Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit vermelden op datingsite-profielen. Zou dat helpen?

Gestart door Dark_Lord_, augustus 25, 2016, 12:23:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dark_Lord_

Ik had het maandag met een goede vriend van mij erover dat het voor aseksuele mensen een stuk moeilijker is om een relatie te krijgen. Vooral als je dit doet via online dating services, zoals bijvoorbeeld Relatieplanet.
Hij kwam toen met het idee om bij deze services gewoon op je profiel te vermelden dat je aseksueel bent en absoluut geen behoefte hebt aan seks. Op deze manier zou je eventueel contact met gelijkgestemde mensen krijgen.

Hoewel ik zijn argumentatie snap, kwam ik zelf met de volgende tegenargumenten:

* Aseksualiteit word nog steeds bekeken met onbegrip. De kans is groot dat je waarschijnlijk de hele aseksualiteitsbingo af zal kunnen strepen met alle opmerkingen die je over je profiel kan krijgen.
* Voor vrouwen zal dit waarschijnlijk een stapje erger zijn en zelfs oncomfortabel zijn, gezien deze waarschijnlijk vaker benaderd zullen worden met opmerkingen als: "Aseksueel? Wacht maar totdat je met mij naar bed ben geweest. Dan zul je er wel anders over denken...".
* Als het voor aseksuele mensen daadwerkelijk zo makkelijk was om aan een aseksuele relatie te komen, dan zouden er geen communities als AVEN hoeven te bestaan.

Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig hoe andere leden van dit forum hierover denken. Zou het mogelijk zijn om via een datingsite of -app aan een aseksuele relatie te komen, door duidelijk op je profiel te vermelden dat seks gewoon not done is? Of zul je, zoals ik tegen hem gezegd had, alleen maar aangekeken worden met onbegrip?
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Volgens mij zijn er wel forum leden die dat gedaan hebben, en de door jou verwachte negatieve reacties komen dan inderdaad ook.
Ik dacht wel dat er ook datingsites waren waar je als aseksueel goed terecht kan, ik zou alleen niet weten welke want ik ben niet van het daten  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik onderschrijf je openingspost als ervaringsdeskundige. :) En dan heb ik nog niet eens het woord aseksualiteit genoemd, ik heb als afsluitend zinnetje iets staan als dat seks en erotiek voor mij niet is waar het om draait en dat ik absoluut niet op zoek ben naar avontuurtjes en seksdates.

Voor de meeste mannen is dat een reden om door te scrollen. Sommigen zien er een erotische uitdaging in (je wilt wel, wacht maar....) en er zijn er ook die het helemaal geweldig van eerlijkheid vinden dat ik dat erbij zet.
Je hebt er ook een heleboel die niet kunnen lezen, dus zo'n opmerking of dat ik mensen zocht in mijn omgeving en niet uit de andere kant van het land... ze zien het gewoon niet. Dat laatste geldt overigens ook voor aseksuele sites.

Ik heb mijn profielen verborgen intussen. Ik weet ook niet zo goed wat ik met datinggedoe aan moet, ik weet niet of het mijn ding is, zulke sites. Het was gewoon iets dat ik een poosje wilde uitproberen, om een deur te openen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Tempesta

Citaat van: Koffie op augustus 25, 2016, 08:03:32 PM
Ik weet ook niet zo goed wat ik met datinggedoe aan moet, ik weet niet of het mijn ding is, zulke sites. Het was gewoon iets dat ik een poosje wilde uitproberen, om een deur te openen.

Zo heb ik OKCupid uitgeprobeerd, ik was benieuwd. Daar kun je ook daadwerkelijk als oriëntatie aseksueel opgeven. Niet dat dat hielp... Zelfs toen ik het expliciet in mijn profieltekst zette lazen de meesten er overheen of kwamen ze niet verder dan foto en leeftijd.

Koffie

OK Cupid was waar ik begon. Ik denk dat ik vooral benaderd ben door nepprofielen. Mijn tekst was in het Nederlands en de reacties steevast in het Engels. Ook nadat ik een eerste zin in het Engels had geplaatst dat ik daarop niet zou reageren. Vaak reacties met een telefoonnummer en zelden iets inhoudelijkers dan Hi Cuty of I love your smile of zoiets oenigs. Ik kreeg zelfs reacties van 18-jarigen (althans, dat beweerden ze) met seksueel getinte opmerkingen. Ja halllo, ik ben 47. Misschien leuk als je er op zit te wachten dat je ego gestreeld wordt, maar wat moet ik daarmee? Niets. Maar dat maakte wel dat ik niet gescamd werd, want ik ga daar niet op in.

Ik vond daar voornamelijk de vragenlijst leuk, daar ben ik lang aan bezig geweest. En leuk dat je iets over aseksualiteit kunt invullen inderdaad,  maar ik had het er snel gezien verder.

Maar ook op een andere site waar ik langer ben gebleven en waar de reacties doorgaans niet interessant waren, maar wel meer authentiek leken (geen scams) kon ik mijn draai niet vinden. Dat had niet alleen met mijn aseksualiteit te maken, het hele datingconcept vind ik een lastig iets. Het draait om dromen, wensen en profielen. Ik dacht wel eens: solliciteren is persoonlijker.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Anemone

Ja, ik heb ook een profiel op Ok Cupid met het expliciet vermeld in de tekst en als orientatie. Al krijg je heeeeeel veel spam, waar koffie het ook over had, de asexualiteit bingo kaart blijft verbazend leeg. 1 keer een leuk gesprek gehad met iemand die te lui was om het te googlen wat het nou precies inhoud, maar wel op een leuke manier. Verder heb ik toch een aantal keer ook andere aseksuelen gesproken of mensen die het geen probleem vinden. Ik ben alleen super slecht in online flirten dus er kwam verder niet zo veel van :'). Ik schenk gewoon geen aandacht aan de negatieve zooi dat je kant op komt, en dan kan het best.

I would if I could, but I can't so I shan't.

Mannetje

Zelf ben ik nog nooit op Tinder geweest, maar het schijnt dat je bij Tinder kan aangeven dat je aseksueel bent. En je schijnt er heel veel geaardheden aan te kunnen geven.
Volgens mij is Tinder dacht ik alleen plaatjes kijken (vleeskeuring), dus ik weet eigenlijk niet of er een soort van zoekfunctie op zit om gelijkgestemden te vinden.

Aglaja

Het lijkt me toch een goed idee.
ik denk dat er best wat mannen zijn in een dergelijke situatie. Maar zij kunnen er nog moeilijker me naar buiten komen.
Het zou het voor hen gemakkelijker maken. Anderzijds zitten zij wellicht niet  of toch veel minder op datingsites.
jammer toch dat ik hen niet kan bereiken. Een relatie is toch veel meer dan sex alleen. Zoals H. Brusselmans zegt : zelfs als je elke
dag sex hebt, dan zijn er toch nog gemiddeld 23u over waarin je dat niet hebt
Aglaja

Somebody someome

True aglaja  xd ik ben ace en man en zit inderdaad niet op dating sites. Gebruik dit forum af en toe daarvoor om wat proberen af te spreken. Sws zijn mannen volgens mij meer verlegen om er voor uit te komen. Dus of het werkt om onze liefde voor cake te vermelden op dating sites geen idee.

Aglaja

Wat betekent ACE en Cake eigenlijk?
sorry voor de onwetendheid
Aglaja

AceVentura

Ace wordt gebruikt als verkorting van aseksueel. Dat komt uit het Engels waar Ace het zelfde klinkt als de eerste letters van asexual.
Cake is meer een cultuur dingetje denk ik, en onder het mom van "cake is better than sex" overladen we elkaar hier graag met een hoop cake  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler