Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

verliefde mensen afwijzen

Gestart door Jan H, oktober 05, 2016, 11:33:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silver

de persoon die ik ontmoet had, zegt nu elke keer: ik wil je beter leren kennen. Dan heb ik al meteen zin om me om te draaien en weg te rennen he! OMG hoe moet ik die persoon duidelijk maken dat ik niet ben wat hij zoekt en verlangt? Moet ik het gewoon recht in zijn gezicht gaan zeggen? Dat ik een ace ben is niet het enige waar ik mee zit als je een man als GEWOON vriend of game maatje wil. Ik ben zelf niet eens blij dat ik een vrouw ben (echt!) als ik da zou zeggen, rent ie denk ik helemaal weg, haha  :schater:  Maar ik vrees da ik me deze keer niet meer kan verstoppen en dat ik recht in zijn ogen moet zeggen dat hij: alle lieve woordjes zoals wat ben je een knappe en lieve VROUW achterwege moet laten als hij mij nog wil kennen en mij nooit van zen leven als potentiele partner moet gaan zien.
Ik vertelde hem zo dat ik het verafschuw als mensen mij aanraken (doordat ik hsp ben) en hij zei: maar van mij kan je dat wel hebben he? En ik dacht: erm NEE ook nie!
Dus dat moet ik hem dat ook nog zeggen, kortom alles wat hij in een vrouw zoekt en wil hebben, dat ben ik absoluut niet!
Ai ai ik vrees dat zijn wereld te klein gaat zijn. Op zon moment wil ik toeteloere zat zijn en dan da allemaal zeggen en dan zou hij achteraf zeggen: je meende dat toch niet he en dan ik met een doodserieuze kop (kan ik goed) erm ja eigenlijk meende ik da uit het diepst van mijn hart.........omg op zon gebied ben ik echt een sukkel he, bang voor al die gezever en weer gekwetst te worden dat niemand je begrijpt :s ik durf het nie :s
*I am the one and only me! :p*

Marie8

Ik snap wat je bedoelt met bang zijn om gekwetst te worden. Ikzelf zou daarbij bijvoorbeeld ook nog bang zijn om de ander te kwetsen :/
En ik denk dat veel mensen dat met ons eens zouden zijn.

Maar goed, ik denk dat in deze situatie nu vooral jouw grenzen en gevoelens belangrijk zijn :)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

IkBenIk

Kwetsen is heel lastig om te doen.
Is het een idee te zeggen dat je diegene aardig vind maar dat je geen behoefte hebt aan intiemer contact dan vriendschap omdat je je niet op een andere manier aangetrokken tot diegene voelt en nee ook niet als je diegene beter leert kennen.
Zo wijs je iemand netjes af maar zorgt meteen dat diegene hoop op meer uit zijn hoofd kan zetten.
Duidelijk zonder grof te zijn en als iemand dan nog niet opgeeft kun je altijd nog zeggen dat je aseksueel bent want meestal is dat voor mensen een zodanig grote afknapper dat ze je meteen niet meer zien staan tenzij ze denken dat ze zo geweldig zijn dat ze dat wel even veranderen en zo iemand moet je bij voorbaat al niet willen lijkt mij.
Ik snap dat je dat liever niet opgooit maar ik heb gemerkt dat het soms wel makkelijk kan zijn het wel te benoemen om meteen van iemand af te zijn

Silver

ik heb het inmiddels verteld en het gaf nog veel groter problemen: hij bleef maar aandringen van wat ik allemaal wel niet mis enzo, dat ik echt wel liefde wil maar het niet durf te laten zien.
jakkes! Meneer heeft super lange depressieve zielige verhalen verteld. Ik dacht: erm sorry he maar ik besta niet voor een ander gelukkig te maken, echt niet, het geluk begint bij jezelf.
veel mensen pakken zelfs dat verkeerd op want dan ben je asociaal en egoistisch.
Zelfs al vond ik liefde wel iets dan zou ik nog niks beginnen met ene man want ik heb een hekel aan mijn vrouwelijk lichaam.
Dus nu is het na veel geruzie en gescheld uitgedraaid op dat hij me met rust moet laten en da doet ie ook...........hopelijk want t is echt een doordrammer en ik haat doordrammers  :banghead:
*I am the one and only me! :p*

IkBenIk

O bah, daar heb ik ook een hekel aan, hoop dat hij nu rustig is en blijft en dat hij het niet later nog eens probeerd omdat je er dan heel misschien wel aan toe bent...  :banghead:
Je leeft inderdaad niet voor een anders geluk, kiezen voor jezelf is niet egoïstisch, het is je goed recht dat niemand je af kan nemen

IJskonijn

Jemig, wat vervelend om zo'n doordrammer tegen te komen! Goed dat je voor jezelf opgekomen bent! Ik hoop dat meneer je nu definitief met rust laat, Siltriarts.

Ik heb zelf geloof ik ook nogal een bord voor m'n kop wat betreft verliefdheidssignalen. Ik heb een episode gehad met een jongen waarvan ik echt totaal niet doorhad dat hij gevoelens voor me had. We hadden elkaar ontmoet op een vakantie, hij vroeg later via de mail of we iets leuks samen zouden doen, naar de film ofzo. Ik dacht, ja leuk. Terwijl ik op hem wachtte op het station dacht ik nog heel even "oh oh, wat nou als dit toch een date was? En niet alleen vriendschappelijk?" Maar hij deed totaal niks wat mij romantisch getint leek, dus ik was gerust. Na nog een paar film-avonden kreeg ik ineens een Valentijnskaart. Oei. Ik raakte in paniek en ben diep weggekropen in m'n holletje en heb hem nooit meer gesproken. Ik heb er nog steeds spijt van, volgens mij is helemaal geen reactie krijgen veel erger dan vriendelijk afgewezen worden.

Sindsdien ben ik vastbesloten die foute inschatting niet nogmaals te maken. Dus als iemand die niet al jaaaren een goeie vriend is, me vraagt om ergens te gaan eten of drinken dan wijs ik het ofwel meteen af ('nee dank je' of zoiets), of vraag ik eerst "Euhh als date of gewoon vrienden?" Dat is vaak ongemakkelijk, maar dan is het wel meteen duidelijk wat de verwachtingen zijn. Gelukkig heb ik nooit meegemaakt dat iemand daar geen genoegen mee nam. Het lijkt me een hele nare situatie.

Citaat van: Eliza Harmony op oktober 15, 2016, 05:03:25 PM
Op zich weet ik wel hoe ik netjes kan uitleggen dat ik niet geïnteresseerd ben, maar dan hoor je natuurlijk ook de reden te geven. En aangezien ik niet uit de kast ben (of out of the deck zoals ik iemand het laatst prachtig zag omschrijven) en ook niet wil liegen is dat best lastig.

Ik wil nog even hieraan toevoegen dat 'ik ben niet geïnteresseerd' een geldige reden is. Verder niks bij nodig. Ik snap dat sommigen hier niet mee 'afgescheept' willen worden, maar je bent op geen enkele andere manier een nadere uitleg verschuldigd als je dat niet wil. Of je nou aro en/of ace bent of wat dan ook.

Fifi

Ik ben er niet zeker van of ik een nieuw topic moet open of dat ik het best hier kan posten. Ik kies maar even voor het laatste.

Er is al een tijdje een jongeman die ik af en toe in een zakelijke setting zie, waarvan ik de indruk krijg dat hij loopt te flirten met mij. Omdat ik daar niks mee kan en in dit geval ook zéker niks mee zou willen kunnen, probeer ik altijd om zo snel mogelijk weer weg te zijn.
Vandaag kwam hij dus naar me toe om een gesprek te starten, waardoor het erg lastig was om de spullen die ik kwam brengen neer te leggen en gauw verder te gaan met mijn werk.
Ik ben iemand die, als iemand een gesprek met me aanknoopt, snel glimlacht en in de meeste gevallen ben ik ook altijd vriendelijk. Dus ik ben nu bang dat ik daardoor iemand het verkeerde idee zou kunnen geven. Eigenlijk zit ik totaal niet te wachten op zijn flirterige praatjes/interesse, maar hoe ik dat duidelijk moet laten blijken weet ik niet. Ik heb al geprobeerd om geen aandacht te schenken en zo, maar dat komt dus niet echt over.  ::) Iemand tips?  :D

AceVentura

Ik heb hier geen ervaring mee (of het niet gebeurd is wat anders, ik merk dat zelf meestal niet op).

Vanuit mijn trainingen over communicatie zou ik zeggen: Wees eerlijk en houd het bij jezelf, dus vertel wat jij opmerkt, wat het met jou doet en wat jij zou willen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Silver

#23
*(Ik heb je bericht even bewerkt, Silver. Jouw bijdrage had je vormgegeven als citaat, dit heb ik verholpen. Edewecht)

Citaat van: IJskonijn op juli 10, 2017, 09:20:34 PM
Sindsdien ben ik vastbesloten die foute inschatting niet nogmaals te maken. Dus als iemand die niet al jaaaren een goeie vriend is, me vraagt om ergens te gaan eten of drinken dan wijs ik het ofwel meteen af ('nee dank je' of zoiets), of vraag ik eerst "Euhh als date of gewoon vrienden?" Dat is vaak ongemakkelijk, maar dan is het wel meteen duidelijk wat de verwachtingen zijn. Gelukkig heb ik nooit meegemaakt dat iemand daar geen genoegen mee nam. Het lijkt me een hele nare situatie.


oh ja maar zelfs al vraag je van: erm toch niet als date hoop ik? en de ander zegt: oh nee gewoon als vrienden. Kan dat fout uitdraaien, dat was met "diene ene" bij mij t geval, altijd zitten zeggen dat we gewoon vrienden zijn (maar hij verstond als egwoon vrienden wel een lief zijn!) . allee bij mij zijn vrienden letterlijk vrienden en een lief is een lief, er zit daar niks tussen in, tenzij je het een letterlijke benaming geeft: een super sexy vriend bv ofzo, weet ik het, ik kan beter zeggen als ik iemand ontmoet: we zijn GEWOON vrienden en als ik voel dat ik meer wil , dan zal ik wel duidelijk zeggen: zeg ....ik wil meer met je.
De kans is toch klein dat ik verliefd zou worden op iemand.

Oh pas op een groot feest, op t einde van de avond was alleen mijn groepje er nog in zon gigantische zaal (wel cool), al zat daar 1 vreemde eend bij en ineens kwam die naast mij zitten en vroeg men naam.
En toen zei hij: zeg ik wil je beter leren kennen.........En ik viel bena van men stoel! ik dacht: holy f!! nee, wat moet ik nu doen? Allee al mijn vrienden en wat familie waren erbij, ja dan ga ik niet effe tegen dien vreemde zeggen: ho hou maar op ik ben ace.
Voort zelfde geld heeft iedereen dat gehoord en kunde het hardop uitleggen (en dan zou ik echt door de grond zakken ze!!!!) anyway, ja ik durfde niet veel zeggen ik sloeg gelijk dicht. Dus ik focuste me maar op anderen terug waar ik mee aan t praten was. En toen stonden we op t punt om naar huis te gaan dus iedereen deed zen afscheidsronde en toen kwam meneer weer naar mij: ik dacht: HELP!
Ja weer vant zelfe: ik wil je echt wel beter leren kennen hoor, moet je misschien mijn nummer hebben?
Ik dacht: WTF! ik ben niet zon persoon dat ik zelf effe naar een ander iets ga sturen hoor ( :-[ lol), man ik wilde er vanaf dus ik zei gewoon: erm nee ik moet hier over nadenken. En toen ben ik vlug voortgegaan.
Ja hallo, meneer was serieus zat, dan doen mensen soms dingen dat ze toch niet menen, mijn groepje vroeg nadien al: wie was wat, wat wilde hij? Dus ik heb d gewoon verteld en toen zeiden ze dat ij al heel de avond met anderen aan t flirten was.
Sjeez dat komt gelijk over van: ik zal en moet de avond nog.....you know what.
Ik heb een hekel aan zatte mensen, ben blij dat hij nimmer achter mij heeft gevragen nadien (hij had gemakkelijk mijn nummer kunnen krijgen van eender wie), dan had ik in een sms wel gezegd dat ik ace ben ? ;D, ik ga een zwarte ring kopen!
*I am the one and only me! :p*

Fricai

Denk alleen dat nagenoeg niemand weet wat die zwarte ring betekent. ;) En als iemand het wel weet, is die nog niet zeker of dat ook jouw reden is om een zwarte ring te dragen.

AceVentura

Ik denk inderdaad ook dat een zwarte ring hier niet bij gaat helpen. Mijn ervaring is juist dat er zo af en toe naar gevraagd wordt, als in "Hé, wat is dat? Betekend het iets?", je zal dan zelf over aseksualiteit moeten beginnen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb een jaar of 2 een zwarte ring gedragen en nooit heeft iemand er naar gevraagd. Ik denk dat het haast niemand wat zegt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Silver

ja misschien wel, maar ja ik dacht van: allee degene die weten wat het betekend die kunnen dan contact maken (want zelf ben ik daar niet goed in), en dan heb ik misschien meer het gevoel van mezelf te kunnen zijn, allee das alsof je dan je zorgen in die ring steekt (ik kan het niet goed uitleggen) dus dan kan ikzelf beter leven zonder altijd maar te moeten denken van: erm ja maar niemand ZIET dat ik aseksueel ben, allee da zul je nooit zien he, maar ik bedoel maar.
Degene die er achter vragen die zal ik dan ook duidelijk antwoorden: ow die zwarte ring? da betekend anti-sex :p, degene die dan daarna nog interesse hebben dat zijn de goei dan :p
*I am the one and only me! :p*

aeronaut

De volgende keer dat zoiets gebeurt kan je ook gewoon zeggen dat je niet geïnteresseerd bent. Je bent niemand een reden verschuldigd waarom niet, dus je hoeft niet te zeggen dat je ace bent als je dat niet wilt. En als ze van iemand anders je nummer krijgen kun je ook gewoon niet reageren, is de boodschap ook wel duidelijk (naja, bij sommige mensen niet, die denken dat "nee" een uitnodiging is om je mening te veranderen. Maar dat soort types zouden op "ik ben aseksueel" ook reageren met "niet meer als je het eenmaal met mij hebt gedaan", dus echt, die zijn je tijd niet waard ;))

Fricai

Citaat van: aeronaut op juni 04, 2018, 11:07:06 PMMaar dat soort types zouden op "ik ben aseksueel" ook reageren met "niet meer als je het eenmaal met mij hebt gedaan"

Oh, de klassieker! :schater: