Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gezocht: aseksuele jongere (20 - 30 jaar) voor NOS op 3 interview

Gestart door Imogen, oktober 04, 2016, 12:52:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Namens een redactielid van NOS op 3 ben ik op zoek naar een aseksuele jongere die voor de camera kort geïnterviewd wilt worden. Dus niet anoniem.

Het onderwerp is de LHBTQQAIP - 'lettersoep' en hoe jij daar als aseksueel tegenaan kijkt, of je je er wel of niet in thuis voelt, wat aseksualiteit in het kort betekend en wat het voor jouw betekend, hioe ga je er in het dagelijks leven mee om.
Ook wordt gevraagd naar de Nationale Coming Out dag op 11 oktober en of je vind dat aseksuelen ook een coming out beleven en zo ja, waarom? En zo nee, waarom niet?

Het interview vind plaats in jouw eigen omgeving, de journalist komt naar jou toe.

Ze willen het interview op korte termijn houden.

Mocht je interesse hebben, vaker in de media zijn geweest is geen probleem, stuur dan een mail naar:

thijs.van.den.houdt@nos.nl

Groet,
Juul

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dark_Lord_

Ergens klinkt het wel interessant, maar een aantal dingen uit deze tekst roepen vraagtekens op:

Wat is LHBTQQAIP precies? Het klinkt naar mijn idee een beetje als obscure programmeertaal...
Wat is die Nationale Coming Out dag? Nooit van gehoord om eerlijk te zijn.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

AceVentura

LHBTQQAIP is een (van de vele) aanvullingen op LHBT:
Lesbisch
Homoseksueel
Biseksueel
Transgender
Queer
Questioning
Aseksueel
Intersex
Panseksueel

Coming Out Day is 11 oktober (volgende week dus al) en staat in het teken van uit de kast komen en LHBT in het algemeen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Coming-Outdag
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dark_Lord_

Ik vind het lastig te zeggen of ik hier aan mee wil doen. Over beide onderwerpen kan ik niet echt veel zeggen.

Betreft LHBTQQAIP vind ik dat iedereen gewoon moet kunnen doen en laten wat hij of zij wil, mits het anderen niet deert. Of ik me thuis voel bij die groep is lastig te zeggen. Ik denk er niet echt bewust over na...
En die Coming Out Day had ik tot nu nog nooit van gehoord en weet helaas niet echt wat ik erop moet zeggen. Ik vrees dat die interviewer me meer over de Coming Out Day kan vertellen dan ik hem.

Ik ben op zich wel goed in het uitleggen van aseksualiteit aan buitenstaanders, zoals met bijvoorbeeld mijn "chocoladevergelijking" (Scroll naar "Roy (27)"), en "Naaktslak metafoor" (Laatste stukje artikel) maar gezien het hier om een kort interview gaat dat op korte termijn gehouden word, vraag ik me af of ik hier mijn zegje wel goed kan doen. Vooral omdat het hier ook gaat om een bekend en veelbekeken tv-programma.
Ik ben er heel erg voor dat aseksualiteit bekender moet worden om zo acceptatie aan te moedigen, en ben ook zeker bereid om daaraan mee te werken, maar ik wil wel zeker weten dat wat ik wil overbrengen ook goed overgebracht word.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Panda909

Ik reageer even omdat ik het leuk zou vinden als er ook een ace mee zou doen en bovendien vind dat je reactie op zich eigenlijk heel veelzeggend is. Je zegt dat je er niet bewust over nadenkt en dat geeft wat mij betreft juist heel goed de bijzondere positie van asexuelen binnen de groep van 'sexuele' minderheden weer.. Aces zijn er namelijk ook niet zo mee bezig :) (voor mij persoonlijk ligt het wel iets anders omdat ik zowel een h als een a ben.. ik heb er daardoor wat meer affiniteit mee maar dat terzijde)

Wat Coming Out Day betreft; het is net als dierendag, dag van de arbeid etc een dag waarop een bepaald thema in het zonnetje wordt gezet, meer valt er niet over te weten. Op Coming Out Day wordt de coming out van sexuele minderheden dus extra onder de aandacht gebracht.

De vraag gaat naar mijn mening niet zozeer over de coming out  day zelf maar of jij vindt dat je uit kast heb moeten komen als ace,  wat de reactie van je omgeving was toen je het vertelde  (begrip, onbegrip, onwetendheid, ongeloof enz.) Ik neem aan dat je daar best persoonlijke ervaring mee hebt waar je iets over kunt vertellen. je geeft al aan dat je het vaker uit heb moeten leggen aan de hand van een metafoor/vergelijking. Ik hoop dat je er wat mee kan. Zou het leuk vinden als je het doet.

Groet Peter.

Edewecht

(Misschien omdat er zich te weinig of zelfs geen jongeren hebben aangemeld?) ben ook ik benaderd door Thijs van de de NOS.

Citaat van: Panda909 op oktober 05, 2016, 08:52:28 PM

Ik reageer even omdat ik het leuk zou vinden als er ook een ace mee zou doen en bovendien vind dat je reactie op zich eigenlijk heel veelzeggend is. Je zegt dat je er niet bewust over nadenkt en dat geeft wat mij betreft juist heel goed de bijzondere positie van asexuelen binnen de groep van 'sexuele' minderheden weer.. Aces zijn er namelijk ook niet zo mee bezig :) (voor mij persoonlijk ligt het wel iets anders omdat ik zowel een h als een a ben.. ik heb er daardoor wat meer affiniteit mee maar dat terzijde)


Ook ho en a, dus ik heb er veel affiniteit mee. Twee keer eenzaam geweest, twee keer 'de enige' geweest, twee keer uit de kast. Voor mij voegt zowel homo- als aseksualiteit dit aan mijn leven toe, dat ik me bewuster ben van allerlei 'vanzelfsprekendheden die niet vanzelfsprekend zijn' dan een 'normale' hetero met wie 'niets aan de hand' is.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Citeer(Misschien omdat er zich te weinig of zelfs geen jongeren hebben aangemeld?) ben ook ik benaderd door Thijs van de de NOS.

1. Er heeft zich via Facebook wel een aseksueel gemeld die een mail naar Thijs heeft gestuurd en mee wilde werken.

2. Ik ben met mijn 36 met over de grens van 'jongere' en ben niet door Thijs als zijnde mogelijke kandidaat benaderd.....

Maar als Edewecht het interview wil doen, top!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

@ DutchAce - Als ik jouw reaktie zo lees, denk ik dat ik Thijs maar doorverwijs naar jou, want ik zit gewoon helemaal vol, en alles moet natuurlijk weer op 't laatste moment. En dat lukt nu gewoon niet.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Panda909

Het is toch al opgelost begrijp ik? Op facebook schrijft Emile dat hij een mail heeft gestuurd..  

We gaan het zien :)

@Edewecht  Haha inderdaad.. Wij hebben twee keer de loterij gewonnen.. Helaas niet de staatsloterij  ;)