Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verzamelen

Gestart door Intel, juli 31, 2016, 10:06:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lizzzzzk

Citaat van: Fricai op november 07, 2017, 04:15:30 PM
Dat is nog eens een bijzondere verzameling! ;D Ik weet wie ik moet hebben als ik een keer een maf oud kookboek tegen kom ergens. ;)

Oeh ja zeker! ik hoor het graag!
:klap: :cheerleader: ;D
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Koffie

Ik verzamel niets, maar dit doet me er aan denken dat ik nog het oude kookboek van mijn moeder heb, uit de jaren '60 of zo. Gasovengeheimen heet het en daar staat een vlijtige dame met een schort op de kaft. Zoals huisvrouwen destijds geacht werden te zijn. In het recept staan allemaal recepten van hoe je een goede maaltijd moest bereiden en ook het recept van zandkoekjes en appeltaart. Dat heb ik vroeger inderdaad gebruikt. Ik ben absoluut geen kookmens, maar dat boekje vind ik erg leuk om te hebben. Ik ga vanmiddag eens zoeken waar ik het gelaten heb. :)
Volgens mij is de kaft stuk, dat is jammer, maar het is dan ook door mijn moeder regelmatig gebruikt. dat op zich is al een reden om dat boekje eens terug te gaan zoeken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

lizzzzzk

Ja ga op zoek!
Vooral als het van je moeder is gewest is het leuk om eens terug te zoeken en dingen te maken die je vroeger at. En ik geloof zelf in het gezegde 'Anyone can cook' dus ik zou mij geen zorgen maken  ;D :cake: :cheerleader:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Koffie

Ik ben niet zo'n kookmens. :) Ik kook trouw maar ik ben niet zo van het dingen uitproberen en zo, hoewel er op dit moment een experimentele ovenschotel met pasta en pompoen en spekjes in de oven staat. Dat is wel zo ongeveer het meest culinaire wat je van mij mag verwachten. :)

Maar ik heb het boekje. Het is alleen een andere titel. Gasovengeheimen had mijn moeder ook, maar dit is het Elzeviers Pocket Kookboek uit... oh, er staan nog een jaartal en ISBN-nummer in. Maar wel al kleurenfoto's. Wel 8. De rest is zwart-wit.

Dit is 'm. Geen fraaie foto en zoals je ziet heeft het boekje een zwaaaaaaar leven gehad voor het rustig van zijn pensioen mocht genieten in mijn zeer bescheiden boekenverzameling. Ik bewaar namelijk weinig en dit boekje heeft dus al heel wat opruimwoedes overleefd. Dat zal het blijven doen. :)



Ik zie het tweedehands bij Bol.com uit 1966.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

lizzzzzk

Ah wat super!
oefh bij Bol.com wel erg duur tweedehands, maar wie weet zie ik hem nog eens langskomen als ik (weer) eens antiek boekenmarktje af ga  :klap:
Hmm Pasta met Pompoen en Spekjes, klinkt lekker!
:knuffel:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Tempesta

Citaat van: Koffie op november 08, 2017, 05:35:31 PM
het Elzeviers Pocket Kookboek

Mijn moeder heeft 'm ook nog in de la liggen. En ziet er net zo gebruikt uit als die van jou Koffie :D

Fifi

Ik heb verschillende verzamelingen/verzamelingetjes. Ik kan maar beter niet geïnspireerd raken, want hop daar begint de volgende verzameling. :schater:
Om wat voorbeelden te geven: Bepaalde soorten knuffels, cd's van bepaalde artiesten, boeken over bepaalde onderwerpen, alles van een bepaalde koninklijke familie (waarvan van 1 lid daarvan in het bijzonder)... tja...  ;D

AltijdDruk

Aangezien dit draadje nieuw leven is ingeblazen zal ik mijn verzamelingen ook even opnoemen :)

Om te beginnen verzamel ik, net als sommige anderen hier, boeken. Wegens ruimtegebrek wordt de kookboekencollectie niet meer echt uitgebreid, maar horror, fantasy en geschiedenis blijft er maar bij komen. Mijn eettafel staat aan één kant tegen de muur, en daar beginnen de boeken nu op te stapelen omdat mijn boekenkasten te vol zitten :)
Ten tweede verzamel ik bordspellen. Het liefst zo bijzonder mogelijk dus geen Kolonisten van Catan maar This War of Mine, De Alchemisten, Mansions of Madness, TIME Stories etc.
Daarnaast verzamel ik miniatuurtjes voor Dungeons and Dragons (D&D is veruit mijn grootste hobby). Die schilder ik vervolgens zelf omdat ik dat ontspannend vind. Dit gaat zo ver dat ik sommige modellen een tweede keer wil kopen, zodat ik ze in een ander kleurenschema kan painten
En tot slot: dobbelstenen... maakt niet uit hoeveel zijdes ze hebben, ik verzamel ze allemaal. Kleurtjes, materialen, vormen, formaat, aantal zijdes... het kan niet gek genoeg.



Min

Ik verzamel alleen boeken. Heel veel boeken. Die ik trouwens ook daadwerkelijk lees. Ik lees vooral realistische literatuur en fantasy- en sciencefictionboeken en ik hou zowel van wat oudere boeken als van moderne. De enige boeken die er écht niet in komen zijn chicklits. En ook bij mij passen alle boeken niet meer in mijn boekenkasten. De boekenkasten passen niet eens in mijn studentenkamer, dus bijna al mijn boeken staan nog thuis. In mijn eerste echte eigen woning moet er in ieder geval voldoende ruimte voor mijn boeken zijn.

Die Pokémondingen van de Super had ik vroeger ook. Dat was ik eigenlijk alweer vergeten. Dat is lang geleden zeg. Zou best kunnen dat die thuis nog in een kast liggen als mijn moeder ze niet weggegooid heeft.
Oh ja, en knikkers. Die had ik inderdaad ook. En stickers. Die je dan vooral nergens op plakte. Mooie stenen natuurlijk ook. Die heb ik nog wel ergens onderin een kast. Blijkbaar verzamelde ik vroeger best veel. Nu niet meer. Ik ben wel gehecht aan de dingen die ik heb, maar echte verzamelingen heb ik niet meer.

Hahaha, zo zien mijn boodschappenlijstjes er ook uit hoor, Edewecht. :P 'Eten' is dan mijn avondeten van die avond, maar ik heb nog niet bedacht wat. Dat ligt eraan wat er in de aanbieding is of wat ik toevallig zie liggen. Maar stel je voor dat ik zou vergeten in de supermarkt nog iets te bedenken, haha.

AltijdDruk

Citaat van: Min op november 20, 2017, 11:38:38 AM
Ik lees vooral realistische literatuur en fantasy- en sciencefictionboeken en ik hou zowel van wat oudere boeken als van moderne. De enige boeken die er écht niet in komen zijn chicklits. En ook bij mij passen alle boeken niet meer in mijn boekenkasten. De boekenkasten passen niet eens in mijn studentenkamer, dus bijna al mijn boeken staan nog thuis. In mijn eerste echte eigen woning moet er in ieder geval voldoende ruimte voor mijn boeken zijn.

@Min Ik heb ook een tiental dozen met boeken in een opslag staan voor als ik klaar ben met studeren dus dat herken ik wel ;) Heb je goede tips voor realistische literatuur? Ik ben onlangs begonnen aan de Bernie Gunther-reeks van Philip Kerr en die vind ik erg goed.

Fricai

Blijkbaar is dit een veel voorkomend fenomeen! ;D Ik heb ook nog 2 dozen vol boeken bij mij Pa op zolder. :schater:

Min

Blijkbaar. ;D Al mogen mijn boeken echt niet in een doos hoor! :-\

(Ik heb de vraag van AltijdDruk overigens in een privébericht beantwoord.)

Crash

Leuke topic om door heen te lezen :P.

Verzamel zelf niet echt iets. Maar heb wel veel dingen van wolven (beeldjes, knuffels, posters) die ik incidenteel koop....I guess dat je dat ook een soort verzamelen kan noemen

Willem

Als sommigen blijkbaar niets verzamelen, dan verzamel ik alles  :rollol:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ace89

#44
Wat verzamel je dan zoal, Willem?

Wat bij mij het dichtst bij een verzameling komt zijn denk ik stoffen en historische jurken die ik daarmee maak.

Oh jemig hoe krijg ik die foto's kleiner?! Ik heb ze maar verwijderd.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D