Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Baalmoment

Gestart door idrisgallifrey, september 06, 2016, 07:48:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

idrisgallifrey

Ik baal niet vaak, maar soms heb ik gewoon even van die momenten dat ik gewoon overal de pest in heb. Zoals sommige van jullie weten ben ik chronisch ziek. Ik heb Fibromyalgie, Hypermobiliteitsyndroom, Chronische Vermoeidheids Syndroom, PDS en lipoedeem. Allemaal chronisch en geen fuck aan te doen. (ja lipoedeem wel, maar liposuctie wordt niet vergoed, dus enfin.. we doen het er maar mee)

In twee jaar tijd ben ik van een volledig functionerend persoon naar iemand gegaan die nog niet eens een dopje van een fles cola af kan draaien, die moeite heeft met het openen van een chipsverpakking. Daar heb ik dan gelukkig wel mijn man voor, maar toch, het feit dat ik dat niet eens altijd zelf meer kan vind ik gewoon eigenlijk zwaar klote. En het ergste nog is de constante pijn, de constante, niet stoppende, zeurende pijn door mijn hele lijf. Als je ooit een migraine hebt gehad, dat dus, alleen dan constant en dat dan in je spieren (en gewrichten)

En dan komt er nog eens bij dat ik een vier weken geleden zo nodig over mijn bedrand moest struikelen, wat resulteerde in veel blauwe plekken, een gedeukt ego en mijn knieschijf die "uit de kom schoot" (patella luxatie schijnt dat te heten). Oftewel, na het terugzetten, dikke knie, veel pijn, niet normaal kunnen lopen of douchen of wat dan ook, feest tralalala  >:( Het gaat daarmee inmiddels iets beter, maar ook niet van harte. Er zit nu een vreselijke knak in als ik de knie buig (ik kan hem niet meer helemaal buigen of strekken helaas) Waardoor ik ook het vermoeden heb dat mijn kraakbeen beschadigd is.

Ik vermoed daarom ook artrose, maar de reumatoloog zei dat ik daar te jong voor was. Volgens mij klopt dat niet, want artrose kan op alle leeftijden voorkomen, mijn moeder en oma hebben het allebei. en gezien ik ook pijn in mijn gewrichten heb... Maar hij vond dat ik te soepel bewoog dus geen artrose. Ja lul, hypermobiliteit heet dat. Ook nooit van gehoord?

Enfin... fietsen kan ik dus niet meer, lopen kleine stukjes, dus aan de scootmobiel (ja 34 en in een scootmobiel  ::) ach ja, mijn wereld ging er wel van open) En volgende week maandag komt er een consulente van het WMO om eventueel te kijken naar huishoudelijke hulp en vervoersmogelijkheden, vals en regiotaxi, omdat ik anders gewoon letterlijk aan huis ben gekluisterd als mijn man er niet is. Dus even naar vrienden in Delft zit er niet in nu, hopelijk straks wel!

En ja overmorgen ben ik voor de eerste keer opgeroepen bij de verzekeringsarts van het UWV (ben nog niet eens een jaar ziek) en daar zie ik best wel tegenop. Want wat als hij zegt dat ik gewoon kan werken? Ik zou niet weten wat en ik zou niet weten hoe...

Ugh.. Sorry voor mijn gezeik, maar ik ben het af en toe gewoon een beetje zat, stomme knie, stomme pijn, stomme blessures. Stom lijf.

"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Koffie

Volgens mij is balen een understatement. Mij lijkt dit verschrikkelijk frustrerend. Ik duim dat het UWV zich menselijk opstelt. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zie in mijn omgeving dat dat niet altijd meevalt.

Is er niet een andere arts die naar de artrose kan kijken?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

idrisgallifrey

Hoi Koffie! Ja ik ben inderdaad nogal van de understatements  ;D Ik hoop inderdaad dat de UWV arts redelijk gaat zijn, ik heb gelukkig mijn wederhelft bij mij, want alleen laat ik hem/haar gerust over mij heen walsen..

Ik heb inderdaad het idee dat het misschien wel kan lonen om een second opinion te gaan aanvragen, of bij een andere reumatoloog in het ziekenhuis aan te kloppen. Misschien dat die er wel serieus naar kijkt. Het kan in ieder geval nooit kwaad!
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

AceVentura

Om dan maar met een understatement te beginnen: Wat een vervelende situatie ::)

Sterkte bij de UWV arts. Ik heb er al zeer uiteenlopende verhalen over gehoord dus het lijkt ook erg van de arts af te hangen wat er uit komt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

SaxiePhone

Hey,

Als 32 jarige die veel dezelfde klachten heeft, snap ik heel goed hoe je je voelt. Het is ook gewoon enorm vervelend!nveel succes bij het UWV en ik raad je ook aanz een second opinion te doen bij een andere reumatoloog!

idrisgallifrey

Thanks Ace en SaxiePhone! Ik ben wel een beetje nerveus voor donderdag, maar we gaan er gewoon voor bij het UWV. Ik zou wel graag wat willen doen, maar ja, als je al zo weinig kan lichamelijk, wat kun je dan nog?

Aan een second opinion had ik inderdaad ook gedacht, want ja, ik heb veel pijn vanwege de fibro, maar dat verklaart niet de pijn in mijn gewrichten. En ook die reumaconsulente was een beetje...stom. Ik vroeg haar of de knieblessures en andere blessures gelieerd konden zijn aan fibro, maar dat mens gooide het doodleuk op "mijn postuur." Er is niet eens naar hypermobileit gekeken, want het lag allemaal aan "mijn postuur." Volgens mijn fysio vroeger was ik wel hypermobiel en volgens de zelftesten kom ik er dus wel op uit.. Hoe vaak ik bij dokter wel niet weggestuurd ben met: "ga maar afvallen". Zelfs de reumatoloog was nog zo'n lul om te zeggen dat ik naar de obesitaskliniek moest gaan en misschien maar eens moest kijken naar een Gastric Bypass. Meneer geloofde niet in lipoedeem. Plus, ik eet gezond, niet teveel, dus wat moet ik dan met een GBP?  ::)

"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Marie8

Citaat van: idrisgallifrey op september 06, 2016, 08:13:51 PM
Aan een second opinion had ik inderdaad ook gedacht, want ja, ik heb veel pijn vanwege de fibro, maar dat verklaart niet de pijn in mijn gewrichten. En ook die reumaconsulente was een beetje...stom. Ik vroeg haar of de knieblessures en andere blessures gelieerd konden zijn aan fibro, maar dat mens gooide het doodleuk op "mijn postuur." Er is niet eens naar hypermobileit gekeken, want het lag allemaal aan "mijn postuur." Volgens mijn fysio vroeger was ik wel hypermobiel en volgens de zelftesten kom ik er dus wel op uit.. Hoe vaak ik bij dokter wel niet weggestuurd ben met: "ga maar afvallen". Zelfs de reumatoloog was nog zo'n lul om te zeggen dat ik naar de obesitaskliniek moest gaan en misschien maar eens moest kijken naar een Gastric Bypass. Meneer geloofde niet in lipoedeem. Plus, ik eet gezond, niet teveel, dus wat moet ik dan met een GBP?  ::)

?????
Nou zeg, dat helpt ook niet (de understatements vliegen hier in het rond)
Ik hoop wel dat gesprek met de UWV arts in ieder geval wel wat oplevert... (veel succes donderdag :) )
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

idrisgallifrey

 :schater:  Het is understatementdag  :schater: Ik ga gelukkig samen met mijn man, dus ik heb in ieder geval iemand er bij, alleen doe ik zelden eigenlijk, naar de reumatoloog en huisarts doe ik ook samen met hem, vooral als het belangrijke dingen betreft, zoals dus doorverwijzingen enzo. Plus ik ben ontzettend vergeetachtig  ;D

Ik update hier wel als ik geweest ben  ;) Ben erg benieuwd wat voor een persoon het gaat zijn en ik hoop dat hij/zij een beetje begripvol is. Het is natuurlijk het UWV, maar soms kun je geluk hebben met de arts die je treft.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

idrisgallifrey

Update van vandaag: Het komt er op neer dat ik volgens het UWV niet ziek ben. Dat ik een scootmobiel heb, het huishouden niet zonder hulp kan doen, dat ik niet kan reizen met het ov om uberhaupt bij een werkgever te komen of uberhaupt iemand, dat is jammer maar niet hun probleem. Dat ik niet langdurig kan zitten of staan, niet kan tillen en niet steeds dezelfde bewegingen kan maken, dat ik geen stress kan verdragen, geen concentratie heb, niks kan onthouden, dat ik constante verschrikkelijke pijn heb in mijn spieren EN gewrichten, maakte de "arts" niet uit. Dat ik elke dag grotendeels op bed lig, is niet hun probleem. Ik ben per vandaag door het UWV als beter gemeld, want zij zien geen beperking.

Dus ik heb mij maar beter gemeld, ww aangevraagd, want volgens haar heb ik geen recht op een ziektewet uitkering. Maar... Nu staat in de WW plichten dat als je ziek bent, je dat binnen twee dagen nadat je ziek bent geworden moet doen. En als je te laat bent of niet vermeld dat je ziek bent, je gekort kan worden op je uitkering. Maar ik ben nog ziek, want ik ben helemaal niet beter! Dus nu zit ik een beetje met de handen in het haar, hoe ik het nu moet aanpakken.

Overigens heb ik er wel gelijk vandaag ook een bezwaarschrift tegenaangegooid. Rare gasten die UWV mensen.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Dutchamoeba

Idrisgallifrey, wat een naar verhaal. Ik wens je heel veel sterkte toe. :knuffel: Het is goed dat je een bezwaarschrift hebt ingediend. Ik ben bang dat het geen goed idee is geweest om je beter te melden, want dat ben je niet. Het was denk ik beter geweest om in ieder geval het resultaat van het bezwaarschrift af te wachten (hoewel ik denk dat iemand die ziek is zich nooit zou moeten beter melden). Kan je niet ook een second opinion aanvragen bij een andere arts?

Jouw verhaal doet me denken aan het verhaal van een jonge vrouw met ernstige reumaklachten. Volgens de arts stelde ze zich aan en kon ze heus wel werken... Het lijkt er op dat UWV-artsen een bepaald quotum van zich beter meldende personen moeten halen.

Nogmaals, ik wens je heel veel sterkte toe!  :knuffel:

Koffie

Wat een drama. Ik hoor niet anders dan zulke verhalen van het UWV en ben dan ook zielsgelukkig dat ik daar niets mee te maken heb. Ik ben 'afgekeurd' door de gemeente en ben bijstandsmoeder.

Omdat ik geen UWV-ervaring heb, weet ik ook niet wat de juiste handelswijze is.

Volgens mij werken ze bij het UWV volgens heel strakke protocollen die er niet voor dienen om mensen te helpen of zelfs maar serieus te nemen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

idrisgallifrey

@ Dutchamoeba, het probleem is, doordat de verzekeringsarts vind dat ik beter ben, en dat dus ook gaat invullen, ik geen enkel recht heb op ziektewet uitkering, oftewel, ook geen geld. Om dan zes weken of langer dat bezwaarschrift te moet afwachten en dan geen inkomen te hebben, terwijl de rekeningen wel te betaald moeten worden en dat niet van een salaris gaat op dit moment is dan wel erg rottig.

Maar.. in de uwv WW regels staat ook dat als je ziek bent je dat weer zo snel mogelijk moet melden. Dus ik moet mij helaas dan alsnog ziek gaan melden, want ik ben ziek. Misschien moet ik dan wel weer helemaal overnieuw beginnen met de 13 weken, maar ja, ziek is ziek.

@Koffie, wees blij, het is echt geen leuke instantie en er zitten hle nare mensen tussen.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Imogen

Heel naar om voor je, deze situatie.

Misschien kan Stichting BWN wat voor je doen wat het UWV betreft:
www.stichtingbwn.nl

Zij kunnen je helpen met het maken van bezwaar.

En de WIG (Werkgroep Integratie Gehandicapten) kunnen wellicht op andere vlakken helpen
www.wig2.nu
Deze organisatie zit in Nijmegen, maar misschien weten zij ook of er een belangenbehartiging organisatie zit in jouw regio.

Heel veel sterkte de komende tijd!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

idrisgallifrey

Dank je wel voor de tips Dutch Ace, ik zal er zeker even naar gaan kijken!  :cake: :cake:
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."

Dutchamoeba

Citaat van: idrisgallifrey op september 09, 2016, 08:38:12 AM
@ Dutchamoeba, het probleem is, doordat de verzekeringsarts vind dat ik beter ben, en dat dus ook gaat invullen, ik geen enkel recht heb op ziektewet uitkering, oftewel, ook geen geld. Om dan zes weken of langer dat bezwaarschrift te moet afwachten en dan geen inkomen te hebben, terwijl de rekeningen wel te betaald moeten worden en dat niet van een salaris gaat op dit moment is dan wel erg rottig.

OK, dan snap ik het. Bij de rechtbank heb je de kans om in hoger beroep te gaan, bij een verkeersboete hoef je de boete (nog) niet te betalen zolang het bezwaarschrift nog in behandeling is, maar in jouw geval wordt er helemaal niets afgewacht. Lekker 'democratisch'... :(

Citaat van: Koffie op september 09, 2016, 08:10:53 AM
Volgens mij werken ze bij het UWV volgens heel strakke protocollen die er niet voor dienen om mensen te helpen of zelfs maar serieus te nemen.

Die protocollen dienen er uitsluitend voor om zo veel mogelijk mensen buiten de ziektewet te houden of uit de ziektewet te gooien, want dat bespaart nou eenmaal veel geld... :(