf van je oorspronkelijk bericht, bevat de énige oplossing die grove mensen wél begrijpen : die klap in hun gezicht. Eigenlijk zou ik je aanraden om dat te doen...
Woorden begrijpen ze sowiezo niet !
>:D
Wij bereiken NIETS door lief te zijn. Een grens trekken op scherp contronterende wijze, is wat laag-EQ volk nodig heeft om eindelijk iets te begrijpen van privacy (en aanverwante zaken).
Ik heb zelf nog nooit enig probleem gehad met mensen die, laten we maar zeggen, een "betere opvoeding" genoten hebben. Die kennen alle grenzen vanuit hun opvoedingspatroon. En dat staat dan totaal los van hun eigen verschillend privé-leven. Ook "gemiddeld" sexuele mensen zijn in staat om iedereen te respecteren. Het verschil zit m' in hun opvoeding, niet in hun sexualiteit...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Danoontje

De laatste tijd steeds als ik op kantoor kom (werk nu in de thuiszorg) gaat het over sex. Ik hoef niet van mijn collega's te weten dat ze op hun 14e actief werden... Laatst namen ze mij mee in hun discussie over sex en toen heb ik gereageerd met: nu ga je er vanuit dat ik sex heb. En toen werden ze stil en zijn ze van onderwerp veranderd. Ergens wel een beetje jammer want ik had het eigenlijk wel interessant gevonden als ze hadden doorgevraagd.

Happy

Citaat van: Danoontje op september 30, 2018, 09:43:56 PM
toen heb ik gereageerd met: nu ga je er vanuit dat ik sex heb.

Wat een goede reactie van jou! Eigenlijk best wel apart dat iedereen ervan uitgaat dat iedereen sex heeft alsof het een natuurlijke behoefte zoals eten en drinken is...

Danoontje

Citaat van: Happy op september 30, 2018, 09:52:25 PM
Citaat van: Danoontje op september 30, 2018, 09:43:56 PM
toen heb ik gereageerd met: nu ga je er vanuit dat ik sex heb.

Wat een goede reactie van jou! Eigenlijk best wel apart dat iedereen ervan uitgaat dat iedereen sex heeft alsof het een natuurlijke behoefte zoals eten en drinken is...

Ik was eigenlijk wel een beetje trots op mezelf  :ange: al dat geouwehoer over sex... Ik zou liever lekker recepten uitwisselen tijdens de pauze! Je kunt er in elk geval vanuit gaan dat iedereen moet eten en dat niemand zich dan ongemakkelijk voelt.

Overigens moet ik bekennen dat ik alle lieve ouwe vrouwtjes in de wijk heel goed reageerden toen ik vertelde dat ik geen vriend heb :schater: dat wilden ze natuurlijk allemaal heel graag weten en ze hebben wel bewondering voor een onafhankelijke meid  :o

AceVentura

Citaat van: Danoontje op september 30, 2018, 10:45:48 PM
Ik was eigenlijk wel een beetje trots op mezelf?  :ange: al dat geouwehoer over sex... Ik zou liever lekker recepten uitwisselen tijdens de pauze! Je kunt er in elk geval vanuit gaan dat iedereen moet eten en dat niemand zich dan ongemakkelijk voelt.
En daar mag je ook terecht trots op zijn hoor :klap: in sommige kringen is het inderdaad een veel voorkomend onderwerp ::)

En als ik dan toch een beetje moeilijk mag doen: Ik denk dat er geen enkel onderwerp te bedenken is waar niemand zich ongemakkelijk bij voelt. Ook iets simpels als eten geeft bij sommige mensen problemen (denk aan anorexia en andere eetproblemen). Het beste wat je kan doen is aangeven dat iets voor jou een ongemakkelijk onderwerp is als dat onderwerp voorbij komt, en dat heb je op jouw geheel eigen wijze gedaan  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler