Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuelen Borrel in Nijmegen

Gestart door Imogen, september 11, 2016, 07:43:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Nu er al een leuke maandelijkse Queer aan Zee borrel is in het Westen van het land, vraag ik mij af of er ook nog behoefte is een aparte borrel/bijeenkomst in het Oosten van het land?
En of men liever naar een neutrale locatie komt i.p.v. het Roze Huis.

Bij het Roze Huis is de afpraak dat we gratis van de barruimte gebruik mogen maken als we ook drinken bij de bar bestellen. Maar als er 4 mensen komen waarvan de helft een glas water besteld of 1 kop thee/koffie, dan zijn we voor
het Roze Huis niet zo interessant.

Ik vraag me dan ook af waaraan het lag dat we vorig jaar mei met 22 mensen waren op de alternatieve locatie, op een neutrale plek. En nu de borrel in het Roze Huis gehouden wordt, we nog 'maar'met 4 bezoekers zijn overgebleven?

Gedeeltelijk ligt het er denk ik ook wel aan dat er geen nieuwe aanloop is, omdat zowel het COC (Nijmegen) als het Roze Huis zelf geen bericht over de Aseksuelen Borrel op hun website heeft staan. Dus velen weten niet dat er om de maand een bijeenkomst
gehouden wordt.

Als er geen of weinig behoefte is aan een bijeenkomst in Nijmegen (Oost Nederland) dan blijft de Aseksuelen Borrel voorlopig 'in de ijskast' staan ben ik bang.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Je noemt een aantal mogelijke oorzaken van het lage bezoekersaantal.

Het is volgens mij maar één keer voorgekomen dat er maar 4 mensen waren, voor de rest waren het er meer. Maar misschien dat de locatie van invloed is. Misschien zouden we het nog 'ns kunnen proberen in het Zelfregiecentrum?

Overigens herinner ik me dat je het zou toejuichen als er op meer plaatsen in Nederland meetings zouden zijn. Dus het bestaan van de Queer aan Zee-borrel hoeft geen reden te zijn om de AseksuelenSalon in Nijmegen niet door te laten gaan.

Jammer dat zowel COC als Roze huis verder niets doen aan publiciteit, (ook niet naar herhaalde aktie van jou kant, heb ik begrepen.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

#2
Edewecht heeft wel een punt.

Bij het Zelf Regie Centrum kunnen we ook daadwerkelijk zelf de regie houden.
Net als vorig jaar kun je via de achterkant van het gebouw naar binnen, we kunnen zelf boodschappen doen voor drank en snacks.
Dan betaal je relatief weinig voor een drankje.

En we kunnen weer een potluck houden in de kantine en gezamenlijk eten, op een tijd die we zelf kiezen. En je kunt gratis parkeren op het terrein  ;D
Omdat ik daar vrijwilligerswerk doe, kunnen we daar gebruik maken van de ruimten en dit keer is er geen journalist van de krant aanwezig.

De eerst volgende mogelijkheid zou op zaterdag 8 oktober zijn.
Die dag is er in het Roze Huis ook de jaarlijkse "Buiten de Binary" dag, maar dit keer was er geen plek meer voor een workshop/lezing/kringgesprek rond aseksualiteit.

De vraag is dan:
Wie zou op zaterdag 8 oktober naar Nijmegen af willen reizen voor een bijeenkomst in het Zelf Regie Centrum?
Deze meeting komt dan alleen op dit forum/Facebook pagina van de asexual community, omdat het een besloten bijeenkomst is.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

* AceVentura schrijft wat willekeurige gedachtes bij elkaar in de hoop dat het een begrijpelijk geheel word  ::)

Wat in het begin heel erg mee hielp was denk ik ook dat feit dat het nieuw was. Nieuw bij het roze huis, we hadden een hele tijd geen meeting gehad. Combineer dat met redelijk wat promotie die je toen zelf maakte en je hebt een hoge opkomst.
Nu is het nieuwe er wat vanaf, we hebben regelmatig meetings en misschien is de promotie wat minder actief (kan ik niet over oordelen). Op zich niets slechts, maar kan wel verklaren waarom er minder nieuwe aanwas is. Je doelgroep is relatief klein natuurlijk.

Kijk ik naar de QaZ borrel dan heeft die denk ik twee grote succesfactoren: Een grotere doelgroep (het hele LGBT-alfabet) en een wat lossere setting. De keren dat ik in Nijmegen was was het een groot kringgesprek, dat is goed een inhoudelijk gesprek te hebben maar heeft ook z'n beperkingen.

Ik ken alleen de locatie bij het Roze Huis, niet van het ZRC, maar qua locatie is er weinig mis mee denk ik.

Dan een ideetje:
Als je bij de volgende aseksuelen salon in Nijmegen niet de kringgesprek setting maakt maar een borrel setting dan kan je een keertje uitproberen. Ik denk dan aan gewoon wat tafeltjes met stoelen (volgens mij waren er een aantal tafels toch ?) en als ze er zijn wat krukken aan de bar (waren er ook als ik het me goed herinner). Dan als het kan (met rechten enzo) op niet al te hoog volume wat muziek aan, en laat de rest maar gewoon gebeuren. Mensen zoeken elkaar vanzelf op en raken aan de praat.
Je hebt nog kans dat er meer gedronken wordt en het daarmee ook voor het COC interessanter wordt.
Promotie is uiteraard ook belangrijk, ook bij QaZ wat al jaaaren bestaat blijft dat nodig om goede bezoekersaantallen te halen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Zowel in Voorburg als in het Zelfregiecentrum bleek dat door het zelf meebrengen van eten en drinken en het vrolijke gepruts daaromheen, het ijs gauw gebroken is. Je wisselt meteen iets uit (nootjes en ranja), je werkt samen, (cake snijden),- dus is het meteen gezelliger en gemoedelijk.
Dus wat dat betreft is het Zelfregiecentrum wel een goed idee, in combinatie met wat AceVentura zegt: borrel-setting i.p.v. kringgesprek-setting.

Helaas kan ik er zelf niet bij zijn op 8 oktober. Mannenweekend, en dat gaat (vrijwel altijd) vóór. Maar ik vind het wel jammer.

Tenslotte: @DutchAce, je noemt het een 'besloten bijeenkomst'. Is dit een vereiste vanuit het Zelfregiecentrum? Zo nee, hoe heb je dat de vorige keer aangepakt? Want dan kan er ook reklame gemaakt worden buiten deze -redelijk beperkte- forumkring.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Dutch Ace op september 12, 2016, 01:29:40 PM
De vraag is dan:
Wie zou op zaterdag 8 oktober naar Nijmegen af willen reizen voor een bijeenkomst in het Zelf Regie Centrum?
Deze meeting komt dan alleen hier op het forum, omdat het een besloten bijeenkomst is.
Oeps, net vergeten te beantwoorden: Ik zal er zelf niet bij zijn, ik heb al andere plannen voor die dag die ik niet kan verplaatsen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

#6
Citeerje noemt het een 'besloten bijeenkomst'. Is dit een vereiste vanuit het Zelfregiecentrum?

Het is niet zo zeer een vereiste. Maar de vorige keren dat ik een persbericht naar de kranten stuurde, werd ik meteen daarna gebeld voor een interview, wilde een journalist langskomen om de aanwezigen te interviewen.
En ik kan wel de borrel promoten op de verschillende Facebook pagina's van aseksualiteit en de pagina van Gay Straight Alliance.
Iemand van dit forum die op Tumblr zit kan ook op zijn/haar pagina of de pagina over aseksualiteit een oproep plaatsen.

Maar dat het wel binnen de Ace commulity blijft.

Misschien een idee voor degene die wel zouden kunnen, om aan te geven vanuit welke regio/richting je komt. Dan kan er samengereisd worden en hoe je niet alleen te komen.

*Op zaterdag 15 oktober, een week leter dus, is het ook nog mogelijk om bij het ZRC een bijeenkomst te houden.*
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

De 15e kan ik waarschijnlijk wel, maar nog niet zeker...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Mia

De 15e moet ik werken (en de 8e zou ik oppas moeten zoeken voor de kinderen en stom genoeg vind ik dat lastig. Sowieso al voor een borrel, maar stiekem is het voor een AVEN borrel een nog wat grotere drempel om mensen te vragen. Vind het maar stom van mezelf, en misschien alleen maar een extra reden om eens te gaan   :)) , maar het lijkt me leuk om een keer te komen, dus wie weet een volgende keer.

AceVentura

15e is voor mij ook niet helemaal zeker. Het is voor mij vakantie tijd wat vaak ook neer komt op spontaan dingen doen. Ik houd het in ieder geval in de gaten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

#10
het overzicht van bijeenkomsten in september zijn inmiddels bijgewerkt.
De definitieve datum van de borrel in Nijmegen is op zaterdag 15 oktober.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Ik neem aan dat je 15 oktober bedoelt, 15 september was gisteren  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Flying Ace

 :cheerleader:

In het roze huis?
Ik probeer om het niet te vergeten (vergiet hier... )

Ik ben nooit bij jullie kringgesprek geweest, maar het idee van AceVentura vind ik zelf wel wat toegankelijker. Ik ben vaker daar geweest (met TGG Nijmegen) en een borrel-setting werkt prima.

Imogen

#13
CiteerIn het roze huis?
Nee, dit keer niet in het Roze Huis maar in het Zelf Regie Centrum Nijmegen, St. Jorisstraat 72.  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Flying Ace

#14
Oké!  :)