Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

artikel van Juul op RTL nieuws

Gestart door Jan H, juli 29, 2016, 07:03:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan H

Ha mensen,

Hier nog een link naar een artikel van een aseksuele vrouw die hierover open verteld op RTL Nieuws.
Zelf vind ik het een supergoed artikel. En de moeite om door te lezen waard.
http://www.rtlnieuws.nl/gezin/juul-36-aseksueel-ik-heb-het-geprobeerd-maar-was-doodongelukkig

Hartelijke groet,
Jan

Edewecht

Goed artikel! En Juul zo 'open en bloot' met foto op de website, dat is lef!
Heel goed, Juul!  :visibility: :visibility: :visibility:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Bedankt voor het delen van het artikel, Jan H!

En alle lof voor Juul! :visibility: :visibility: :visibility:

Koffie

Dank voor het delen. :)
En heel goed dat het op RTL onder de aandacht komt op deze manier. Dat bereikt een grote groep mensen lijkt mij. :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Bah, wat een kut reacties op Facebook. Word ik echt boos van, en dan wens ik ze soms de ergste dingen toe..  :-X
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Citaat van: Briggy op juli 29, 2016, 11:45:54 PM

Word ik echt boos van, en dan wens ik ze soms de ergste dingen toe..  :-X


Niet doen...  :-\  want dat schiet ook niet op...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Ace89

Het artikel is super, en Juul wat ben jij een dapper en prachtig mens. Veel reacties zijn inderdaad om van te kotsen, wat een apen. Maar zoveel mogelijk herrie maken dat zij wel 'normaal' zijn en de ander de grond in trappen om dat nog eens kracht bij te zetten. Juul, ondanks al dat vuil, wie weet heb je een paar mensen bereikt die al jaren worstelen en zich in jouw verhaal herkennen.  :klap:
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

AceVentura

Wat een goed artikel  :cheerleader:  Well done Juul  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Sommige comments zijn weer ten hemel schreiend. Alleen al daarom heb ik bewondering voor Juul.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Intel

Net gelezen via RTL Nieuws lees, nooit wat via RTL Nieuws vind het nieuws wat de NOS geeft beter.

Maar kwam het tegen via Facebook, echt die reacties misselijk makkend.. Denk dat dat de grootse reden is waarom ik geen aansluiting vind bij mensen als je ziet hoe men weer reageert echt verschrikkelijk.

Vind der erg dapper, dat ze ook met foto en al staat :) vooral het stukje: "Niet meer interessant voor mannen" vind ik echt erg. Dan zie je hoe mensen direct zijn en reageren omdat men weer niet weet hoe ze er mee om moeten gaan.

Ga het zo weer opnieuw lezen, vind er erg veel aansluiting bij. Las ook dat ze hier steun vond zit ze hier dan ook? want dan heb ik der gemist :P

Hoop dat het nu wat meer onder de aandacht komt, maar toch zie je dat er op Facebook weer apart en misselijk makkend word gereageerd. Dat is ook een van de redenen waarom ik Facebook wil verlaten, er is te veel negativiteit op Facebook, en ik denk dat de meeste mensen zich daar wel bewust van zijn.

Hoop dat ik in de toekomst meer van dit soort berichten zie op grootse nieuws sites zoals de NOS en RTL Nieuws!


Koffie

Hoe beroerd die reacties ook zijn, ik vind het juist goed dat RTL er aandacht aan heeft besteed. Juist daar. De reacties zijn soms beroerd, maar het is wel een specifieke doelgroep die zich daar manifesteert en nee dat zijn waarschijnlijk ook niet de mensen tot wie ik me in het leven persoonlijk aangetrokken zal voelen. Maar ook die groep heeft nu tenminste kennis kunnen nemen van aseksualiteit en laat ze dan maar brallen. En ook onder deze mensen zijn mensen die aseksueel zijn. En of die reageerders ook echt een weergave zijn van de doorsnee RTL-mensen, is ook maar de vraag. Nooit te snel oordelen. ;)

Juul heet hier op het forum Dutch Ace.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Intel

Dutch Ace oké, dan weet ik dat bedankt

SaxiePhone

Vond het een goed artikel, respect!

Edewecht

Citaat van: Koffie op juli 30, 2016, 12:36:32 PM

Sommige comments zijn weer ten hemel schreiend. Alleen al daarom heb ik bewondering voor Juul.


Precies!  :visibility:  :cake:

Citaat van: Intel op juli 30, 2016, 04:18:01 PM

Las ook dat ze hier steun vond zit ze hier dan ook? want dan heb ik der gemist :P


DutchAce is hier de laatste tijd niet zo aktief.

Citaat van: Intel op juli 30, 2016, 04:18:01 PM

, maar toch zie je dat er op Facebook weer apart en misselijk makkend word gereageerd. Dat is ook een van de redenen waarom ik Facebook wil verlaten, er is te veel negativiteit op Facebook, en ik denk dat de meeste mensen zich daar wel bewust van zijn.


Overal en altijd heb je kans op (heel) negatieve reakties zodra je je kop boven het maaiveld uitsteekt. Dat is niet alleen op faceboek, maar zoals je ziet ook op andere digitale media als RTL zelf. Kennelijk is het gewoon geworden om zo met elkaar om te gaan. Jammer, maar 't is niet anders.

Maar! Overal en altijd heb je óók kans op (heel) positieve  reakties, als je je kop boven het maaiveld uitsteekt. Het is de kunst om die negatieve reakties aan je r**t te laten roesten, en om die positieve reakties je te laten stimuleren om door te gaan. DutchAce doet dat, en het is mijn wens dat ik dit ook blijf doen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Happy

Een mooi integer interview, bedankt!

Inderdaad erg botte reacties soms  :-[, hoewel er ook goede reacties tussen zitten.