Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel over aseksualiteit waar je het niet zou verwachten ....

Gestart door AceVentura, september 25, 2016, 10:23:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Iedereen weet natuurlijk dat de playboy voornamelijk gelezen word voor de goede verhalen en interviews. Ook wij hebben nu een goede reden om de playboy met die reden te lezen want ze hebben een artikel over aseksualiteit gepubliceerd. Wie had dat ooit verwacht ?  ::)
Dus voor aseksuelen die de playboy willen lezen, hier moet je zijn: http://www.playboy.com/articles/asexuality  ;D
Voor wie daar gevoelig voor is: Rondom het artikel staan ook wat advertenties voor andere artikelen, het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat die wat minder ace-vriendeljik zijn

Op het Engelstalige forum staat ook een topic waar de schrijfster van het artikel zelf aan mee doet:
http://www.asexuality.org/en/topic/144528-playboy-article-about-asexuality/

Veel leesplezier.

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Dat is een goed artikel!  :cake: :visibility:

Ik heb via die site nog een goed artikel gevonden, over maagdelijkheid:

http://www.playboy.com/articles/virginity-social-curse

Koffie

Mijn eerste reactie was: Hahaha! Aseksualiteit in de Playboy!
Maar ik vind dat juist heel erg goed. Het artikel is ook best goed, geeft de nodige informatie. Het brengt het in elk geval onder de aandacht. Ook Aven wordt genoemd.

Wat ik me afvraag is het volgende. Die ene procent, hoe zit het daar eigenlijk mee? Je ziet die overal opduiken, maar als je mij pakweg 8 jaar geleden had geïnterviewd had ik oprecht gezegd dat ik niet aseksueel was, omdat ik niet wist wat het inhoudt. Zo lopen er waarschijnlijk erg veel meer mensen rond. Ik vermoed dus dat dat percentage groter is.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

#3
Dat had ik precies zo. Aseksualiteit en playboy klinkt tegenstrijdig. Het artikel is inderdaad prima, zeker gezien de doelgroep van het blad.

Die ene procent komt volgens mij nog steeds van het onderzoek van Anthony Bogaert in 2004, dat is het enige wat gebaseerd is op harde data (een vragenlijst van een Brits onderzoek een hele tijd daarvoor). Nieuwere schattingen lopen uiteen van 1,5% tot enkele procenten hoger. Echter, omdat die niet met data onderbouwd kunnen worden blijf je die 1% veel zien.
De vraag in dat onderzoek was niet "ben je aseksueel ?" maar "tot wie voel je je aangetrokken ?", waarbij was er een categorie die aangaf zich tot niemand aangetrokken te voelen. Je hoefde dus niet de term aseksueel te kennen om het "juiste" antwoord te geven.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Dat is zo. Maar omdat ik me zelf wel romantisch aangetrokken voel (tot mannen) en ook lichamelijk in de zin dat ik als ik gevoelens heb voor een man, ik wel wil knuffelen, zou ik destijds nooit hebben geantwoord dat ik me tot niemand aangetrokken voelde. En ik ben ook niet libidoloos, dus ik wist echt niet waar ik tegenaan liep. Pas met de ontdekking van dit forum viel met een oerknal alles op z'n plek. :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

100% exact zal het inderdaad nooit zijn, maar dat zal over het algemeen zo zijn bij dit soort dingen, al is het maar vanwege deelnemers die (bewust of onbewust) niet eerlijk antwoorden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Dit wil ik graag even uitlichten:

Citeer

My biggest takeaway? Much like how gay people can't (and shouldn't) be turned straight, if someone is asexual, they can't become interested in sex, even with medication, therapy or doing the deed. And really, why should they change? At the end of the day, as a sex writer, I hope we can to a place where being gay, straight, bi, kinky, vanilla or Ace doesn't even matter. Because regardless of whatever you're into—or not into—there's plenty of room in the world for it all.


Bedankt voor de link, AceVentura!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marie8

duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Unalome

Wat goed dat Playboy, als hyperseksueel blad, dit zo uitlicht! Aangezien seksuelen aseksualiteit vaak niet goed begrijpen, vind ik het een goede zet om te zo te bereiken en aan het denken te zetten. Ik ben inderdaad benieuwd wie eens een grootschalig en betrouwbaar onderzoek opzet en wanneer dat zou gebeuren... Die 1% is inmiddels misschien wel een beetje achterhaald ja.

aeronaut

Ik weet niet of het hier al eerder op het forum is genoemd, maar er is een open brief geschreven door verschillende onderzoekers en activisten rond aseksualiteit, waarin ze pleiten voor het opnemen van aseksualiteit als optie in de UK census van 2020 (het bevolkingsonderzoek in het Verenigd Koninkrijk waar de huidige 1% op is gebaseerd). Met een beetje geluk hebben we dus in 2020 eindelijk een betrouwbaarder percentage :D

Unalome

Oe, duimen! Dat wordt nog zo'n 3,5 jaar gissen dus... Hopelijk kunnen we in de tussentijd dan wel grote sprongen maken qua visibility en awareness. :D